verkoopt tegenwoordig iedereen zijn hardware sampler?

verkoopt tegenwoordig iedereen zijn hardware sampler?

  • ja

    Stemmen: 35 56,5%
  • nee

    Stemmen: 27 43,5%

  • Totaal aantal stemmers
    62
Origineel geplaatst door bazziman
Jep, dat laatste gevoel bekruipt mij ook al een tijdje...dat een vrij groot gedeelte van de 'ík heb wel 30000 softsynths, plugins en alle software samplers'-crowd de hele dag op Kazaa oid vage copietje zit down te loaden.

Dat zijn ook vaak de mensen die helemaal geen muziek maken omdat ze nooit 1 apparaat of programma volledig zullen begrijpen, omdat ze tussen de bomen het bos niet meer zien. Ze hebben het veel te druk met downloaden.......sukkels.:stupid

Dat zijn van die mensen als je bij ze langs komt showen ze meteen wat ze allemaal wel niet op hun K*T pc'tje hebben staan, maar als je dan vraagt of ze er al iets mee gemaakt hebben krijg je het antwoord "nog geen tijd voor gehad" .......daar word ik zo moe van !
 
Jah, precies!

Of van die eikels die horen dat je muziek maakt en je dan de les gaan lezen over hoe je wel niet zou moeten opnemen en meer shit. Eén ding weet ik zeker, bijna iedereen doet het wel anders en het maakt mij niet uit hoe iemand het doet, als het resultaat er maar mag wezen.

Software VS hardware: Ieder zijn ding.

Maar ik ga nu offline, verder ontdekken met mijn samplerrrrrrrr

-C-
 
Origineel geplaatst door C-Code
Dat zijn ook vaak de mensen die helemaal geen muziek maken omdat ze nooit 1 apparaat of programma volledig zullen begrijpen, omdat ze tussen de bomen het bos niet meer zien. Ze hebben het veel te druk met downloaden.......sukkels.:stupid

Dat zijn van die mensen als je bij ze langs komt showen ze meteen wat ze allemaal wel niet op hun K*T pc'tje hebben staan, maar als je dan vraagt of ze er al iets mee gemaakt hebben krijg je het antwoord "nog geen tijd voor gehad" .......daar word ik zo moe van !

Denk aan je hart...
 
Origineel geplaatst door C-Code
Dat zijn ook vaak de mensen die helemaal geen muziek maken omdat ze nooit 1 apparaat of programma volledig zullen begrijpen, omdat ze tussen de bomen het bos niet meer zien. Ze hebben het veel te druk met downloaden.......sukkels.:stupid

Dat zijn van die mensen als je bij ze langs komt showen ze meteen wat ze allemaal wel niet op hun K*T pc'tje hebben staan, maar als je dan vraagt of ze er al iets mee gemaakt hebben krijg je het antwoord "nog geen tijd voor gehad" .......daar word ik zo moe van !

Yep, van die figuren met Cubase SX + trillioen plugins en softsynths die 'ook vette beats willen maken' maar niet eens weten hoe ze de transport bar naar voren kunnen toveren, of het verschil tussen midi en audio. Ik krijg regelmatig van dat soort 'vragen' van 'producers'...
 
Akai failliet, lijkt me sterk. Ik hunker dan ook weer terug naar m'n mpc tijdperk. M'n eerstvolgende aankoop moet de 4000 worden :W

Weet niet hoeveel bugs daar nog inzitten maar tot aan de verkoop van m'n mpc2000xl met os1.14 had ik nog een enkele bug. En dan nog na zo'n lange tijd een mpc terugwillen... Zeg wat je wilt, maar die combinatie sampler/drumdoos/sequencer is dodelijk.
 
ik moet nog een HW sampler kopen.. maar ik vind de softwaresamplers helemaal niet fijn

met een pc werken sux.. het is alleen super handig als je goed kan opnemen
 
100% gelijk Gitaarwerk, je moet je pc niet overbelasten met zoveel sampledenkwerk (lekker galgjewoord)
Al die vst-i's en weet-ik-het wat, dat vind m'n pctje niet fijn... :( ben eerder aan een nieuwe pc toe denk ik.
 
haha.. maybe :)
naja..ik denk dat ik alleen de effecten wil gaan gebruiken op de pc.. het midi gedeelte ook wel maar met externe synths
nu nog kijken en sparen!
 
kheb liever software sampler, en dan met name kontakt.
het enigste voordeel van hardware wat ik me kan bedenken is dat een hardware sampler een echte interface met draaiknoppen, sliders enz heeft, wat gewoon heerlijk is bij het editen.

voor de rest vind ik t gewoon overdreven duure bakken met minimaal geheugen en ontzettend veel verborgen menutjes wat gewoon klote is.

dan komen we meteen bij het grootste voordeel van software, tis zo lekker overzichtelijk. gewoon lekker groot scherm om te editen. geen geklooi met menutjes in menutje in menutje in menutje in menutje in menutje in menutje...enz

en de sound is gewoon net zo goed als hardware(al dan niet beter)

ga je software tooltjes gebruiken voor een hardware sampler....dan kan je volgens mij net zo goed een soft sampler kopen...maar goed ieder zo'n ding he
 
Ik heb een hardware sampler nodig voor op het podium maar ik heb het idee dat voor editen e.d. softwaresamplers wat gebruikersvriendelijker zijn, helemaal voor sample-nono's als ikzelf. Ik zie het er wel van komen dat ik mijn samples vooral op de pc thuis a zitten bewerken en vervolgens lekker in mijn E5000 Ultra meeneem naar gigs.

Overigens heb ik nog een E4X te koop staan voor de liefhebber............
 
Origineel geplaatst door actionHank
voor de rest vind ik t gewoon overdreven duure bakken met minimaal geheugen en ontzettend veel verborgen menutjes wat gewoon klote is.

dan komen we meteen bij het grootste voordeel van software, tis zo lekker overzichtelijk. gewoon lekker groot scherm om te editen. geen geklooi met menutjes in menutje in menutje in menutje in menutje in menutje in menutje...enz

en de sound is gewoon net zo goed als hardware(al dan niet beter)

ga je software tooltjes gebruiken voor een hardware sampler....dan kan je volgens mij net zo goed een soft sampler kopen...maar goed ieder zo'n ding he

Even een opmerking op het bovenstaande.

De prijs van bijvoorbeeld een Akai Z4/Z8 is tegenwoordig allerminst hoog. En met 512 mb geheugen zul je allerminst onderbedeeld zijn. Verder zul je in menu's moeten duiken maar een softsampler heeft waarschijnlijk ook genoeg pulldown menu's.

Overzichtelijk? Wanneer je meerdere applicaties moet draaien op een of twee monitoren kan het nog aardig onoverzichtelijk worden. Ik heb al de grootste problemen om alleen Cubase SX overzichtelijk te houden. Dat wordt er niet beter op wanneer ik ook nog halverwege wat wil editten met Soundforge.

Mocht je echt overzichtelijk willen werken kun je misschien een computer aanschaffen waarop je alleen je sampler draait, maar dan moet je ook weer een goede geluidskaart erbij hebben.

Kortgezegd, heeft de beslissing computer vs hardware nog wel meer voeten in de aarde, waarbij iedere persoon kiest naar eigen inzicht.

Ik ga iig nog altijd voor hardware omdat ik me dan geen zorgen hoef te maken over eventuele configuratieproblemen en als belangrijkste redenen: Van teveel computeren worden mensen chagarijnig en krijgen ze nek en schouderklachten. Vandaag nog gelezen in de krant :W
 
Hard & Soft...ideale combinatie

Hard & Soft...ideale combinatie

Ooit kocht ik een Akai S1000 nieuw, waarmee ik vele jaren zorgeloos heb gewerkt en nooit het gevoel had dat ik hem moest verkopen. Bleef steeds trouw, ging nooit stuk en kreeg nog goed geld bij verkoop.

Vorig jaar een full blown S5000 gekocht met USB besturing, dewelke ik nog combineer met de ESX 24 op Logic.

Dit werkt heel erg stabiel en betrouwbaar en ik veronderstel...nee, ben zeker dat ik de komende 10 jaar geen nieuwe sampler ga kopen.

Ik hou van Emu-klank, maar vind Emu persoonlijk iets minder gebruiksvriendelijk dan Akai. Let op voor de draken met te grote beperkingen ( Emu Esi 4000 en of Akai S2000) Dit vind ik echt valkuilen in de markt en dan kan je beter enkel met softsampler werken. Het voordeel van dit soort toestellen is dat je ze soms erg goedkoop kan vinden zo je een beperkt budget hebt.

Op ditzelfde forum stelde iemand de vraag waarom iedereen zijn s2000 verkoopt, waarop een aantal erg goede replieken.

Je kan dus idd maar beter uitkijken naar een standaard hardware sampler als de Akai S5000. Het is bijna een studio op zich en het is een erg verstandige investering die jaaaaaren meegaat.
 
Helemaal mee eens.

Heb zelf een S-6000 gekocht vorig jaar met alles erop en eraan voor een goede prijs en ben er zeer over te spreken. 8)

Werk op dit moment nog niet met audio maar ga dat op korte termijn wel doen.

Een combinatie van software vs hardware spreekt mij het meest aan
 
ok dan ik heb een emu esi 2000 via scsi gelinkt aan mijn comp. (wavelab,recycle).
knip ze op mijn comp.stuur ze naar mijn sampler gooi er wat filters overheen .vette shit.*D :koffie:
 
Mot nog effe knippen en plakken en dan werkt HW sampler van mij ook...
 
Maar euh.... ensoniq ASR... 10? Is dat wat?



__________________
Gearlist, Action man, Ken + camper (zonder barbie)8o)
 
Ik vind (= mijn mening!!) hardware-samplerz VEEL fijner!!
Zelf heb ik nooit een software-sampler geprobeerd, en ik HAD een Boss SP-202....



ik ben al stil...=(
 
ik heb me sampler verkocht want wat ik met een sampler doe
ken veel makkelijker met me computer
dus gewoon ff in een leuk geluidskaartje geinvesteerd
ik plak en verknip nvl beats en plak het achter mekaar of vocals samplen
ik gebruik zelf een sampler ook niet als een synthesizer daar gebruik ik zelf me synths voor
ik snap eigenlijk niet zo zeer wat je met een sampler moet inderdaad als je een pc ken kopen
en dan ook nog is een soundcard met ..... outputs en externe (betere) filters etc.
maar ja ik heb mischien me verkeerde bril wel op
 
Back
Top