Welke synth moet ik kiezen?

goede keuze. heb zelf ook zitten dubben tussen een p5 en p6 en is uiteindelijk een p6 geworden.
Prijs maar ook kan de p6 net wat meer en komt toch wel in de buurt van de p5 is veel sounds.
Ja, vergelijkingen op YouTube zeggen uiteindelijk weinig hoe het in je muziek gaat klinken. Dus ben benieuwd naar de p6. Hopelijk snel binnen.
 
Aangezien de poly binnen is ben ik alvast voorzichtig aan het kijken naar een volgende aanvulling (verslaving moet gevoed worden natuurlijk).


Een drumbak lijkt mij een mooie toevoeging (ik heb een subsequent 37, prophet 6 en mother32). Waar ik nu aan denk is een dfam. Waarom? Het lijkt mij iets unieks te geven wat je niet uit sample programming haalt.
De standaard drumboxen (tr8s, elektron, etc) hebben hierdoor minder mijn aandacht omdat ik denk dat dit te weinig brengt ten opzichte van wat ik nu met samples kan. Maar ik sta open voor andere meningen op dit gebied en hoor uiteraard ook graag andere suggesties.
 
Ja DFAM is een fijne percussiesynthesizer. Beetje brperkt, dus je wil er al gauw twee. Met eat tweaken kun je flink wat variatie per step krijgen. Maar er zijn meer van dit soort perc synths hoor.
 
Ja DFAM is een fijne percussiesynthesizer. Beetje brperkt, dus je wil er al gauw twee. Met eat tweaken kun je flink wat variatie per step krijgen. Maar er zijn meer van dit soort perc synths hoor.
Thanks. Nog aanraders op dat gebied?

Ben ook benieuwd of dfam en mother32 een leuke combinatie samen is of niet. Heb het idee de mother 32 te verkopen aangezien met de sub37 deze niet zo heel veel meer wordt gebruikt.
 
Thanks. Nog aanraders op dat gebied?

Ben ook benieuwd of dfam en mother32 een leuke combinatie samen is of niet. Heb het idee de mother 32 te verkopen aangezien met de sub37 deze niet zo heel veel meer wordt gebruikt.
Ik zit zelf te gassen (en te :{j op de Perkons, net als wat ander forummers hier geloof ik. Lijkt me super leuke bak, maar vraag me wel af of het in mijn muziek gaat passen (qua workflow en sound). De prijs houd me nu nog ff tegen ;)
 
Jupiter-X,ja,ik zou voor de derde keer weer kunnen gaan voor deze synth(later, als ie 2dehands goedkoper wordt),de geschiedenis die je met deze synth kunt weergeven en de reeks nieuwe klanken die je regelmatig krijgt heb je een mengelmoes van oud en nieuw.
 
Ik zit zelf te gassen (en te :{j op de Perkons, net als wat ander forummers hier geloof ik. Lijkt me super leuke bak, maar vraag me wel af of het in mijn muziek gaat passen (qua workflow en sound). De prijs houd me nu nog ff tegen ;)
Soma Pulsar-23 en/of Erica Perkons als je wat bijzonders wilt.
Perkons ziet er goed uit. Nog wel meer in verdiepen of het bedrag het waard is voor wat ik ermee ga doen.
Pulsar moet ik nog meer naar kijken. 1 filmpje over gezien en zag er vooral complex uit waardoor ik twijfel of dit is wat ik zoek.

Jomox Alphabase
Ken ik niet ga ik naar kijken. Thanks!

Jupiter-X,ja,ik zou voor de derde keer weer kunnen gaan voor deze synth(later, als ie 2dehands goedkoper wordt),de geschiedenis die je met deze synth kunt weergeven en de reeks nieuwe klanken die je regelmatig krijgt heb je een mengelmoes van oud en nieuw.
Thanks! Ik denk nu eerst een drumcomp te nemen voordat ik weer een synth neem maar kan altijd nog veranderen.
 
Ik zit zelf te gassen (en te :{j op de Perkons, net als wat ander forummers hier geloof ik. Lijkt me super leuke bak, maar vraag me wel af of het in mijn muziek gaat passen (qua workflow en sound). De prijs houd me nu nog ff tegen ;)
Nu ik me al wat meer heb verdiept in de Perkons herken ik dit gevoel ook wel. De demo’s zijn veelal techno (net soort dat ik weinig tot niet maak) of kraak en piep. Bediening lijkt mij van de genoemde opties hier wel echt top.
 
Nu ik me al wat meer heb verdiept in de Perkons herken ik dit gevoel ook wel. De demo’s zijn veelal techno (net soort dat ik weinig tot niet maak) of kraak en piep. Bediening lijkt mij van de genoemde opties hier wel echt top.
De Perkons lonkt nog steeds, maar ik heb besloten die toch ff te laten schieten voor nu (wellicht over een jaar alsnog :P). Wel heb ik nu behoefte aan wat nieuwe hardware, dus zojuist de Nord 3P besteld, die ga ik in eerste instantie met de Digitakt bedienen, maar sticks lijken me ook wel erg leuk om te doen. Veel van jullie zullen het al wel kennen, voor wie niet, hier wat inspiratie:





 
Ok ik heb de Uno synth pro x nu een tijdje.. 4e plek bij music radar..
Ik vind het een klappertje. Uiteraard snap ik zeker waarom de gemini op 1 staat van wat ik gehoord heb.
Maar 4e plek voor Pro-x snap ik ook. Check it uit.

Screenshot 2023-12-16 at 22.22.32.png

Screenshot 2023-12-16 at 22.22.46.png
 
Nu ik me al wat meer heb verdiept in de Perkons herken ik dit gevoel ook wel. De demo’s zijn veelal techno (net soort dat ik weinig tot niet maak) of kraak en piep. Bediening lijkt mij van de genoemde opties hier wel echt top.
ik kwam laatst ook wel ambient perkons tegen (sortof dan). De aparte outs geven mooie flexibiliteit om alles apart te bewerken, maargoed, moet je wel die fx hebben maar het zou theoretisch ook naar een daw en terug kunnen.
 
4e plek bij music radar..
Het altijd onafhankelijke en objectieve Musicradar, daar kun je blind op kopen :D Maar zonder dollen, die lijstjes zijn echt geen cent waard en zou ik zeker niet als 'buying guide' gebruiken, hoogstens ter inspiratie van de shortlist.

Nu ik me al wat meer heb verdiept in de Perkons herken ik dit gevoel ook wel. De demo’s zijn veelal techno (net soort dat ik weinig tot niet maak) of kraak en piep. Bediening lijkt mij van de genoemde opties hier wel echt top.
Perkons is behoorlijk flexibel. Techno/rossen gaat erg makkelijk, maar ambient drums etc. krijg je er ook prima uit als je de wat minder opgefokte instellingen kiest.
 
Ja lijstjes zijn inspirerend maar altijd objectief blijven, zelf testen. Maar daar is het forum ook goed voor. Hier zitten de testers. Ik maak ook echt gebruik van de 30 dagen niet goed terugsturen.

Ik vind het eerder verbazingwekkend dat ik na echt veel testen geen inhoudelijke vragen krijg over de pro-x en Drumlogue bijvoorbeeld. Dat zijn twee zeer betaalbare producten maar wellicht niet zo voor de hand liggend zoals Elektron of Erica synths. Maar ik heb 0% belang om hier m’n verslag te doen. Puur liefhebberij en kennis delen.
 
Laatst gewijzigd:
Zo zou ik adviseren voor mensen die in de markt zijn voor een Perkons, koop eerst dit zeer uitgebreide sample pack

En bedenk je dan dat je deze samples ook in een alphawave, Drumlogue of tr8s kunt gooien en geld overhoud voor een analoog filter
 
Samples zijn leuk, maar dan gooi je het hele idee van een drumsynth natuurlijk wel overboord. De kracht van de Perkons zit onder andere in de sound shaping die je ook nog eens dynamisch per stap in de sequencer kunt doen (waar je ook nog eens van alles on the fly kunt aanpassen). De samples die je er dan uithaalt 'bevriezen' dat vervolgens, dus dat haalt wel een groot deel van de charme weg imo.
 
Alles kan je in een sampler drukken natuurlijk, maar het nadeel dat Nap noemt, mis je de heeeeele ervaring van de gebruikers interface zéker bij zo’n perkons lijkt me dat nou juist een inspirerend onderdeel van het apparaat (naast de klank natuurlijk).
 
Back
Top