Welke synth moet ik kiezen?

Ik wil een nieuwe synth voor (hardere dance) leads. Nou heb ik de mono evolver keyboard op het oog. Is deze synth veelzijdig? En behalve dat, klinkt hij 'helder'? Als jullie meer info over deze bak hebben (demo songs, etc) dan hoor ik het graag.

Ter informatie, ik beschik al over een Virus ti.
 
En how about the poly evolver? Wat verschilt deze t.o.v. de mono evolver? En is de rack versie van de poly evolver hetzelfde als de versie met keys (op de toetsen na dan)?
 
Poly Evolver is 4-stemmig, de Mono Evolver is 1-stemmig. Volgens mij is de rackversie gelijk, maar je mist natuurlijk de hands-on controls. Op zich lijkt de mono keys me een goede keus naast een Virus TI, misschien is het ook de moeite waard om de Mopho keys te checken die binnenkort uitkomt. Of, als je niet per se keys nodig hebt, de Evolver desktop of Mopho desktop.

Uiteraard kun je met hetzelfde budget van een (Poly) Evolver keys ook een Little Phatty kopen, dat is misschien ook wel wat voor jou als je op zoek bent naar dikke analoge bassen en leads.
 
Dankjewel voor je uitleg Napole0n. Misschien dat de Nord rack 3 ook iets is? Van deze synth hoor ik vrijwel niets. Is daar een reden voor? Wordt ook vrijwel niet verkocht in Nederland..
 
hulp bij keuze synth

hulp bij keuze synth

dag synth forum ik zou mij graag een synth aanschaffen nu twijfel ik tussen 2merken het is bedoeld om mijn piano spel te verbeten om hardcore te maken ik werk al met nexus maar zou toch graag op een echte synth willen spelen niet alleen om muziek te maken ook om gewooon piano op te spelen de prijsklasse speelt geen rol
het dillemma is:: een behringer umx610u (200euro) of
een m-audio axiom pro61(500euro)

de axiome kan je wrschnlk wel wat meer mee omdat het ook drumcomputer is en ook alles automatisch gestuurd en reageerd in je software, die voelt en ziet r sterk uit van toetsen maar dan ist uitzicht en de afwerking vanboven weer kut en ziet r speelgoe uit plastik

de behringer kan je "denk ik" evenveel mee maar is die ook drumcomputer, hij oogt ook mooier en steviger kwa knopbediening ma is dan in zen totaal wel minder kloek gemaakt als de axiom de behringer is veel dunner en de toetsen die zijn ook minder zwaar gebouwd als de axiom waarmee ik bedoel da bij de axiome je de indruk hebt je op een echte pianotoets duwd en bij behringer

dus als r iemand mij n gouden raad kan geven toch wil ook meedelen dat er niemand moet afkomen met je begint pas synth spelen waarom al da geld uitgeven eraan!!! nee verkeerd ik wil goed materiaal kopen ben ni van plan om continu van materiaal te wisselen zo lopen de kosten heel wat op dus direct iets deftig niet het beste ma toch wel iets waar ik proffesioneel muziek kan van maken en uithalen en ik weet dat ligt aan de man die de synth bespeeld ma zeker en vast aan het soort synth ook grtzzz
 
De toestellen die je opnoemt zijn geen synthesizers maar midi keyboard controllers...
Met andere woorden: er komt enkel midi uit, geen geluid.
 
De toestellen die je opnoemt zijn geen synthesizers maar midi keyboard controllers...
Met andere woorden: er komt enkel midi uit, geen geluid.
ok da wet ik dan ook al weer en wat raad jezo an van de 2 als ik je vragen mag? grtzz
 
Ik heb besloten om voor de virus TI 2 te gaan. Toch bedankt voor jullie hulp!
hehe, leg eens lekker wat advies naast je neer... :stupid

Maar je vraag was natuurlijk al een beetje gaar:
Ik wil een nieuwe synth voor (hardere dance) leads. Nou heb ik de mono evolver keyboard op het oog. Is deze synth veelzijdig? En behalve dat, klinkt hij 'helder'? Als jullie meer info over deze bak hebben (demo songs, etc) dan hoor ik het graag.

Ter informatie, ik beschik al over een Virus ti.
Je zocht een veelzijdige synth terwijl je reeds over een TI beschikte. De TI is zowat de meest veelzijdige synth die ik ken.
"Veelzijdig" betekent voor mij dan ook "veel modulatiemogelijkheden", niet "breed inzetbaar" want dat vind ik nonsens. Alles is overal inzetbaar. Je hebt gewoon skills of je hebt ze niet.

Nuja goed, geniet van je twee TI's die elkaar nauwelijks zullen aanvullen. Een Nord had nog interessanter geweest.
 
Welke setup voor live optreden?

Welke setup voor live optreden?

Hallo allemaal.

Hier mijn eerste post, en meteen een heel verhaal en een vraag.

Op dit moment gebruik ik de volgende apparatuur

  • Korg Trinity: voor de lead sounds
  • miditemp MP88 voor het afspelen van backing tracks en snel switchen van patches
  • Roland Fantom XR voornamelijk als GM sound module en hier en daar voor sampling
  • Emu Xboard 61 als 2e MIDI controller, om extra partijen via de Fantom XR te spelen
Nu heeft de Miditemp MP88 me een keer flink in de steek gelaten, dus compleet uitgevallen, midden onder een optreden.
Gelukkig had ik ter plekke een reserve miditemp MP88 bij de hand (ik heb 2 reserve miditemps, juist voor zulke situaties), dus na een korte pauze konden we gelukkig verder.

Maar, m'n vertrouwen in de Miditemp MP88 heeft toch wel een flinke deuk opgelopen, waardoor ik voor m'n gevoel minder vrijuit speel tijdens optredens.

Nu zit ik de volgende alternatieven af te wegen

  • Een Juno Stage kopen
of

  • Een Miditemp MSX aanschaffen
De bestaande miditemps gaan dan de deur uit.
Om eea. financieel betaalbaar te houden, zit ik dan ook erover te denken om de Fantom XR de deur uit te doen, omdat de Miditemp MSX een interne klankbron heeft (en volgens mij ook wave tracks af kan spelen), en de juno stage ook midifiles af kan spelen.

Mijn wensen tijdens een optreden zijn:

  • betrouwbare hardware
  • snel kunnen switchen van nummer
  • flexibel met settings is een pre
Met name de miditemp geeft me het voordeel dat ik alle midi apparatuur heel flexibel kan routeren en tijdens het afspelen van een nummer al door kan scrollen naar het volgende nummer. Kan dit ook met de Juno stage?

Wat kunnen jullie me adviseren?
 
Zo, al een tijd geregistreerd, veel gelezen maar nog niet gepost.. Daar komt nu verandering in :)

Op het moment speel ik op een schraal instap-keyboard, en het is tijd voor iets nieuws. Daar ik slechts een arme student ben is mijn budget eigenlijk maximaal 400 euro (nieuw of 2ehands maakt niet uit), en daarvoor wil ik vast teveel ;)

Ik zoek een masterkeyboard met een fatsoenlijke rij van 88 gewogen toetsen, met het liefst ook wel interne pianogeluiden voor als mijn pc niet aanstaat.

Wat ik tot nu toe gezien heb:

m-audio keystation 88 pro - Matige toetsen, en geen interne klanken
fatar sl990 - goede toetsen, maar dat is dan ook het enige
ik zag laatst een yamaha kx8 in deze prijsklasse, dat lijkt me zonder klanken wel de beste optie.

Maar zoals gezegd, eigenlijk wil ik wel interne klanken ;) Dan kom ik op de alesis qs8 deze heeft nu denkik mijn voorkeur. Wat denken jullie daarvan, zie ik nog alternatieven over het hoofd?

Verder nog een aantal vragen
* Zou ik ook een yamaha s80 kunnen vinden in deze prijsklasse, of is die nog een slagje duurder?
* als keyboards als de qs8 of de s80 als masterkeyboard worden gebruikt, zijn er dan naast de toetsen en de sliders ook nog buttons die je kan toewijzen aan functies, zoals het wisselen van instrumenten bijvoorbeeld? En hoeveel buttons zijn dit dan? Ik kan hierover niet zoveel vinden op internet...

Alsvast bedankt!
 
Op zoek naar mogelijke raad post ik hier maar eens een bericht;

het bedoelde gebruik

De bedoeling is om mijn toetsvaardigheid op niveau te brengen en dit te gebruiken om thuis als hobby wat muziek in elkaar te knutselen. Daarnaast is het de bedoeling om wat toe te voegen aan de band van een vriend van me. De sounds die ik eruit moet kunnen halen moeten nogal veelzijdig zijn. Graag van (redelijk) realistisch tot aan rauw. Veel knoppen/schuiven handson is voor mij wel van belang. Ik zie even niet wat ik hier verder nog aan toe moet voegen als zie ik al wel dat de uitleg niet compleet is maar vraag het anders maar...

eventuele andere gear

FX Sherman filterbank 2
FX Lexicon MPX110
FX Electrix MOFX
DRUMCOMPUTER Korg kpr-77
DRUMCOMPUTER Novation Drumstation
DRUMCOMPUTER Roland TR505
MONOSYNTH Yamaha CS-10
MONOSYNTH Soundlab minisynth
POLYSYNTH Korg Poly 61
MIXER BEHRINGER RX1602
PATCHPANEL Behringer blablabla

het budget

Mijn budget in euro's is 0,0 euro.
Dat lijkt niet veel maar in mijn zoektocht naar de juiste synth mag er een hoop gear plaatsmaken.
In principe mag alles weg...maar als het even kan wil ik de Yamaha CS10 en de Sherman FB2 houden.

Wat ik voor de rest van de partij (niet restpartij) kan krijgen wil ik graag steken in de synth.
Maar daar komt nog bij dat ik OOK graag nog een leuke drumcomputer of sampler wil hebben zodat ik thuis kan hobby'en en knutselen en als begeleiding bij het oefenen.

Eigen bijdrage

Zelf zat ik voor de synth tot nu toe te denken aan;

-NORD lead
-ION

Voor de drumcomputer/sampler;
- als ik de CS10/SF2 kan houden een TR606 (voor de triggers)
- als sampler een MPC denk ik (ik heb overigens nooit een sampler gehad maar
het lijkt me wel leuk om niet vast te zitten aan bepaalde sounds...)

moet voor beide iig wel iets zijn waar ik later niet van denk...shit dit is het net niet allemaal zeg maar


Ideeen?
 
Laatst gewijzigd:
hey,
ik ben toe aan een nieuwe synth, maar ben helemaal geen kenner of toetsenman, ben eignelijk een gitarist die verzeild geraakt is in zo'n 80's new wave achtig bandje en daar in het synth hoekje ben geduwd, mjah, 't is wel wat anders en ik vind het best wel leuk etc., etc. maar m'n setup is nogal kaduuk :
- Microkorgje (daarmee is het begonnen, gebruik 'm vooral voor leads)
- Alesis Micron (gebruik ik vooral de padjes van)
- Roland JV-1080 (expanded) (gebruik ik voor de orgeltjes, pianos, vintage synths, vind ik eigenlijk een baggerbak, maar ik heb niks anders)
- SH-32 (gebruik 'm als sound FX, en voor gefilterd scheur- en bandzaag geluidjes)

tja, de vraag is, bestaat er nu eigenlijk één hardware synth die die allemaal in huis heeft, of is software + master keyboard een betere optie ?
en onboard FX, arpeggiator, sequencer, noise generator zou ik er ook wel bij willen
geen te lange leercurve, simpele intuitieve bediening,
uitermate geschikt voor live werk

Mijn budget is zo'n 1000 à 1500 euro
2dehands

Depeche Mode, Joy Division, Editors, .... die muzikale richting

Dingen die mijn nieuwsgierigheid een beetje hebben
Nord Lead 3
Access Virus TI Polar

maar ik reken erop dat jullie mij helpen met m'n dure aankoop
anders ga ik misschien toch maar een stylophone op m'n gitaar vasttapen
:eureka:
 
@ bieke: ik zou een Nord Wave kopen, tweedehands als je hem vindt. Anders is de NL3 ook een goede optie hoor. Echter, ik denk dat je ook voor heel veel minder geld iets kunt vinden waar je nu naar op zoek bent. Waarom veel geld uitgeven als het ook voor minder kan? Dat is de afweging:W
 
bedankt VerGe-ten

mjah, zo'n Nord Lead 3 had ik hier gisteren zien staan voor 800 euri, heb direct de vekoper gecontacteerd maar was er te laat bij

Nord Wave heeft idd. ook wel iets, heb er nog nooit eentje voor m'n neus gehad, maar nu je het zegt, dat komt aardig dicht bij wat ik zoek, vooral ook omdat we met een heel arsenaal aan synths al een hoop tracks hebben opgenomen en de groep van mij verlangt dat ik die klakkeloos overneem, dat moet met zo'n NordWave perfect mogelijk zijn om die tracks (het zijn meestal wat arpeggiated loops) dan als samples in de Wave te stoppen ...
goeie tip, en ik kan er alsnog m'n stylophone op vasttapen

en wat zijn dan die goedkopree opties, want ik heb m'n budget nog niet gehaald, zit ongeveer halfweg, verkoop loopt niet zo lekker
raak zo'n beetje zoek in het middenveld, Yamahaha, Korgjes, Rolando ?

Heb net een 2dehands Blofeldje aangeschaft, en ben daar ook wel best tevreden van (en ik zit nog in de preset fase)
 
Nord Wave is een zeer revolutionaire synth, maar wel heel anders dan de NL3. Hij heeft bv geen arpeggiator waar de nl3 die wel heeft. Houdt daar dus wel rekening mee. Je kunt ontzettend veel verschillende geluiden maken en bewerken, maar zo rauw als de nl3 is hij niet. Ik vind hem wel stukken beter dan een access virus bijvoorbeeld. Het is maar net wat je zoekt. Ik zou ze eens gaan testen bij Feedback ofzo.
 
tja, en mijn budget is ontoereikend voor ed NordWave
kan ik nog effe doorsparen en dan hopen dat er eentje 2dehands opduikt
heb net wat Youtube clipjes ziten bekijken en het is wel een klassebak
en jij hebt er eentje, daarom wou ik nog even vragen of het echt mogelijk is om zelfgemaakte samples (wav files) aan een toets toe te wijzen ?
 
Back
Top