Patches voor de Mono/Poly

De Single/Double schakelaar bepaald of je 1 vco beinvloed of dat je meerdere vco's beinvloed. Hoe dat presies werkt weet ik niet meer. Het staat in de niet zo duidelijke manual.

Ik dacht dat single was VCO 1 -> VCO 2, 3, 4 en double VCO 1 -> VCO 2 plus VCO 3 -> VCO 4.
 
Stand in PWM en de pwm intensityveranderd de pulsebreedte in de tijd en zodra je de vco op pw zet zou dan de pwm draaiknop een vaste stand aan kunnen geven. Ik snap dus het nut niet van twee draaiknoppen en hoor ook niet zo veel als ik er aan draai. Ligt vast aan mij,

Je kunt tegelijkertijd een VCO in PW en eentje in PWM hebben staan, dan wil je die graag apart kunnen regelen. Eigenlijk is twee knoppen te weinig en zou je er vier willen hebben.
 
Origineel geplaatst door renepela
Ook nog even een vraagje over de knoppen PWM en PW. Wat is nou het verschil tussen die twee?
met PW stel je de center waarde in van de pulsebreedte, PWM is de hoeveelheid modulatie vanaf het punt dat je hebt ingesteld me PW.

Origineel geplaatst door Nicolas 2000
Je kan 2 sporen inspelen en boven elkaar laten horen, maar 2 lead oscillatoren tegelijk laten klinken bij het indrukken van 1 noot kan je niet via die software. Blijkbaar had de SID zelf het daar ook niet altijd even makkelijk mee, vandaar waarschijnlijk dat ze het eruit lieten.
dat de software dit niet toelaat wil niet zeggen dat de SID daar moeite mee heeft... onzin.
 
Goh zeg, nooit geweten dat je audio in de FM ingang kan stoppen. Ik heb de werking daar nooit van begrepen. Ik gebruikte deze volgens mij voor als CV in als je een akkoord welke in hold staat via cv/gate wilt aansturen. Maar nu kan ik ook in de war zijn aangezien ik die synth 1 keer in het jaar even een uurtje mee speel.

O wacht eens even, kijk mijn oude topic met mono/poly tips eens :D

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=18460&highlight=mono/poly
 
Ben nog steeds druk aan het experimenteren met de mono/poly. Echt gaaf !!
Snap alleen nog niet helemaal wat EG Intensity doet. ik zie dat je die positief en negatief kan draaien. Als ik hem negatief draai gaat mijn filter deiper lijkt het wel, maar de envelope ook andersom of zoiets. Snap het niet helemaal. Soms hoor ik ook niets. Ook kbd track is me niet helemaal duidelijk. voor de rest blijft het experimenteren.

O ja, waarom zitten er geen sinussen op de mono/poly. Zie wel triangle, saw en square, maar geen sinus.
 
envelope amount is gewoon hoeveel invloed de envelope op het filter heeft. en als je een negatieve waarde kiest, werkt de envelope dus een beetje andersom.

met keyboard track kan je de scaling van het filter aanpassen. met veel keyboard track gaat het filter verder open bij hoge noten en minder hoog bij lage noten.
als je de keyboard tracking op 0 houdt, maatket niet uit of je de laagste of dehoogste noot speelt, het filter gaat even ver open.
 
Origineel geplaatst door renepela
O ja, waarom zitten er geen sinussen op de mono/poly. Zie wel triangle, saw en square, maar geen sinus.
Sinus zul je niet (tot helemaal niet) vaak tegen komen op een subtractive synth aangezien deze maar 1 harmonische kent.
Daarom valt er aan een Sinus ook weinig meer te filteren, het is immers de grondtoon al.
Bij Additive synthese vind je deze golfvormen juist wel aangezien je uit meerdere sinussen harmonischen opbouwd.
 
Je kunt een sinus genereren door alle waveforms uit te zetten en de resonantie vol open te draaien of door bij elke willekeurige waveform het filter helemaal dicht te draaien en de envelope niets te laten doen.
 
Origineel geplaatst door renepela
Ben nog steeds druk aan het experimenteren met de mono/poly. Echt gaaf !!
Snap alleen nog niet helemaal wat EG Intensity doet. ik zie dat je die positief en negatief kan draaien. Als ik hem negatief draai gaat mijn filter deiper lijkt het wel, maar de envelope ook andersom of zoiets. Snap het niet helemaal. Soms hoor ik ook niets. Ook kbd track is me niet helemaal duidelijk. voor de rest blijft het experimenteren.

KBD TRACKING bepaalt hoeveel het filter word beinvloed door het KEYBOARD.
Des te hoger de pitch op het keyboard, des te meer de filterfreq toeneemt. De scaling stel je dus in met deze knop.

EG INT bepaald hoeveel het filter word beinvloed door de ADSR.
Positief betekend dat bijv. bij Attack de filterfreq toeneemt, stel je EG INT negatief in dan zal de filterfreq afnemen.
 
Back
Top