Demosong Waldorf Edition

Ik vind 'm vet.

Voor het feit dat het hier toch gaat om VSTI's die al behoorlijk gedateerd zijn echt prima resultaat.

Die snare is wel een beetje .....ehm...tja.....niet dikkig. :D
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Die snare is wel een beetje .....ehm...tja.....niet dikkig. :D

Ja, snares... DAT is echt m'n ding! :D

Dank voor het luisteren en het commentaar 8)
 
Mooi!

Mooi!

ik vind het ongelofelijk veel waar voor zijn geld(€59). En wat maakt het uit dat het een oudere plugin is? Het gaat om de geluiden die hij voortbrengt. Bovendien is er zeer recent nog een update gemaakt dus eigenlijk is hij helemaal up-to-date:{
 
Re: Mooi!

Re: Mooi!

Origineel geplaatst door VL7
ik vind het ongelofelijk veel waar voor zijn geld(€59). En wat maakt het uit dat het een oudere plugin is? Het gaat om de geluiden die hij voortbrengt. Bovendien is er zeer recent nog een update gemaakt dus eigenlijk is hij helemaal up-to-date:{

Naja de VSTI technologie is nogal vooruit gegaan de laatste jaren. Zijn toch weer plugins van een jaar of 6 oud en we zijn een eind gekomen sinds die tijd. Die recente update is alleen om de boel compatibel te maken met de laatste vst standaarden, er is niets aan de soundengine gedaan verder.

Daarom vind ik het een knap resultaat en ook het bewijs dat het zeker ook om de kok gaat en niet alleen om de keuken.

Verder zeker value for money. Meer dan welke vst bundel dan ook denk ik zelf.
 
Heren heren, nu niet gaan overdrijven he! :D

Toch moet ook ik eerlijk bekennen dat, ondanks de leeftijd van dit setje van Waldorf, ik maar weinig plugins ken die hun hardware evenbeeld zo dicht benaderen. Voor de Attack is dat logisch, maar de D-pole en zeker de PPG klinken toch griezelig echt. En hier spreekt een software hater... :D
 
Ik moet zeggen dat ik Waldorf Edition al een tijdje op m'n verlanglijst heb maar vergeet 'm telkens mee te bestellen als ik iets bij Thomann oid bestel.

Lekker handig dus.....maar wil dit pakket zeker hebben nog!
 
Bedankt voor alweer een geposte track! Ik vind dit echter een van je mindere, in vergelijking met je andere tracks. =(

Volgens mij ligt het aan het hoge Commodore64/Gameboy gehalte van de klanken die je hier gebruikt. Ze zijn geschikt voor de track maar na een tijdje had ik nood aan eens wat anders. Zeker naar het einde toe, daar zit je mix erg dicht en begint het me te storen. (Ik zou misschien proberen wat filters dicht te draaien, release-tijden in te korten, of wat squares ipv saws te introduceren...?)
 
Ik zou het zelfde ritme aanhouden, maar het op een gegeven moment vervangen door stevigere en ongefilterde sounds. Je kunt veel betere geluiden uit de Attack halen!
 
Hehe, eindelijk s wat stevige kritiek :D

Eclectus: ook ik ben niet helemaal tevreden. Aan de andere kant, het is ERG lastig om continue geïnspireerd te blijven als je jezelf limiteert qua geluidenbron. Tenmiste, bij *mij* werkt dat zo. Maar goed, het is ook "maar" een demosong. Dank voor het luisteren!

Bikkel: Tja, dit vind ik meer een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik er een paar hele mooie geluiden tussen zitten. Daarnaast heb ik ook gewoon wat getweakte presetsounds gebruikt. De "pest" van die PPG is dat ie zo'n herkenbaar karakter heeft :D. In het laatste gedeelte was ik wat lui ja, drie sequencelijnen gebruiken dezelfde sound, maar ik was op dat moment helemaal in die groove zal ik maar zeggen. Ach, het ging mij uiteindelijk meer om de vraag of het zou lukken iets te maken met alleen die plugins en DAT is gelukt :) Ook jij bedankt voor het luisteren en commentaar. Snel mijn afkick-therapie op een ouwe analoog voortzetten nu... :D

Gr, Boele
 
Back
Top