arpeggiator JP8080 vraagje

Lid sinds
20 oktober 2002
Berichten
4.304
Heb een paar vraagjes over de arpeggiator van de JP8080

Kun je ook een midikanaal toewijzen aan de arpeggiator en zo ja hoe?
Wat is eigenlijk die remote in (midi ingang)? Hierdoor speelt hij alle noten die binnenkomen, terwijl ik dat niet wil. Ik wil alleen de strings uit cakewalk door die arpeggiator sturen.
Kan de arpeggiator wel midi uitsturen (dus dat ik deze weer kan opnemen in Cakewalk)?
Of is deze arpeggiator gewoon beperkt?
 
De arp van de JP-8080 werkt alleen op de remote kbd-in. Als je maar 1 kanaal vanuit cakewalk door de arp van de JP wilt halen, zal je de out van de pc dus op de remote in van de jp moeten aansluiten. Dan stel je in de JP het remote in kanaal in (als dit op ALL staat, dan gaan dus alle kanalen door de arp heen).

De noten van de arpeggiator worden gewoon door de midi-out verzonden. Dus die kan je weer met cakewalk opnemen. Ik zou er dan wel voor kiezen om een patch te selecteren met de arpeggiator in plaats van een performance, omdat je anders met upper / lower destination van je arpeggiator zit.
 
Re: arpeggiator JP8080 vraagje

Origineel geplaatst door Catalunya
Heb een paar vraagjes over de arpeggiator van de JP8080

Kun je ook een midikanaal toewijzen aan de arpeggiator en zo ja hoe?
Wat is eigenlijk die remote in (midi ingang)? Hierdoor speelt hij alle noten die binnenkomen, terwijl ik dat niet wil. Ik wil alleen de strings uit cakewalk door die arpeggiator sturen.
Kan de arpeggiator wel midi uitsturen (dus dat ik deze weer kan opnemen in Cakewalk)?
Of is deze arpeggiator gewoon beperkt?

Je kunt geen MIDI kanaal toewijzen aan de arpeggiator, de arp van de JP8080 is een soort aparte sequencer binnen de JP8080 die je via een toegewezen part aanstuurd. Of de arpeggiator MIDI uitstuurd weet ik niet zeker maar volgens mij niet. Als je een handleiding wilt hebben PM me even.

De remote ingang is puur bedoeld voor een externe MIDI keyboard/controller, deze gebruik ik zelf ook niet. Wel kun je instellen op *welk* MIDI kanaal de remote in moet reageren. (1-16 of alle kanalen)

Zelf gebruik ik de arpeggiator nooit, ik sequence de patterns gewoon in de sequencer. (in jouw geval Cakewalk).
 
Origineel geplaatst door RpR
Je kunt geen MIDI kanaal toewijzen aan de arpeggiator, de arp van de JP8080 is een soort aparte sequencer binnen de JP8080 die je via een toegewezen part aanstuurd. Of de arpeggiator MIDI uitstuurd weet ik niet zeker maar volgens mij niet. Als je een handleiding wilt hebben PM me even.

De noten die de arpeggiator laat horen, worden als midi-data door de midi-out verstuurd. Dat is ook het hele idee achter de midi-configuratie van de JP-8080. Die redenatie is als volgt:

Je sluit een masterkeyboard aan op de remote kbd-in. Vervolgens speel je noten op je klavier (met de arp van de JP aan). De noten van de arpeggiator (en dus niet de noten die van je masterkeyboard komen) gaan via de midi out naar je sequencer. Daar neem je de noten op. Vervolgens kan je sequencer ze weer afspelen door dezelfde patch te kiezen op je JP en de noten van de sequencer naar de midi in te sturen. Dit verklaard ook waarom de arpeggiator niet werkt op het midi in signaal, namelijk omdat er in deze gedachte vanuit gegaan wordt dat je de arpeggiator al gebruikt hebt op deze manier.

Dit zelfde geldt ook voor de motion control en RPS functie.
 
Back
Top