SYNTHS voor kinderen (4-8jaar)

EviL303

Ouwe rot
Lid sinds
19 juni 2003
Berichten
1.664
Locatie
Italia - Milano
Zoals de titel het vermeld , laten we het eens hebben over synths voor kinderen :D

Mijn dochter heeft een peter die heel erg met producen bezig is (alsook de vader eheheh) , de eerste synth die ze gekregen heeft was een korg MS20m (desktop module) met als de bedoeling dat ze die later zou kunnen gebruiken (momenteel gebruik ik die , heheh) , af en toe speelt de dochter ermee.
Van mij hebben ze een casio sa-46 die heel veel gebruikt wordt door de twee ( 4 en 7 jaar). Nu hebben ze van de peter ook ook een (nederlandse) synth gekregen nl. de dato duo gekregen en het verbaasde me eerlijk gezegd hoe leuk ze die vinden , de 4 jarige zoon is de sequencer van dienst en de 7 jarige dochter de sound designer :p.

Nu was ik zo aan het denken om met kerst nog een Blipblox After Dark te kopen (iemand ervaring met deze ? Eigenlijk lijkt mij die ook cool om zelf te gebruiken in de studio :D , iemand ervaring met deze ?

:okdan::halleluja:doei:
 
ik heb daar ook naar gekeken.
Mijn kids (6y) hebben een Roland Go Keys en een yamaha Remi.
Maar de OP1 is toch wel de leukste toy.

Mij leek een Casio SK1 of Yamaha VSS-30 sampling keyboard ook leuk maar vrij prijzig.

Die Dato Dato lijkt me ook leuk. Ook wel prijzig.
Ben bang dat ze er dan niets mee doen......
 
Moog One , veel te onhanding ding. te veel Para-meeeeters en scherpe randen waar de klientjes zicht aan kunnen stoten.
 
Sh!t die Dato Duo is helemaal niet beschikbaar.
Ik heb een tweeling dus zo een duo lijkt me perfect.
Zie ook dat er een speaker in zit.

Maar die Blipbox MPC en MS20 lijkt me nog toffer.
Lekker scheten samplen etc.
 
voor mijn dochter van 5 heb ik voor een tientje tweedehands een casio keyboard gekocht
CTK-1150
Dat leek me voorlopig wel even voldoenden en ze maakt er best aardig gebruik van.
550x435.jpg
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top