• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer? Voer dan een wachtwoord reset uit via Wachtwoord vergeten.
    Krijg je geen e-mail van Synthforum als je je wachtwoord probeert te resetten (bij hotmail, live of outlook accounts)?
    Lees dan deze mededeling!

SyncArp: tweakable midi-arpeggiator

syncarp.jpg

Van de makers van Chordmonger komt een desktop arpeggiator met veel meer controle dan je normaal ziet bij keyboard arps​

Arpeggiators hebben de neiging om als een nuttige bijzaak te dienen op de meeste MIDI-controller-toetsenborden. Zeker handig als je met geluiden speelt, maar ze missen toch wel de veelzijdigheid die ze zou kunnen maken tot creatieve tools die verder gaan dan de basisfunctie. SyncArp hoopt hierin verbetering te brengen door bedieningselementen en mogelijkheden te uit te breiden en te verfijnen.

Het apparaat wordt geleverd in een kleine en stevige case met 6 draaiknoppen, 6 drukknoppen, een paar MIDI-ingangen en een MIDI-uitgang. De 6 draaiknoppen geven je direct toegang tot functionaliteit die meestal verborgen is onder de shift-knoppen op MIDI-controllers. Je hebt Tempo, Swing, Length, Octave, Direct en Pattern. Length bepaalt de gate-lengte, Octave kan de noten 4 octaven omhoog of 3 octaven omlaag sturen en Direct regelt de richting. Er zijn 32 ritmische patronen, triolen en puntering en je kunt kiezen tussen vaste of dynamische aanslaggevoeligheid.

De Kickstarter-pagina geeft nog geen volledige details. SyncArp staat op Kickstarter voor $198. Men hoopt te kunnen leveren vanaf september.

bron: SyncArp
fabrikant: https://www.kickstarter.com/projects/chordmonger/syncarp

levka

Verkeerd in goede staat
Vind het zelf best prijzig, maar momenteel zie ik weinig alternatieven, muv DIY; ARPIE Full Kit - Sixty Four Pixels
Mode Machines MAP-01 is uit productie.
MAM MAP-1 is alleen gebruikt nog te vinden; wel een leuk ding.

Buiten het Euro-rack ecosysteem, weet ik nog slechts een ander alternatief: zou binnenkort ook een nieuwe batch van komen

doofer110

Ingeburgerd
De Blokas Midihub Arp pipe heeft ook veel parameters: Arpeggiator - Midihub Documentation
Wel eigen draaiknopjes meebrengen dan :)

Die mooie SyncArp behuizing maakt het niet goedkoper vermoed ik. Bij de Chordmonger hebben ze het wat functioneler gehouden.

ik heb een Roland JX305 en MC303 daar zit echt een heel veelzijdige arp in.
zo veelzijdig dat andere hardware en software arps alleen maar teleurstellen.

sunny pedaal

ALL (Anna Loog Lid)
ik gebruik deze nog altijd:
oberheim cyclone midi arpeggiator
vaak niet te duur te vinden en erg uitgebreid

blanka

東京都
Ik heb er zelf een geknutseld: Arduino Leonardo + Sparfun Midi schild + LCD Keypad-shield, 40€ aan spul. Misschien ooit nog wat draaiknoppen, i.p.v. keuzemenu met +/-, maar het werkt prima.
Moet er maar weer eens verder mee gaan. Ik heb nu:
- Programmeerbare loop, op te slaan in geheugen (zal de EEPROM er eens voor gaan gebruiken).
- Live-transpose
- Swing
- Variabele aanslag
- Handmatig tonen aanpassen
- Rust en verlengen
- Triolen

Snap niet helemaal waarom je dit moet kickstarten. Gewoon bestellingen opnemen en maken.

Laatst gewijzigd: