Waar moet ik naar op zoek

SpaceAgent202

Sinds 2001
Lid sinds
19 oktober 2001
Berichten
7.755
Locatie
Out there
Weer eens een vraagje...

Ik heb een nogal bescheiden setupje over nadat ik mijn cs1x van de hand heb gedaan.

Namelijk RM1x en AN1x
deze twee zijn samen goed in staat een redelijk goed geluid neer te zetten, alleen ik mis 'iets'..

Ofwel ik zat te denken aan een nieuwe module/synth of sampler...
Ik heb niet het budget om een virus, nord lead 3 of supernova te kopen.. dus euh... dan blijft er een nogal grote markt over voor de overige apparaten...
Denk dat 2nd hand wel een optie is, alleen de vraag is : Waar moet ik naar op zoek

Wie helpt?

(PREVIEW: mijn volgende vraag is : welke mixer moet ik hebben ;))
 
Laatst gewijzigd:
Misschien is n sampler wel n logische uitbreiding voor je setup. Je hebt al wat aan synths staan, maar nog geen mogelijkheid om te samplen....zo'n ding hoort toch in n complete rig
 
Sampler

Sampler

Een sampler heb ik inderdaad nog niet...
Maar dat is weer een relatief grote uitgave... ik dacht eerst een synth of module te kopen zodat ik daarmee qua klank een totaal iets kan produceren, en daarna pas een sampler...

Maar goed een sampler is een langere termijn uitgave want ik zoek natuurlijk een goede met goede specs.. en die zijn bv uit de 3000 serie van Akai?

Heb me er nog niet echt mee bezig gehouden hoor, maar het lijkt me dat samplen toch een behoorlijk tijdrovende bezigheid is?



als een sampler een meer logische uitbreiding is, overtuig me dan even! :p
 
bij samplen heb ik beetje het gevoel dat ik "geluiden van een ander" gebruik..... en de ervaringen die ik met sampletjes heb zijn die uit ft2 en dergelijke, vette pads en dergelijk zijn moeilijker uit een sampler te halen?

maar het is wel een optie van het overwegen waard.
 
dat hangt er natuurlijk weet vanaf wat voor sampler je koopt. Ja je naar de akai s5000 of de yamaha a5000 dan heb je wel de pads die je wilt.

En vergeet niet dat samplers ook filters ed. hebben.

De een wel weer wat minder dan de andere maar okee dan nog.

Voor goede filters kun je bij emu samplers kijken.
 
Ik heb net de nieuwe feedback folders gekregen en daarin staat de yammie A4000 for fl. 1799,- en de EMU ESI-2000 voor maar fl. 1499,- tijdens de uitverkoop volgende week.

Ik vind een sampler heel nuttig. De geluiden verouderen nooit. Je kan allerhande drumsounds gebruiken/combineren bewerken.
Het is misschien wel iets meer werk, maar ook stukken leuker omdat de klanken toch meer van jou zelf zijn.

Nou vraag ik me alleen af, waarom is die ESI-2000 nou toch zo goedkoop?
Ik zit er bijna aan te denken om m'n S2000 in te gaan ruilen voor die A4000 :confused:
 
denk denk denk


hmmz zijn samplers ook multitimbraal te noemen of hoe werkt dat precies?

jammer dat ik nooit geld over heb, anders zou ik die a4000 ook wel overwegen denk ik ....
 
maar zonder geluiden....
hmm hoe ga ik aan die geluiden komen dan? sampleceedees kom ik weer beetje terug op idee "andermans idee".
dan toch liever een interessante module?
 
Laatst gewijzigd:
Hmm.. ik kon er tot nu toe zonder maar ook nooit echt gedacht aan de mogelijkheden ervan...
Misshcien moet ik die aanschaf maar eens overwegen...
Hmm wat mag een beetje sampler kosten?
 
Ik had ook nooit aan een smapler gedacht, totdat ik bij een vriend muziek ging maken en hij mij zijn sampler demonstreerde. Hij had er een zipdrive aan hangen. Effe wat programs laden en gaan met die banaan...
Vooral het gemak van eigen drummaps heeft me toen doen besluiten om ook een sampler te gaan kopen.
Er zijn trouwens een heleboel gasten die hun eerst plaatje hebben gemaakt met alleen een sampler....

Je zou uit kostenoverweging misschien kunnen kiezen voor een software sampler, maar ik vind dat persoonlijk niks.
 
Hmm misschien heb je wel gelijk jah...
Wat voor type sampler is tegenwoordig dan een beetje interessant??
Ik bedoel werkt dat ook in termen van 16parts multitimbraal, 64stemmig 512presets etc etc :z

Ik heb nog een 2gig scsi2 schijf liggen... kan je die ook nog in je sampler zetten?
Vanaf hoe duur zijn die gevallen te krijgen en hoe kritisch moet je zijn als je er eentje tweedehands koopt??
Welke types zijn onder meer lekker:? :confused:
 
Back
Top