Macbeth nieuwtjes

Oh noes! Run for teh hillz!

Kenneth is ge'urlnapped'?
 
Wat voor jouw Leo?

Scheurt zo hard dat je die Moog toch maar links laat liggen.
 
als er niemand meer biedt, is ie voor mij ;), maar realistischer is, dat ie boven mijn budget gaat. in ieder geval mijn gevoelsbudget. 2500+ voor een synthesizer is me te gek.

met moog source en micromoog, niet de braafste, maar ook zeker niet de dikste of duurste moogs, scheur ik al een aardig eindje weg. pro-one ernaast, drumtraks erbij. heb verder nog monitors, een goede microfoon en een16sporen hd recorder. en dat alles voor minder dan de prijs van een m5.
dan is voor mij de keuze snel gemaakt.
misschien als ik ooit nog echt rijk word, of echt muzikant. maar dan toch eerder een arp2600 denk ik.
 
Leuk vrouwtje hoor, maar waar is die prachtige witte M5N gebleven :confused:
 

Attachments

  • 0012_female_student.jpg
    0012_female_student.jpg
    20,3 KB · Bekeken: 50
Ik heb denk ik toch liever haar :) of is dit een doodzonde ?
(zoiets zeggen op een/het synthforum)
 
Origineel geplaatst door Wiseguy
Ik heb denk ik toch liever haar :) of is dit een doodzonde ?
(zoiets zeggen op een/het synthforum)

Ze heeft wel een analoge ingang :), maar met zoiets kan je thuis bij vrouw lief toch niet mee aankomen...
M5 wel....
 
2559 euri
ik heb nog tot het laatste moment getwijfeld en met mijn vinger boven de enter toets gezeten m mijn hogere bod te bevestigen, maar toch niet gedaan. heel gek, maar ineens schoot door mijn hoofd: neuken is lekkerder, en nog gratis ook. stom hè?!
 
Origineel geplaatst door Leo
2559 euri

Haha, dit is echt niet duur.....mooie slag geslagen zo :okdan:

Origineel geplaatst door Leo
ik heb nog tot het laatste moment getwijfeld en met mijn vinger boven de enter toets gezeten m mijn hogere bod te bevestigen, maar toch niet gedaan. heel gek, maar ineens schoot door mijn hoofd: neuken is lekkerder, en nog gratis ook. stom hè?!

Ja, maar een M5 kan niet bij je weglopen en zeurt niet als je naar andere vrouwen kijkt ;)

Jeuz Leo, dat scheelde maar weinig dan!
 
dit soort bedragen is gewoon te veel voor mij, daar heb ik gewoon geen zin in.
 
Origineel geplaatst door Leo
2559 euri
stom hè?!

Nogal, ik was hem vergeten anders had ik hem zeker graag gekocht voor deze prijs,
prima investment en ook nog eens een prachtige machine om te gebruiiken, Leo
dit had je moeten doen, had al je stoute synth fantasiën gelijk bevredigd.

Enne hoezo is neuken gratis ?

Dat denk je maar, je bent voortaan zo gewend om alles
buiten het neuken voor lief te nemen.......pffff. vrouwen
en gratis dat is mij nog nooit gelukt.
 
Die M5 zit qua basisklank erg dicht bij de M3X, zo te horen aan de geluidsvoorbeelden op de site. Ik neem aan dat je met de combi M3X-Cwejman S1 een breder palet hebt dan met M3X-M5, terwijl je ongeveer dezelfde mogelijkheden hebt?
 
Ik denk dat je wel gelijk hebt Vinnieq...

Je kan toch ook patchen in combinatie van de s1 en m3x?
 
Origineel geplaatst door Wiseguy

Dat denk je maar, je bent voortaan zo gewend om alles
buiten het neuken voor lief te nemen.......pffff. vrouwen
en gratis dat is mij nog nooit gelukt.

dat komt nl omdat je te veel met synths bezig bent
female knobs zijn iets complexer dan een mini moog & vragen wat meer inzicht, ze hebben dan ook een lfo van 0.000000413 Hz & X Y Z controlers
 
Er valt niet zo heel veel te patchen met de M3X:

Analogue inputs: External audio, pitch CV, filter CV, S-Trig.
Analogue outputs: Audio (high impedence), audio (low impedence), pitch CV, S-Trig.

Dan is de M5 natuurlijk veel beter bedeeld (en 2.5 x zo duur)

De external audio in is erg ongevoelig, dat moet een foutje zijn in het ontwerp

Er schijnt wel een versie van de M3X te zijn met veel meer patch mogelijkheden maar daar heb ik alleen een plaatje van gezien, een special denk ik.
 
De M3X heb ik ook gehad en inderdaad is er wel een zekere overlap met de M5. Toch vind ik de basisklank van beide machines niet geheel overeenkomen; de M5 klinkt wat vetter/voller en ik vermoed dat dit o.a. te maken heeft met de opbouw van de oscillators. Daarbij beschikt de M5 natuurlijk over twee verschillende filters; 24dB/oct en 12 dB/oct waarbij de laatste is uitgevoerd als multimode filter. Hierdoor heb je sowieos veel meer klankmogelijkheden.

Aan de M3X valt inderdaad weinig te patchen, maar de modulatierouting vond ik wel vrij flexibel waardoor je er toch erg leuke dingen kon uithalen.

Origineel geplaatst door vinnieq
Er schijnt wel een versie van de M3X te zijn met veel meer patch mogelijkheden maar daar heb ik alleen een plaatje van gezien, een special denk ik.

Volgens mij was dat de M3X2 waar Ken plannen mee had. Vond ik zelf een van de leukere ontwerpen juist, met allerlei patch-aansluitingen aan de voorzijde (o.a. individuele in- en uitgangen voor de oscillators en het filter). Het zou leuk zijn als deze nog gebouwd gaat worden :)
 
Back
Top