kontakt een sampler?

streaming is idd ERG interessant....emu sample import ietsje minder omdat je daar natuurlijk ook al goeie convertors voor hebt
 
Halion en EXS doen al aan streaming

Halion en EXS doen al aan streaming

Ik dacht eerst dat Halion de ideale sampler was, kontakt is heel erg mooi en heeft wel een wat steilere learning curve, maar EXS24 is gewoonweg goddelijk... als je logic gebruikt kan ik me geen betere sampler voorstellen..

Dus ik denk dat kontakt het moeilijk gaat krijgen tegen halion op cubase en exs24 op logic...
 
huh? streaming is niet ZO interessant toch?
HALion doet het nu al!
 
Re: Halion en EXS doen al aan streaming

Re: Halion en EXS doen al aan streaming

Origineel geplaatst door ><i
maar EXS24 is gewoonweg goddelijk... als je logic gebruikt kan ik me geen betere sampler voorstellen..

op zich heb je gelijk maar het bestaat nu al een tijdje, en nog steeds alleen maar een lowpass filter ik had inmiddels wel wat meer filters verwacht via een update of zo
 
das waar

das waar

Meer filters had leuk geweest... maar ja, hij doet het perfect waar ik het voor gebruik, hoewel een bandpass niet verkeerd was geweest :(
 
kvind zowel exs24 als kontak master.... als ik goeie samples voor exs24 heb gebruik ik exs24 en als ik goede samples heb voor kontakt gebruik ik die :) er is echter 1 min puntje aan exs24, samples browsen ofzow en de manier hoe je een exs24 instrument moeten maken is gewoon zwaar irri. waarom doen ze niet zoals met kontak, browsertje, en draggen maar :)
 
Re: Halion en EXS doen al aan streaming

Re: Halion en EXS doen al aan streaming

Origineel geplaatst door ><i
Ik dacht eerst dat Halion de ideale sampler was, kontakt is heel erg mooi en heeft wel een wat steilere learning curve, maar EXS24 is gewoonweg goddelijk... als je logic gebruikt kan ik me geen betere sampler voorstellen..

Dus ik denk dat kontakt het moeilijk gaat krijgen tegen halion op cubase en exs24 op logic...

Idd ik dacht ook dat Halion de Ideale Sampler was maar alleen die Filters :stupid (ik snap ook niet dat Steinberg dan niet met een Update met betere filters komt maar ja ) wat een verotte filters zeg en ja als NI dan met een crossgrade aankomt waarbij je alleen maar een bladzijde uit Halion hoeft te scheuren en 244 Euro hoeft te dokken ga ik toch ook voor Kontakt (heb hem alleen nog niet binnen klote BMI!) Kontakt zijn filters zijn stukken beter en zijn effecten en Stretching mogelijkheden ook dus.......................
Bij mij is het toch Kontakt :biertje:
 
hey jongens jullie maken mij nieuwsgierig!
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit kontakt gebruikt maar t lijkt me nu wel interresant.

Als ik kontakt (filtering) gebruik moet ik dan blijven samplen met de (emagic) exs24 en dan bewerken met kontakt? Of hoe werkt dat?
 
ik heb met kontakt zitten pielen
het editen werkt uiteraard een stuk sneller en makkelijker dan met een hardware sampler.
filters, mogelijkheden genoeg en een geile interface.

het grote nadeel vind ik de MIDI-vertraging
Als je een toets indrukt duurt het toch wel even voordat je geluid hoort
echt een lekker stukje spelen is er dus niet bij

waarschijnlijk is de duur van de vertraging afhankelijk van je processorsnelheid
maar ik wil wel lekker kunnen spelen en om daar nou een nieuwe supersnelle pc voor te gaan kopen
en dan is het nog de vraag of het dan wel snel genoeg is.

zeker als je naast Kontakt ook een sequencer wil draaien is een supersnelle pc een must
dan nog een geluidskaart met multi-outputs erbij is het nog een erg dure grap ook.

nog steeds overweeg ik een hardwaresampler (emu e5000 ultra)
moeilijke overweging :bekdicht:
 
Gewoon hardware én software. Dan hoef je niet te kiezen. :)

Maar naast Kontakt kun je met Reaktor ook samplen. Dwz samples laden en afspelen als zijnde een sampler. En als het moet je eigen filterblokken erachter hangen. Of andere wierde blokjes als je de mensen van Aphex Twin,Autechre of Squarepusher achterna wilt. Bijv kun je met CDExtract ook programs saven als Reaktor samplesets.

Eigenlijk is Kontakt gewoon een versimpelde versie van Reaktor speciaal bedoeld voor samping. (ietwat cru gezegd, maar toch)
 
die midi vertraging is latency van je soundcard in combi met je processor..dat kan je niet aan kontakt toeschrijven...
 
Origineel geplaatst door olafmol
die midi vertraging is latency van je soundcard in combi met je processor..dat kan je niet aan kontakt toeschrijven...

dat doe ik ook niet, ik schrijf het aan mijn pc toe.
en die moet ik dus vervangen als ik met kontakt wil werken.

dan is dus de vraag of het na een fixe investering wŽl snel is.

bestaan er eigenlijk midi-controllers die via firewire werken?
dan zou het zeker snel zijn
 
midi over firewire is beetje veel overkill.....verder moet je PC nog steeds de audio berekenen..hoe minder buffer hoe sneller de reactie/veranderingen hoe meer CPU capaciteit nodig is...
 
Ik heb hier een latency van 11 ms, dat ligt puur aan de ASIO latency, niet aan de tijd dat een MIDI signaal verstuurd is. Ik kan hier lekker jammen hoor met Kontakt :) Een nieuwe snelle computer zou wel eens duurder kunnen worden dan een hardware sampler... maargoed, ik draai nu 11 ms op een athlon 750 (met EWS64 geluidskaart). Die zouden 2e hands toch wel goedkoop te krijgen moeten zijn denk ik!

Succes met je keuze! :)
 
Back
Top