VST/Samples voor Orkest

Retinite

Ingeburgerd
Lid sinds
4 december 2005
Berichten
68
Locatie
Enschede
Is er een VST (liefst gratis :engel: ) waarmee je beetje goede (ook bombastische) orkest muziek kan maken, beetje filmmuziek ofzo, OF een site met hele goede (en veel) samples? ik vind wel ns wat maar dat is dan slecht opgenomen of niet loop-baar (voor strings en horns bijv) of de VST geeft crappy strings sound.
Als iemand iets leuks weet, laat het dan graag weten :geslaagd:, het is maar voor de lol eigenlijk dus dure samplepaketten hoeven niet...

alvast bedank
 
Voor iets fatsoenlijks kom je toch op een samplelibrary uit, en "gratis" is dan heel lastig; vind maar eens vrijwilligers die bereid zijn zo'n ding te maken. Een andere goedkope optie is om een wat oudere, kleine module te halen; hier staan er van tijd tot tijd te koop.

GPO is nog goedkoop met z'n $199. http://www.garritan.com/GPO.html
 
Deze klinkt erg lekker alleen zeker niet gratis.
 
Re: check it

Re: check it

Origineel geplaatst door el secundo
niet helemaal gratis, wel een lange demo periode, luister maar ns naar de demo's'.......aaarghhhh

http://www.synful.com/
Die demo-periode is door de handige Iteejert nog wel wat op te rekken ;)

Klinkt erg goed in kleine bezetting, voor grote bezetting is deze naar mijn idee minder geschikt.
 
Origineel geplaatst door Xpressive
Deze klinkt erg lekker alleen zeker niet gratis.

Uit het hele rijtje klinkt hij wel het beste, maar daar kost het ook wel naar... damn :p 500 dollar :S
ik heb nu ff met synful geklooid, maar dat haalt het er zeker niet bij, het klinkt wel leuk, maar het mist zoveel (grotere bezetting minder mooi en weinig vrijheid)... dan zou ik liever 300 euro meer uitgeven aan EWQLSO Gold Pro XP... al ben ik dat (nog?) niet van plan :p:engel:
er bestaat wel veel moois :D
 
Er zijn vele mooie libraries te krijgen.
Zelf heb ik recentelijk Miroslav Philharmonik aangeschaft. Klinkt ZEEEERR indrukwekkend. In het blad Interface hebben ze de VST 'interface' van IK Multimedia wel een beetje afgekraakt ('t is waarvan je houdt), maar de klank is heel goed. In een concertzaal opgenomen, juiste standaard orkestposities (L-R verhouding) etcetera. En dat voor € 379,-. In vergelijking met vele anderen (die niet veel beter klinken, of zelfs minder) is dat goedkoop. Met ruim 7GB samples.

Ook Garritan Personal Orchestra is niet duur, en zou goed klinken. In een vergelijking met Miroslav kwam hij er kwa klank iets minder af, maar hij kost dan ook geen € 200,-. Een goed alternatief denk ik dus zelf. Ook met PlugIn interface (NativeInstruments). 2GB samples.

It's your show!
 
Back
Top