verkoopt tegenwoordig iedereen zijn hardware sampler?

verkoopt tegenwoordig iedereen zijn hardware sampler?

  • ja

    Stemmen: 35 56,5%
  • nee

    Stemmen: 27 43,5%

  • Totaal aantal stemmers
    62
Ik wil zo lang mogelijk de computer uit mijn setup houden, omdat ik dag en nacht achter een computer zit en er vaak heel erg moe van word. Verder vind ik Akai gewoon erg lekker klinken.
 
ik gebruik zelf een mpc2000 (zo'n ouwe) en vindt dat verder wel oké.
ik kan er prima mee syquencen ( ben van plan om het ook eens in logic op te nemen) omdat ik het nu eenmaal gewend ben. ik weet zo een twee drie niet wat voor een softsampler ik op mijn macje zou moeten gebruiken.
ik hou wel van dat eenvoudige. ik edit mijn samples wel op de computer met verschillende programmaas.
ik merk trouwens nooit dat een hardware sampler 9 (mijn mpc) niet strak zou zijn?
 
Computers moeten je gewoon liggen. Ik ben ook iemand van de commodore64 generatie die het niet vertrouwt als zn windowsmachine 2 dingen tegelijk doet en dat langer dan een minuut zonder te crashen.

Kijk het is ook onzin als je een rack vol modules en samplers hebt en alleen maar alles via Sounddiver zit te editten. Schaf je dan in godsnaam een snelle compu en een bak softsynths aan ! Maar mensen die hardwaresequencen (zoals ik zelf) hebben weinig aan een computer erbij (is ook nog veeel duurder dan een losse sampler)
 
Schijnbaar wel, want ik kocht vandaag een EMAX II met 2 MB en 100 MB Hard disk voor 170 Euro!!!!
Alleen de filters in de Emax zijn al subliem, (ik had er vroeger 1 en altijd spijt van gehad dat ik hem verkopen moest)

Net al mijn oude samples weer overgezet en jahoor, perfecte machine, ik ben blij dat ik hem terug heb.
 
mwa, de filters en de effecten van m'n esi-4000 zijn nog steeds heel erg lekker.. die kwaliteit reverb (turbo expansion) ben in ik in plugins nog nergens tegengekomen, en zo'n bat-phaser ook niet.
 
Ik zou willen dat er ooit nog een betaalbare hardware sampler gaat uitkomen met echte analoge filters en modulators.

Op zich niet zo'n gek idee, als ze dan ook graintable synthese en dat soort gekke dingen er in proppen, met veel knoppen op de voorkant en een input die direct door te lussen is naar de filters en effecten.
 
Origineel geplaatst door Yoozer
mwa, de filters en de effecten van m'n esi-4000 zijn nog steeds heel erg lekker.. die kwaliteit reverb (turbo expansion) ben in ik in plugins nog nergens tegengekomen, en zo'n bat-phaser ook niet.
ff offtopic vraagie: die fx output, daar komt toch ook je main doorheen? weet jij hoe je die uit moet schakelen? ik wil alleen de fx, niet nogges me main erbovenop
 
Dit is een gevoelig onderwerp voor mijzelf. Ik heb vrienden die zweren bij software samplers maar zelf heb ik toch mijn twijfels over de klank en gewoon het 'gevoel' dat ik iets mis bij een software sampler. Nee, ik zal dus nooit zonder hardware sampler zitten. Ik denk wel dat software synths/samplers perfect zijn om snel even ideeen voor songs op te zetten.

Groetjes
Eric :doei:
 
Zou een Fairlight CMI geen sampler durven noemen hoor. ;)
Ook al is het maar een 12 bitter. (toch?)
 
De Fairlight? De Series III die ik heb is een 16 bitter en de oudere Series II is een 8 bitter. Tja, buiten het feit dat de Series III een sampler is die ik met geen andere bak heb kunnen benaderen in kwaliteit en druk (de Emulator III komt in de buurt) is het ook een hele maffe additieve synthesizer.

Groetjes,
Eric 8P
 
Origineel geplaatst door dekzster
Het gerucht gaat dat Akai misschien binnekort failliet gaat................dat geeft wel aan dat het niet zo goed gaat met de hardware samplers.................

Dat zou zonde zijn.
Heb altijd prettig met de S3000 XL gewerkt, sinds kort een S5000 wat met Aksys wel prettig schijnt te werken.
Drag and drop etc
Ben software aan het ontdekken en Kontakt is zwaar ok.
Software is voorlopig leuk voor erbij en om het werken ermee eigen te maken.
Voorlopig blijft de hardware sampler centraal staan.
 
Origineel geplaatst door Mangina
Ik zou je zeggen! Ik zweer bij Hardware samplers, en dan voornamelijk E-mu! Heb ooit een E-6400 gehad, verkocht. Zit nou op een Akai te kutten! (Mpc, dan...) Maar moet gewoon snel weer een E-mu monster hebben! Die bakken killen gewoon! Einde discussie!

Peace...

emu klinkt beter voller warmer maar de akais zijn strakker in midi timing,die (beetje slappe midi) is typisch amerikaans ,ensoniq heeft er ook last van.

doe maar is de exacte loops op elkaar test in je seq..hoor ze flangen:)

doe dit ook is voor de grap met een softsampler:)
als je kicked op strakheid gaat er een hele nieuwe wereld voor je open
 
Ik vind de Ultra versies van de E-mu sterk verbeterd :)

Origineel geplaatst door Shivah
emu klinkt beter voller warmer maar de akais zijn strakker in midi timing,die (beetje slappe midi) is typisch amerikaans ,ensoniq heeft er ook last van.

doe maar is de exacte loops op elkaar test in je seq..hoor ze flangen:)

doe dit ook is voor de grap met een softsampler:)
als je kicked op strakheid gaat er een hele nieuwe wereld voor je open
 
verbeterd wel niet helemaal genezen.
heb nu de 6400 ultra leuke bak hoor alleen staat niet zo vaak aan.
had daarvoor een e 4 ..als je daar de ultra mee gaat vergelijken is die inderdaad verbeterd.

de e4 had een raar phase probleem op de outs..welke cables ik ook gebruikte het mocht niet baten..dus lekker als je wat samples hebt lopen en je hoort de samples in je mix uit phase getrokken worden...op beats verschuivingen in de hoge frequenties and so on...en die timing brrrrrrr,dat phase probleem had had de asr10 ook maar dan als je loopte.heb 3 van die krengen gehad..de eerste 2 deden het de 3e niet meer..en allemaal op dezelfde o.s
 
Ik heb mijn terratec EWS64 XL eruit gekicked voor een S3000XL. Het zal mij benieuwen hoe dat bevalt. Ik heb een Pentium 2 350 MHz dus overgaan op software is geen optie.
Wel ben ik onder de indruk van wavelab + VST / Directx effecten.

En ik heb de Akai gekocht om dan 8 outputs te hebben in plaats van 2 stereo van de EWS.
Met een beetje gekloot kon ik zelfs 4 mono outputs hebben uit mijn ews, door dingen helemaal links en rechts te zetten, maar dat tikte niet echt aan, aangezien op output 1 links en rechts de interne synth zat (sampler dus) en op output 2 links en rechts je wave-player. Wel leuk, maar ik gebruik nooit waves.

Verder komt er nog bij dak een cakehead ben, en weiger over te gaan op cubase of logic, zelfs niet op sonar(want dat trekt mijn lieve PCtje niet.)

Ik geef later antwoord op de poll, kijken hoe de S3000XL me bevalt, anders verkoop ik hem weer(maar ik denk het niet, want na 1 dagje spelen ben ik echt onder de indruk van wat ie in huis heeft).
 
Tja; ik wil daar mijn reden om de sampler te houden ook aan toevoegen:

Ik werk met een EMU esi 4000 turbo, en zal deze in de loop van volgend jaar gaan upgraden naar een E6400 Ultra. Ik vind computers tegenwoordig te snel verouderen, en software kost gewoon enorm veel knaken in vergelijking tot een samplertje.

En zolang je met programma's als recycle naar scsi kunt dumpen/ophalen dan werkt dat erg prettig. :okdan:
 
Misschien is het economisch klimaat op het moment ook een reden voor mensen om ze te verkopen. Dat zou ook de verminderde verkoop van hardware kunnen verklaren.
Verder kopieer je een CDrom makkelijker dan dat je een sampler nabouwt, want ik denk niet dat iedereen die software samplers gebruikt dit ook echt in de winkel gaat kopen.

-C-
 
Jep, dat laatste gevoel bekruipt mij ook al een tijdje...dat een vrij groot gedeelte van de 'ík heb wel 30000 softsynths, plugins en alle software samplers'-crowd de hele dag op Kazaa oid vage copietje zit down te loaden. Sommige softsynths klinken behoorlijk lekker, maar ik kan er nog steeds niet bij dat met je muis op een schermpje pielen (zelfs met een fatsoenlijke controller erbij) het haalt bij echte knoppen, echte lampjes, echte schuifjes en echte toetsen.

Zo ook met mijn A4k en mijn casio sk1...het blijft toch iets magisch...zo;n glimmende doos waar geluid uit komt. Zelfs zonder windows op te hoeven starten.

p.s. ben nog altijd op zoek naar een lekkere emax of een fijne mirage.
 
Back
Top