Digidesign Mbox 2 Pro

Het was al een tijdje bekend dat het eraan zat te komen maar het is nu officieel leverbaar vanaf 15 september:
de nieuw Mbox 2 Pro van Digidesign.
Deze wordt in 2 uitvoeringen op de markt gezet: de Pro en de Pro Factory waarbij de Factory uitvoering een extra groot plugin pakket bevat. Prijs zal ongeveer rond 900 euro zijn voor de Pro Factory.

Belangrijkste verschillen met de Mbox 2: firewire interface, wordclock i/o, dedicated monitor uitgangen en sample rates nu tot 24/96Khz.

mbox2prolg30759mj4.jpg


De specificaties zijn niet zo overweldigend maar het gaat natuurlijk om de Pro-Tools compatibiliteit:
"With Mbox 2 Pro, novices and professionals alike now have a portable, studio-grade Pro Tools solution available—one that they could take directly from home to a pro studio and then back again."
  • Award-winning Pro Tools LE recording, editing, and mixing software
  • Comprehensive Pro Tools Ignition Pack software and audio tool collection
  • Professional sound quality
  • Powered by FireWire* or included power supply
  • Supports up to 24-bit/96 kHz resolution**
  • 6 simultaneous inputs/8 simultaneous outputs
  • 4 analog inputs (2 XLR/1/4” TRS combo jacks & 2 1/4” TRS jacks)
  • 6 analog outputs (1/4” jacks)
  • 2 instrument DI inputs on the front panel
  • 2 channels of S/PDIF digital I/O (RCA)
  • Built-in phono preamp input (RCA) for direct turntable connection
  • 1 MIDI input and output (16 channels in/16 channels out)
  • MIDI Time Stamping (MTS) support for superior timing and accuracy
  • BNC Word Clock I/O
  • Low-latency monitoring
  • Dedicated studio monitor outputs with volume control
  • 2 stereo headphone outputs with independent volume controls
  • 48V phantom power for condenser microphones
 
Last edited by a moderator:
wel knap! maar de prijs zal er ook wel naar zjn

goeie zet van digi
 
Thomann had hem nog niet in het assortiment maar de prijzen volgens Playback zijn:
Mbox 2 Pro Factory - 894.-
Mbox 2 Pro - 795.-
De oudere Mbox 2 is vanaf 417.- te krijgen.
 
De grote attractie van de Mbox 2 pro is natuurlijk niet dat het een kleine firewire based audio interface is; daar zijn er legio van in verschillende prijsklasses.
De Mbox 2 pro neem je voor de Protools LE die je erbij krijgt..
 
Vind 't 10x nix, mis bijv ADAT aansluiting en AES/EBU om een beetje boven het enorme aanbod van dit soort doosjes uit te steken.
ProTools is IMHO geen verkoopargument (meer) voor de pro-sumer en hobbykoos. 't bekt wel lekker om te zeggen dat je pro-tools draait maar ik ken geen collega muzikant/studiosjon die er (optimaal) gebruik van maakt of kan maken. Maar dat is dan ff mijn ongezoette mening. ;)
 
Origineel geplaatst door ontwerper
De grote attractie van de Mbox 2 pro is natuurlijk niet dat het een kleine firewire based audio interface is; daar zijn er legio van in verschillende prijsklasses.
De Mbox 2 pro neem je voor de Protools LE die je erbij krijgt..

alleen is protools LE nou weer niet echt de bom he
 
zou ik ook nooit voor gaan ...
cubase se/sl3
motu/hammerfall/enz zou interesanter zijn tenzij je wil zeggen dat je 'pro tools ' gebruikt ..idd the pro's choice 8o)
...3d design ...,audio engineering ...enz)is best wel interessant dat avid (papa der papa's) net als apple bezig is om ee zo groot mogelijke doelgroep te bereiken


steinberg
 
Mwoah, ik vin dhet wel een intressant doosje. Surround mixen mogelijk (want up to 6 outputs) en m'n draaitafel aan kunnen sluiten. Ik voorzie heerlijke (winter)avonden knip- en plakwerk met de platen uit grootmoeder's tijd ;-)
 
Zat er over te denken om dees aanteschaffen.
Ik heb alleen 3 vraagjes.
Hoop dat iemand me kan helpen.

-Kan deze geluidskaart zonder problemen werken met andere audio/midi sequencers ?

-Ik heb nu nog een gare 0404, zou ik verschill moeten merken in geluidskwaliteit?

-Met wat voor geluidskaart zou je de Mbox pro kunnen vergelijken?
(Puur qua kwaliteit van de hardware)

Gr Daan
 
Back
Top