SpaceAgent202
Sinds 2001
zoals ik weleens aangeef: elke synth is een trancebak. indien gewenst.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door fjoesz
wat ik nog eens wil benadrukken is dat na t luisteren vorige keer ik dacht te horen dat je hart niet bij trens ligt
en das maar beter ook
zoek waar ie wel ligt is mijn advies en vergeet lulverhalen over synths waar ie wel en niet geschikt voor is.. elke synth is bruikbaar voor iedereen
in het mixen en fx gebruiken kan je veel meer winst boeken, maar van mij mag je t wat droger houden
en dat verhaal over gedateerde sound, dat is zo'n dooddoener. je moet maken wat je wil maken en termen als gedateerd en cliche zijn zo nutteloos
daarbij is trens een groot cliche dus zou dat eigenlijk juist goed moeten zijn
als je lijf links af wil moet je niet keihard gaan proberen rechts af te gaan omdat iedereen dat al doet, maar gewoon lekker mee naar links en kijken wat daar te doen is
Origineel geplaatst door mavn
Ik ben het TOTAAL niet eens met wat je zegt,
Ten eerste, dat trance cliché zou zijn is onzin. Elke stijl is in zekere mate cliché. Dat zorgt er namelijk voor dat het binnen die stijl past! Trance verschilt daar in niks met techno, club, urban, pop en zeker hardstyle ed.! Dit soort opmerkingen komen vaak voort uit gebrek aan kennis over een muziekstijl. Als je een stijl niet goed vind, er nooit naar luistert, en niet "snapt", vindt je alles op elkaar lijken. Pas als je je in een stijl verdiept kan je inhoudelijk (objectief) gaan oordelen. Jij bent hier enkel subjectief bezig vind ik. (ff voor de duidelijkheid, ik maak zelf geen trance, dus ik zeg dit niet om mezelf te verdedigen!)
Ook vindt je de term gedateerd niet belangrijk. Dit lijkt mij redelijk belangrijk. Als een DJ jouw plaatje uit de bak trekt in de winkel, dan zal hij hem nooit kopen als hij een sound hoort die vijf jaar geleden hot was.
Over het rechts links verhaal. Je hebt een punt, maar ook niet meer dan dat. Als je een plaat maakt binnen een bepaald genre zal je je ook aan bepaalde conventies binnen dat genre moeten houden. Tuurlijk mag je experimenteren, maar aan bepaalde "clichés" ontkom je niet.
Daarbij is het ook een verschil of je hobbymatig wat zit te klooien op je zolderkamertje, of dat je je hypotheek ermee moet aflossen..... Als je alleen muziek voor je zelf maakt: experimenteer er op los! Als je echter je brood ermee moet verdienen, zal je onheroepelijk met de stroom mee moeten varen, anders worden je platen simpelweg niet meer verkocht. Dat hoeft ook helemaal niet te betekenen dat je je eigen identiteit te grabbel hoeft te gooien. Met "je eigen ding doen", wordt de factor "geluk" om in de muziekindustrie staande te blijven simpelweg veel groter (niet onmogelijk). Door het als een vak te beschouwen, een stukje routine in je producties en werkwijze te integreren, en je met de stroom mee laten gaan (ook al is het niet echt je ding en kan je ook je gevoel er niet echt in kwijt) heb je een veel grotere invloed op de kans van slagen. En ook dan is het nog steeds veel leuker dan bij de AH achter de kassa zitten.......
just my 2c.
gr,
Marc
Origineel geplaatst door seismic22
ik ben het dan weer totaaal niet eens met wat jij zegt!
Routine in het produceren van je muziek is tot daar aan toe maar wat jij beschrijft is het allergrootste probleem in de muziek van tegenwoordig het mist de bezieling, en dan kan het best strak geproduceerd zijn maar dan kots ik het uit hoor! Bovendien moet je je niet blindstaren op wat nu hot is en wat niet want als je een ECHT goede track maakt dan issie over 20 jaar nog steeds vet. (kijk maar naar bijvoorbeeld bob marley)
Als je perse je knaken ermee moet verdienen kan je best een nieuwe toppertje en breezer ananas of hoe het ook heet produceren en er nog een aantal ringtones van uitpersen. Maar dan moet je ook niet verbaasd staan kijken als de houdbaarheidsdatum van je artiestennaam slechts een aantal maanden bedraagd.
zo dat lucht op! no offence btw
Origineel geplaatst door mavn
1. Als jij muziek maken alszijnde vakmanschap één op één vertaalt naar "toppertje".....
...... Dan heb je echt TOTAAL niet begrepen wat ik zei!
2. Dat een plaat van 20 jaar geleden nog steeds steengoed kan zijn, is heel wat anders dan NU een plaat maken die klinkt als 20 jaar geleden......
3. Dat muziek van nu zeilloos zou klinken, vind ik onzin: Ongefundamenteerd "vroeger was alles beter" geouwhoer. Er wordt echt nog steeds steengoede muziek gemaakt.
maar goed, enkel mijn mening
gr,
Marc
Origineel geplaatst door seismic22
1. ik heb het over muziek produceren waar je eigenlijk zelf niet achter staat en het brood op de plank verhaal
2. ik bedoel hiermee te zeggen dat je niet als een schaap met zijn allen langs 1 HOT pad te lopen en dat je best een hotte sound kan hebben en niet te klinken als de rest (tsja misschien is dit idd wat lastiger bij trance)
3. Ik had hier de huidige top 40 in mijn gedachten..............er word idd wel degelijk heeeel erg goede muziek gemaakt (gelukkig maar) ik weet niet waar je meestal naar luistert maar bv bluetech en entheogenic ed hebben in mijn ogen echt grenzen verlegd. En bovendien is het nu de meest interessante tijd wat muziek betreft ooit aangezien IEDEREEN met zijn computer al muziek kan maken en de mogelijkheden echt ongelooflijk zijn (gisteravond beetje lopen experimenten met het layeren van mn plugins om een soundscape te maken)
stiekem zijn we het wel eens met elkaar!
Marc ik groet je, ik val om van de honger.............hmmmmmmm burritos
Origineel geplaatst door Catalunya
Waarom zou je perse trance willen maken met tranceleads?
Trance is vlak met weinig emotie, mede door de standaard akkoorden patronen (iets wat bij blues ook het geval is), weinig melodie, trage opbouw en veel herhaling. Zou prima als luistermuziek bij de Albert Heyn gedraaid kunnen worden. Hiermee zeg ik niet dat het niets is, maar de grote namen hebben net even iets eigens om zich te kunnen onderscheiden. Er is veel bagger bij, maar dat heb je bij alle muziekstijlen en er zijn er altijd bij die verdienen aan het succes van anderen. Ik zou gewoon puur vanuit jouw emotie en creativiteit een nummer in elkaar flansen. En of er dan een trance nummer uitrolt of een song met jaren '80 invloeden. Niemand kan eraan tornen dat het niets is, want het is een weerspiegeling van jouw gevoel en heeft in ieder geval iets eigens. Op zo'n manier wordt je vanzelf ontdekt.
Origineel geplaatst door mavn
Ik ben het TOTAAL niet eens met wat je zegt,
Ten eerste, dat trance cliché zou zijn is onzin. Elke stijl is in zekere mate cliché. Dat zorgt er namelijk voor dat het binnen die stijl past! Trance verschilt daar in niks met techno, club, urban, pop en zeker hardstyle ed.! Dit soort opmerkingen komen vaak voort uit gebrek aan kennis over een muziekstijl. Als je een stijl niet goed vind, er nooit naar luistert, en niet "snapt", vindt je alles op elkaar lijken. Pas als je je in een stijl verdiept kan je inhoudelijk (objectief) gaan oordelen. Jij bent hier enkel subjectief bezig vind ik. (ff voor de duidelijkheid, ik maak zelf geen trance, dus ik zeg dit niet om mezelf te verdedigen!)
Ook vindt je de term gedateerd niet belangrijk. Dit lijkt mij redelijk belangrijk. Als een DJ jouw plaatje uit de bak trekt in de winkel, dan zal hij hem nooit kopen als hij een sound hoort die vijf jaar geleden hot was.
Over het rechts links verhaal. Je hebt een punt, maar ook niet meer dan dat. Als je een plaat maakt binnen een bepaald genre zal je je ook aan bepaalde conventies binnen dat genre moeten houden. Tuurlijk mag je experimenteren, maar aan bepaalde "clichés" ontkom je niet.
Daarbij is het ook een verschil of je hobbymatig wat zit te klooien op je zolderkamertje, of dat je je hypotheek ermee moet aflossen..... Als je alleen muziek voor je zelf maakt: experimenteer er op los! Als je echter je brood ermee moet verdienen, zal je onheroepelijk met de stroom mee moeten varen, anders worden je platen simpelweg niet meer verkocht. Dat hoeft ook helemaal niet te betekenen dat je je eigen identiteit te grabbel hoeft te gooien. Met "je eigen ding doen", wordt de factor "geluk" om in de muziekindustrie staande te blijven simpelweg veel groter (niet onmogelijk). Door het als een vak te beschouwen, een stukje routine in je producties en werkwijze te integreren, en je met de stroom mee laten gaan (ook al is het niet echt je ding en kan je ook je gevoel er niet echt in kwijt) heb je een veel grotere invloed op de kans van slagen. En ook dan is het nog steeds veel leuker dan bij de AH achter de kassa zitten.......
just my 2c.
gr,
Marc
Origineel geplaatst door koekebakker
De mening van Catalunya dat trance een emotieloos gebeuren is deel ik zeker niet.
Origineel geplaatst door Catalunya
Het laatste nummer van Tiesto is wel aardig, maar Faithless ging hem al voor.
Origineel geplaatst door Alex Omega
Dat meen je toch niet??? echt zeer zeer matige track, slecht zelfs.