Solina String Synthesizer

Ooit had ik 2 van deze dingen. Een met een klein defect en die heeft die reparateur uit Dordt gekocht geloof ik. De ander aan iemand in utrecht verkocht. Helaas niet zoveel voor gevraagd toen. Maar als ik nu op marktplaats kijk, zie ik iemand er 1000 euro voor vragen en een ander op dit forum 425 euro!

Maarja, ruimte gebrek was de reden voor de verkoop, helaas... Het was een van mijn mooiste bezittingen!
 
open deur: die van 425 is een stringensemble, geen solina stringsynth
 
Oja, was ff zo aan het zoeken naar die instrumenten ;-)
Maar een stringsynthesizer heb ik ook gehad. Dat ding bleef me verbazen!
 
Als synthesizers al in een museum staan, dan moeten ze - vind ik - bespeeld kunnen worden door het publiek. Er zal wel een goede reden zijn dat de String synth in het depot staat, bijvoorbeeld omdat je uit ruimtegebrek niet alles kunt tentoonstellen, maar jammer is het wel. Bij Music House stond er in de goede oude vintagetijd nog een te koop voor een redelijk bedrag. Ik vond de stringsectie iets breder klinken dan mijn drie String-Ensembles - die verschillen onderling ook in klank - maar dat kan een illusie zijn geweest; ik heb ze niet naast elkaar gehoord. Ik heb hem destijds niet gekocht, omdat ik het synthesizergedeelte niet echt spectaculair vond en aan een String-Ensemblesectie genoeg had.

3 SSE's? Is dat niet een beetje overkill?
 
3 SSE's? Is dat niet een beetje overkill?

ben inmiddels aan m'n 4 de of 5de toe, steeds maar weer weg doen en dan toch missen, tja..
 
Gebruik die van mij vooral als tafeltje voor mn juno6..

Zou hem eigenlijk op mp moeten gooien maar ja.. Hij heeft wel iets.. (hijs zwartgeverfd dus valt niet zo op)..

Wat doen SE's in redelijke optische staat en goede technische staat tegenwoordig?
 
Heb er zelf 4 jaar geleden 2 verkocht van rond de 100 euro, maar zie ze op MP ook voor 400 of zelfs 1000 euro :s
 
zeker 300€ anders internationaal gaan, zwart zijn ze iets goedkoper misschien , tenzij origineel gebruikt door black sabbat
 
3 SSE's? Is dat niet een beetje overkill?

Ik heb ze niet alle drie tegelijk gehad, wel de laatste twee. Waarvan een naar Saint Eric is gegaan voor de bouw van de 19 inch chorus en de rest voor onderdelen. Hij heeft deze chorus nu weer onder handen voor een uitbreiding. Ik laat het hier weten als het zo ver is.
 
zeker 300€ anders internationaal gaan, zwart zijn ze iets goedkoper misschien , tenzij origineel gebruikt door black sabbat

Helaas, die van mij is orgineel gebruikt door een toetsenist van een wazige coverband met een voorliefde voor zwarte keyboards/synths.. Moet zeggen dat t niet misstaat eigenlijk.

E 300,-, poeh. Wat is er aan de hand in de 2ehands-analoog wereld??
 
heb je wel eens de prijs van een clavinet gezien dees dagen .
300 voor iets echt goed klinkend vintage is toch wel een redelijk bedrag.
ze worden ook steeds ouder en een goed werkend exemplaar dus ook zeldzamer
 
heb je wel eens de prijs van een clavinet gezien dees dagen .
300 voor iets echt goed klinkend vintage is toch wel een redelijk bedrag.
ze worden ook steeds ouder en een goed werkend exemplaar dus ook zeldzamer


Clavinet is toch niet vergelijkbaar met een sse. Zowel, wie wil een calvinet ruilen tegen een zwarte sse :verkoght:?
 
heb inmiddels een nieuwe .
met die die ik naar zwitserland naar een museum gestuurd hebt zitten we nu inmiddels op zo'n 11 of 12 exemplaren?
foto's zal ik binnenkort eens posten.
hoe zat het ook alweer met de midificatie, wie zou dat kunnen en waar en ongeveer voor hoeveel??
 
nog zo'n string synth

nog zo'n string synth

Als ik kan helpen, laat het maar weten. Ik heb heel veel foto's genomen van de binnenzijde toen ik die van mij gerestaureerd heb, kan je misschien helpen met hoe het hoort te zijn. Ik heb ook de schema's.

Hi Lt,
ik heb ook zo een mooie stringsynth liggen die jammer genoeg ziek is. De explorer doet't niet, de bassectie niet en al mijn c#-en zijn dood. Ik heb wel service info van de string ensemble, service manual van explorer en schema's van de explorer (29-serie). Als je nog meer info hebt, vooral draadjes naar de explorer houd ik me aanbevolen.
groet WRD
 
Bij mijn string synthesizer ging vorige week een condensator van de voeding (ontstoring netspanning ?) in rook en geur op. Is inmiddels weer verholpen maar ik ben hierdoor toch wat huiverig geworden om dit soort apparaten aan te laten staan terwijl je niet in de buurt bent. Volgens mij zat ik niet ver van een brandje af.
 
ontstoor condensators haal ik altijd weg en vervang, indien nodig door een netfilter wat in een metalen kastje zit.
( vaak een euro chassis waar het netfilter aanzit)
want inderdaad, met een beetje pech kan je er ook nog brand door krijgen.
dit geldt overigens voor alle apparaten die niet echt uitstaan ( standby) en vaak in een plastic kastje zitten)
en ook voor alle soorten adapters, als je er niet bijbent, uit het stopcontact halen, of een stekkerblok met schakelaar.
 
Back
Top