Synth voor ambient

Al reeds 4 gegadigden voor de Omnisphere groupbuy!
Sluit u aan....
...of wacht op de komende downloadbare versie ,later overal te krijgen op torrents sites..

En koop eerder een 'echte' HW ambient synth.
 
...of wacht op de komende downloadbare versie ,later overal te krijgen op torrents sites..

En koop eerder een 'echte' HW ambient synth.


ik vind jouw houding hieromtrent echt verkeerd. Als iedereen zo dacht zou er nooit meer een nieuwe vst uitkomen, Als je hem al download vind je hem blijkbaar interessant genoeg om te gebruiken. Dan is het toch wel fair om hem te kopen lijkt me. Zo duur is die nu ook weer niet.
 
Ik heb heeltopic niet gelezen,maar een synth is geen 50gb sample library.

Een classic ambient synth als een wavestation AD,K5000R of JD990 is nu voor weinig te krijgen.

Als de sound te 'ingewikkeld' is,is het 'nieuw' er snel af na een tijd,origineel zijn achteraf met hetzelfde produkt wordt moeilijker omdat de sounds echt opvallen zullen,dat is wat je kan hebben met een produkt als omnisphere.(wat niet wil zeggen dat het slechte sounds zullen zijn natuurlijk)
 
Ik heb heeltopic niet gelezen,maar een synth is geen 50gb sample library.

Een classic ambient synth als een wavestation AD,K5000R of JD990 is nu voor weinig te krijgen.

Als de sound te 'ingewikkeld' is,is het 'nieuw' er snel af na een tijd,origineel zijn achteraf met hetzelfde produkt wordt moeilijker omdat de sounds echt opvallen zullen,dat is wat je kan hebben met een produkt als omnisphere.(wat niet wil zeggen dat het slechte sounds zullen zijn natuurlijk)

dat vind ik een heel beperkte kijk op synthese.

die 50 gig in omnisphere zijn de beschikbare samples voor je basis sounds, hierna kun je via de synthese engine je eigen sounds maken, dat is nou juist wat omnisphere is.

je geeft zelf als voorbeeld een jd990, die werkt met 6 mb aan rom sounds (samples dus!) waarna de synthengine die rom sounds kan bewerken tot 'mooie' sounds.

in omnisphere heb je in plaats van 6 mb, nu dus 50 gig aan sample sounds, die je kan gebruiken als basis materiaal. Als je je erin verdiept had , had je kunnen weten dat omnisphere in tegenstelling tot atmosphere, niet een standaard sample player is, maar een full blown Synth met heel veel extra mogelijkheden, die die samples puur als basis voor de sound gebruikt.
 
die omnisphere ga ik zeker niet aanschaffen maar ben er wel benieuwd.
atmosphere vond ik goed klinken die paar keer dat ik heem heb gehoord.
 
Virus TI vinnik ook best wel OK voor ambient.
Het is iig meer dan een standaard trance preset bak.
 
Er zijn iig zoveel bruikbare bakken om ambient mee te maken... programmeren, programmeren, moduleren, moduleren.. effecteren..effecteren.
 
dat vind ik een heel beperkte kijk op synthese.

Wie schrijft er over synthese?

Ik heb het over de toepassing,je snapt het niet blijkbaar.

wat er gebeurt is dat de meesten presets zullen gebruiken van die omnidinges,zeker gezien het aantal en de nieuwe coole sounds.

het zou zonde zijn om deze presets niet te gebruiken,nu gezien velen deze zullen gebruiken en gezien ze hoorbaar uit de rest zullen uitspringen,zal dat na enige tijd snel opvallen dat het weer ene die omnisphere heeft gebruikt,net als je presets van absynth gebruikt die heel typerend klinken,dit zal onvermijdbaar gebeuren,en daarmee bedoelde ik dat het 'nieuwe' er snel zal afgaan.

Er wordt veel verwacht van de sounds/presets en zo wordt het ook gebracht door de producent,wat men eigenlijk moet doen is dan zon ding kopen en geen enkele preset ervan gebruiken,maar dat zullen maar weinigen doen.

Als je een simpele preset synth gebruikt met niet al te uitspringende sounds,valt het minder op dat het steeds dezelfde synth is die gebruikt wordt in verschillende producties.

virus-like trance pads zijn ook overal hoorbaar maar het valt niet specifiek op
gezien het deel uitmaakt van een 'style'.

Als je een gave weird ambient morphing pad hoort,een preset stel van omnisphere,herken je die meteen als die in 2 verschillende nummers ooit voorkomen zal,en dan ben je rond... (want je gaat toch geen 'oude' atmosphere pads maken als je die nieuwe macro technieken kan toepassen om het 'out of this world' te laten klinken)
 
Moet je als je uniek wil zijn je viool door een distortion heen raggen om je Vivaldi stukjes te spelen?
 
Vooral reverb. Douw een willekeurige sound of sample door een effectchain met een ongelofeloze bak delay en reverb en je hebt instant ambient.

Een andere goede truuk is ook real-world sounds opnemen en deze een of twee octaven lager afspelen, wederom met lekker veel galm en echo.

Zo doe ik het zelf ook :D
 
Kweenie hoor een 808 kick door reverb douwen vin'k nie zo ambient achtig. Eerder zonde.
Sorry
 
Moet je als je uniek wil zijn je viool door een distortion heen raggen om je Vivaldi stukjes te spelen?

neen,maar je record je werk maar pas als je echt goede performer bent met zo een instrument,anders blijf je best op straat spelen voor een aalmoes.

Wat men dan gaat apprecieeren is niet (alleen)je viool sound (want een viool strijk is saai op zich),maar vooral je performence ,dit laatste zal je onderscheiden van de hoop.
 
Kweenie hoor een 808 kick door reverb douwen vin'k nie zo ambient achtig. Eerder zonde.
Sorry

Ach, een goede 808 sample stevig naar beneden pitchen en in een brei van reverb en delay dompelen zou nog best wel eens kunnen klinken alsof de Grote Satan zelf op een helse pauk staat te rossen.
 
Ach, een goede 808 sample stevig naar beneden pitchen en in een brei van reverb en delay dompelen zou nog best wel eens kunnen klinken alsof de Grote Satan zelf op een helse pauk staat te rossen.

zoiets bedoel je :D

DF_13013R.jpg
 
Back
Top