Welke synth moet ik kiezen?

Wat is er mis met een oude computer en een oude versie van Windows? Dat werkte vroeger en werkt nu ook nog.
Dus blijven Nord Modulars en dergelijke nog steeds bruikbaar.
Er is niemand die je verplicht om over te stappen op Windows 8. Daarbij kosten computers niets meer, dus kun je altijd een pc-tje ernaast draaien met Windows 98, of XP.
 
Wat is er mis met een oude computer en een oude versie van Windows? Dat werkte vroeger en werkt nu ook nog.
Dus blijven Nord Modulars en dergelijke nog steeds bruikbaar.
Er is niemand die je verplicht om over te stappen op Windows 8. Daarbij kosten computers niets meer, dus kun je altijd een pc-tje ernaast draaien met Windows 98, of XP.
Ikzelf heb geen plaats op overschot om een extra oude bak erbij te zetten... enkel en alleen om 1 editor te kunnen draaien.

Een virtual machine is een veel betere oplossing. Al heb ik nog niet onderzocht of dat kan communiceren met een Midi Interface...
 
of gewoon een oud laptoppie desnoods via remote desktop in een 1 he racklaadje, er zijn wel meerdere ouwe editors en shit wat je soms nodig hebt ..
 
Wat Is een redelijke prijs voor zo'n draadje? Ik hoorde van een roland van 40 euro dit lijkt me wel veel?
 
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=141223
ik heb een nord modular gehad. De 3.03 OS en editor deden het prima onder Windows 7.

Soms is het wat extra opzoekwerk om iets werkend te krijgen, maar ik doe dat liever dan een extra PC erbij kopen. XG Works (AN200) bv. was vrij eenvoudig te doen werken in Win7 x64, al staat het internet vol met posts die zeggen dat het niet mogelijk is.
 
Wat Is een redelijke prijs voor zo'n draadje? Ik hoorde van een roland van 40 euro dit lijkt me wel veel?
2 draadjes.
Het zijn maar voorbeeldjes van prijzen, je kan het duurder of goedkoper vinden ook:
[ame="http://www.amazon.co.uk/Cable-Premium-Quality-480Mbps-Printers/dp/B000Q6EBW6/ref=sr_1_5?s=computers&ie=UTF8&qid=1390222710&sr=1-5"]3m USB 2.0 A to B Cable ~ Premium Quality ~ High Speed ~ 480Mbps ~ For Epson, HP, Canon, Lexmark & Oki USB Printers: Amazon.co.uk: Computers & Accessories
http://www.thomann.de/be/pro_snake_tpy_2030_kpp.htm
 
Een Nord Micro Modular lijkt me wel leuk maar is die software nog wel te gebruiken op hedendaagse computers?

De editor werkt idd nog prima op mijn Windows 7 (Home edition) laptop, ik weet niet zeker of dat met Windows 8 ook nog is. Er is ook nog een opensource variant van de editor, volgens mij draait die op Java, die zou je eventueel ook nog kunnen proberen: http://nmedit.sourceforge.net/

NM is wel wat kritisch m.b.t. midi interfaces is mijn ervaring. Met mijn e-mu Xmidi 1x1 Tab werkte het ook niet lekker. Verloor steeds de connectie met de synth. De Roland UM-One werkt voor mij perfect.

Die Nord Modulars blijven super flexibele machines en ook erg leerzaam. Alleen al door het bestuderen van de vele patches die je op het net kunt vinden kun je veel kennis (over verschillende soorten synthese) opdoen die je ook op andere machines kunt gebruiken.
 

De man had het over dat die roland een adapter had waardoor hij minder vertragingstijd heeft. Ik heb hier geen verstand van en weet niet of het die veertig euro dan waard Is zeker niet als ik jouw linkjes bekijk (onder de tien euro).
 
De man had het over dat die roland een adapter had waardoor hij minder vertragingstijd heeft. Ik heb hier geen verstand van en weet niet of het die veertig euro dan waard Is zeker niet als ik jouw linkjes bekijk (onder de tien euro).
Vertraging? Er zit helemaal geen vertraging op een audiokabel! :erm:
Misschien had hij het over een audio interface? Of een midi interface? (die zit ook ingebouwd in de m50, vandaar de usb-aansluiting)
 
Vertraging? Er zit helemaal geen vertraging op een audiokabel! :erm:
Misschien had hij het over een audio interface? Of een midi interface? (die zit ook ingebouwd in de m50, vandaar de usb-aansluiting)

Ik weet het niet. Hij zei dat andere (goedkopere) draadjes gewoon niet werken dus dat je uiteindelijk toch op deze roland van 40 euro uit zou komen. Klopt dit ? Geen goedkopere werkende mogelijkheden?
 
Je hebt ze toch gezien mijn post.

En vraag eens wat dat Roland ding is. ;)

Dat Is allicht wel slim ja ; ) nog n korte vraag dan. Via audiacity kan ik de sequences van mijn korg (sng bestanden) opnemen toch?
 
Maar als ik de m50 verbind aan mijn laptop. Dan de sng bestanden afspeel. Dan kan audiacity het geluid de audio opnemen toch?
 
Oké ik heb goedkoop een roland um one mk2 USB midi kabel. Ik heb de ene kant aangesloten op midi in midi out en andere kant USB computer. Via audiacity wilde ik opnemen maar faalde hij nam op via de speakers. Ik heb geprobeerd de instellingen op audiacity te veranderen maar kon het niet vinden. Hoe moet dit? Of heb ik het verkeerd aangesloten en moet het eigenlijk op een externe geluidskaart ( die ik niet heb ) ?
 
Oké ik heb goedkoop een roland um one mk2 USB midi kabel. Ik heb de ene kant aangesloten op midi in midi out en andere kant USB computer. Via audiacity wilde ik opnemen maar faalde hij nam op via de speakers. Ik heb geprobeerd de instellingen op audiacity te veranderen maar kon het niet vinden. Hoe moet dit? Of heb ik het verkeerd aangesloten en moet het eigenlijk op een externe geluidskaart ( die ik niet heb ) ?
1. Midi is geen audio. Er komt geen geluid uit Midi.
2. Waarom heb je die Roland gekocht? Er zit toch al een USB midi interface in je M50. Zie m'n post met de 2 kabeltjes. Je had een gewone USB kabel nodig, geen "extra" USB midi interface.
 
Kan het wel met deze roland ? Hij was heel goedkoop ergens en de verkoper zei dat dit was wat ik nodig had : p
 
Back
Top