Solina String Synthesizer

Ah op die manier. Want qua Eminent had hij een paar jaar geleden nog een enorrrrme voorraad liggen, de vering van zijn auto kan dat beamen. Heel boeiende man. Ik heb zo'n vage indruk dat hij het één en ander van elektronica kent ;). Maar ik heb zo'n indruk dat jij ook wel hier en daar een notie van die dingen hebt ;).

De manier waarop hij in mijn Eminent zat te goochelen, daarbij vergeleken zijn mijn soldeerwerkjes niveau kleuterschool... Voor zo'n vakmensen heb ik veel respect.
 
schema's en gebruikaanwijzing e.d. gevraag

schema's en gebruikaanwijzing e.d. gevraag

Soms ligt het geluk gewoon op straat; in mijn geval gisteren in de vorm van een Solina String Synthesizer die bij de afvalcontainers was gezet. Er is er dus in ieder geval eentje (van de honderd) van de vuilnishoop gered. Het is weliswaar een opknappertje, maar dat opknappen wil ik graag doen. De vorige eigenaar heeft echter behoorlijk wat doorgeknipt, waarschijnlijk om een deel van de toetsen op een ander apparaat aan te sluiten (en heeft daarom helaas ook stukjes uit de achterkant van kast gezaagd). Zou graag in bezit komen van documentatiemateriaal om 'm te kunnen repareren. Wie heeft er kopieën liggen of zou die willen maken? Ben natuurlijk bereid om daar iets voor te betalen
 
Hanz, Bedankt voor de tip. Was de link hier al eerder tegengekomen, maar zag op de website alleen de orgels staan. Zal toch nog even informeren.
 
De Bruijn heeft misschien nog documentatie, maar eerder in dit draadje staat dus dat hij je voor string synths doorverwijst naar ons aller Saint Eric.

Waarom heb ik nooit eens het geluk zo'n dingen bij het huisvuil, kringloop of rommelmarkt te vinden... Het meest opwindende dat ik al gevonden heb was een Philicorda 754 en DX-21 in de kringloop... Nuja, met versterkers heb ik al meer geluk had, dus dat compenseert wat. :)

Veel plezier met dit mooie apparaat!!
 
Waarom heb ik nooit eens het geluk zo'n dingen bij het huisvuil, kringloop of rommelmarkt te vinden... Het meest opwindende dat ik al gevonden heb was een Philicorda 754 en DX-21 in de kringloop... Nuja, met versterkers heb ik al meer geluk had, dus dat compenseert wat. :)

Nou vertel eens over die versterkers....
Want nu heb je ons natuurlijk wel nieuwsgierig gemaakt :)
 
Solina string synth

Solina string synth

Soms ligt het geluk gewoon op straat; in mijn geval gisteren in de vorm van een Solina String Synthesizer die bij de afvalcontainers was gezet. Er is er dus in ieder geval eentje (van de honderd) van de vuilnishoop gered. Het is weliswaar een opknappertje, maar dat opknappen wil ik graag doen. De vorige eigenaar heeft echter behoorlijk wat doorgeknipt, waarschijnlijk om een deel van de toetsen op een ander apparaat aan te sluiten (en heeft daarom helaas ook stukjes uit de achterkant van kast gezaagd). Zou graag in bezit komen van documentatiemateriaal om 'm te kunnen repareren. Wie heeft er kopieën liggen of zou die willen maken? Ben natuurlijk bereid om daar iets voor te betalen

Als ik kan helpen, laat het maar weten. Ik heb heel veel foto's genomen van de binnenzijde toen ik die van mij gerestaureerd heb, kan je misschien helpen met hoe het hoort te zijn. Ik heb ook de schema's.
 
Als ik kan helpen, laat het maar weten. Ik heb heel veel foto's genomen van de binnenzijde toen ik die van mij gerestaureerd heb, kan je misschien helpen met hoe het hoort te zijn. Ik heb ook de schema's.
Geweldig, erg aardig Lt. Picard! Sommige toetsen staan hoger dan andere en binnenin is het een grote stofwolk. Een volledige opknapbeurt is dus echt wel nodig. Schema's en vooral foto's zijn dan erg handig. En als het lukt om de bedrading van de toetsen weer op orde te krijgen zou dat natuurlijk geweldig zijn. Het idee om zoiets van de vuilverbranding gered te hebben is al fantastisch maar ik verheug me er nu al op om er op te kunnen spelen.

20081222-DSC_5792.jpg


20081222-DSC_5978.jpg
 
jeetje is wel een serieus verwaarloosde solina...jammer zeg...

Dat verhaal dat er slechts 100 zijn gemaakt begin ik steeds minder te geloven,
ze blijven maar opduiken hier en daar..
 
Ik heb dat wel vaker met die zeldzame synth legendes.

En als je dan die foto ziet met prints op de werk bank van st eric...


Nou op zich...ik heb er plusminus 25 voorbij zien komen de afgelopen 3 jaar..

En in NL zijn ze niet zo zeldzaam ivm Solina=NL bedrijf...maar toch...ze blijven maar uit de kast komen die Solina string synths...
 
Nou vertel eens over die versterkers....
Want nu heb je ons natuurlijk wel nieuwsgierig gemaakt :)

Marantz Esotec Sc-6 voorversterker op de rommelmarkt, Technics SE-9200 eindversterker in de kringloop. Dat zijn leuke dingen voor de mensen :).

Maar zo'n oude synth vinden bij het huisvuil...word ik toch jaloers op!
 
Ik vond een keer z,n se 9060 + su 9060 + sh 9010 + sh 9020 en ook de Receiver zelfde serie

buren waren er dol op :mega:500 W eind trap 20 W voor versterker actieve parametrise equlazer
 

Attachments

  • 2499_item_pict_big_technics_678_b1.jpg
    2499_item_pict_big_technics_678_b1.jpg
    57,4 KB · Bekeken: 113
Die had je in de Flinstones gevonden he? Mooie set, ook wel wat centjes waard!

btw ik heb in de kringloop voor 3€ een C64C gevonden. Die klinkt toch nog een stuk vetter, maar ik blijf ook blij met de oudere C64 die ik van jou heb hoor!

Zo, nu terug on topic :).
 
Die had je in de Flinstones gevonden he? Mooie set, ook wel wat centjes waard!

btw ik heb in de kringloop voor 3€ een C64C gevonden. Die klinkt toch nog een stuk vetter, maar ik blijf ook blij met de oudere C64 die ik van jou heb hoor!

Zo, nu terug on topic :).

hee effe on topic wil je...
 
En in NL zijn ze niet zo zeldzaam ivm Solina=NL bedrijf...maar toch...ze blijven maar uit de kast komen die Solina string synths...

Ik kan alvast melden dat er - in ieder geval - 91 gemaakt zijn, want da's het serienummer van de mijne. :kroon:
 
91 - 0316043... en dat was aardig wat moeite want de lieverd van 30 kilo staat in een kast die van achter dicht is, met een Chroma Polaris van 30 kilo er bovenop.

Is dit exemplaar een bekende van je?
 
91 - 0316043... en dat was aardig wat moeite want de lieverd van 30 kilo staat in een kast die van achter dicht is, met een Chroma Polaris van 30 kilo er bovenop.

Is dit exemplaar een bekende van je?

Merkwaardig. Die van mij heeft een heel ander serienummer Sr 70 No. 0121754
 
Misschien hebben ze de serienummers door gecijferd met de 'gewone' Ensembles die intussen de deur uit gingen.
Bij mij zit er trouwens geen enkele sticker van Arp op, zoals bij de Ensembles wel het geval is. Bij jou?

Vraag me niet waarom, maar er staat hier ook nog een Arp Solina String Ensemble. Daarvan is het serienummer 39 - 0106008 (in het kader van nutteloze informatie).
 
Back
Top