Welke synth moet ik kiezen?

ik zil zo,n roland jd-800 met 160 knoppen sliders switches enz enz.

die staat bekend om het opblazen van speakers.
 
hoe duur zijn die gemiddeld?

misschien wat voor de vintage zoekers.

er staat een ms-10 op internet voor 350
 
ja.

ik wil gewoon wat simpels HEEEl simpels.
 
Origineel geplaatst door freddiemercury
ja.

ik wil gewoon wat simpels HEEEl simpels.

polyfoon of monofoon ?
 
monofoon is wel vet.

maar polyfoon is ook wel goed.

maakt eigenlijk geen aarscg uit
 
Origineel geplaatst door freddiemercury
monofoon is wel vet.

maar polyfoon is ook wel goed.

maakt eigenlijk geen aarscg uit

edit ,

een analoogje zonder display:peukie:
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door freddiemercury
hoe duur zijn die gemiddeld?

misschien wat voor de vintage zoekers.

er staat een ms-10 op internet voor 350
dat is toch veel te duur voor jouw... ik denk ook dat het jouw snel gaat vervelen trouwens...
het (beperkte) scala aan geluiden die daar uit komen zijn wel heel erg simpel vergeleken met jouw'n PSR geluiden...
dus als je synthese wil leren zou ik niet kiezen voor een ms-10 die 3,5x boven je budget ligt maar doe dat in goedsnaam toch met een softsynth joh, serieuzzz... :)

en als je DAN weet hoe de vork in de steel zit qua synthese kan je je ook meer toespitsen op een 'echte' synth want dan heb je immers (meer) verstand van waar je naar moet kijken qua parameters en opties etc...
 
Laatst gewijzigd:
je kunt vast met een electribe beginnen zo 150 euro heb je knoppen en 2 synths
 
Origineel geplaatst door freddiemercury
ik wil gewoon wat simpels HEEEl simpels.
zegt jouw dit dan al iets?
 

Attachments

  • zegtjouwditiets.gif
    zegtjouwditiets.gif
    4 KB · Bekeken: 63
Origineel geplaatst door Roel
misschien is een YAMAHA PSR-500 iets?

Kan je dit bij de synthsectie plaatsen? Is dat niet eerder een arrangerkeyboard?
Wel een redelijk goed misschien, maar toch? Je wilt toch iets goedkoop waarbij je wél kan editten etc.?

De juno is denk ik wel een geschikte kandidaat, daar kan je nog redelijk overzichtelijk mee editten.

Softsynths zijn natuurlijk ook een zeer goede optie...
 
Origineel geplaatst door onzefree
Kan je dit bij de synthsectie plaatsen? Is dat niet eerder een arrangerkeyboard?
dat heeft freddymercury al in zijn gearlist staan en hij vraagt iets simpels ;)
 
virus

virus

HEy hey

Ff een leek hier... ik begin net met wat knutselen en had een tijdje geleden een Virus Classic aangeschaft..
Nu wil ik toch wat meer dingen erover weten.. wat zijn de ervaringen van mensen met een Classic..? en hoe kan ik andere banken vullen..? ik heb nl b en c bank die identiek zijn.. ( of is dit normaal..? )

verder wil ik graag nog een synth of module erbij.. zodat ik het een beetje kan uitbreiden..
maar ik vind het moeilijkl kiezen.... ik dacht misschien aan een novation supernova.. maar weet niet of ik daar de juiste keuze mee maak...

Ik maak hardstyle btw.. weet niet of het veel uitmaakt.. Ik kan het maar even melden hahaha

greetz
 
Back
Top