Leads voor trance?

Origineel geplaatst door Yoonchi
Aan dit verhaal te zien heb je geen inspiratie nodig om trance te maken, :duivels:.
Dit is het bewijs. :engel:

staat er geen creativiteit tussen? ben ik dat dan vergeten... hehe

btw inspiration is idd niet nodig maar het helpt wel. ow en hehe het is natuurlijk leuk om een lijst te maken maar natuurlijk heb ik waarschijnlijk een deel aspecten vergeten.

ow en ik heb natuurlijk ook niet het alleenrecht op zeggenschap wat trance al dan niet is. Laat me toch wel even stellen nogmaals dat popmuziek trance kan zijn maar poptrance vaak helemaal geen goede trance is.
 
Sylenth1 proberen voor Trance!

Sylenth1 proberen voor Trance!

Als je nog niet genoeg suggesties gehad hebt:

Kijk ook eens naar Sylenth1 (www.lennardigital.com). Dit is een VSTi die voor Trance is gemaakt en het was voor mij de eerste VSTi die tegen mijn Virus op kon, qua vet- en strakheid.
Probeer de demo en je bent volgens mij overtuigd. De audio demo's op de site laten trouwens ook een aantal stijlvormen horen die je erg goed in trance kunt gebruiken. Vooral even naar de Adam van Baker set luisteren (wordt bijgeleverd bij de volledige versie).

Trouwens: dit is volgens mij de enige VSTi met volledig Nederlandstalige handleiding!
 
Re: Sylenth1 proberen voor Trance!

Re: Sylenth1 proberen voor Trance!

Origineel geplaatst door GalbE
Als je nog niet genoeg suggesties gehad hebt:

Trouwens: dit is volgens mij de enige VSTi met volledig Nederlandstalige handleiding!

niet vreemd, de makers komen hier ook vandaan.....
 
niet vreemd, de makers komen hier ook vandaan.....

Was het maar zo vanzelfsprekend. Hebben Rob Papen, Altiverb, Sonic Flavours (om er maar enkele te noemen) dat ook?
Ik vind dat het zou moeten, maar tot nu toe is Lennarddigital de enige...
 
Origineel geplaatst door GalbE
Was het maar zo vanzelfsprekend. Hebben Rob Papen, Altiverb, Sonic Flavours (om er maar enkele te noemen) dat ook?
Ik vind dat het zou moeten, maar tot nu toe is Lennarddigital de enige...

Aangezien 99,99 % van hun klanten niks heeft aan een Nederlandse handleiding, kan ik me voorstellen dat ze hem niet maken. Jij denkt toch niet dat ze een Nederlandse handleiding opstellen en hem dan gaan vertalen? Ze schrijven een Engelse handleiding omdat ze daarmee 90% van hun klanten bedienen. Die 10% die geen/onvoldoende engels spreken/lezen hebben simpelweg pech gehad. Dan moet je maar op een cursus engels gaan. Het is immers de belangrijkste wereldtaal, en dé voertaal binnen de audio-industrie. Duits, Frans en Spaans worden vaak ook nog wel ondersteund. Daarmee heb je alle grote, relevante markten wel gehad. Nederland is een nietige vlekje qua afzetmarkt.

Verder is het een extra kostenpost. Ik zou echt geen stuiver extra willen betalen voor een Nederlandse handleiding. zonde van mijn geld. En waarom wel een Nederlandse handleiding, maar geen Nederlandse website? Nederlandse GUI? Waar houdt het op? Die bedrijven promoten hun Nederlanderschap ook niet. Ze zijn een bedrijf die in een wereldmarkt opereert. Hun nationaliteit is totaal irrelevant.

Maar goed, Het is netjes van Lennarddigital dat ze een NL handleiding bijvoegen. Maar als ze het niet deden zou ik het ze niet kwalijk nemen.
 
ondertussen heb ik de sylenth1 gekocht. Eerlijk gezegd als enige synth niks, maar zeker de moeite waard aan die prijs. bij een enkele instantie valt het cpu verbruik enorm mee (understatement). dat gevoel van happyness verdwijnt na de derde instantie als sneeuw voor de zon.

Qua sound is het iets lekker apart. heel veel air maar erg weinig laag. prachtige pads kan je er uit halen en filtered sounds/ second bass/ belletjes ook. de arp is erg prettig en kan er erg snel iets leuks mee maken.

De phaser, distort en chorus klinken ronduit slecht. De eq is erg beperkt maar doet uiterst goed zijn werk. de delay klinkt erg triest. de presets die meegeleverd zijn zijn best te pruimen en hebben trancuele waarde ;)

al bij al niet veel geld. wel zouden ze een beetje duidelijker mogen zijn dat het gaat om een vst zonder de taxen en belastingen, want bij het uitchecken verschiet je toch effe van de te betalen som al is het dan nog erg goed te pruimen.

sylent1: :luv:
 
Origineel geplaatst door trancemo6
ondertussen heb ik de sylenth1 gekocht. Eerlijk gezegd als enige synth niks, maar zeker de moeite waard aan die prijs. bij een enkele instantie valt het cpu verbruik enorm mee (understatement). dat gevoel van happyness verdwijnt na de derde instantie als sneeuw voor de zon.

Qua sound is het iets lekker apart. heel veel air maar erg weinig laag. prachtige pads kan je er uit halen en filtered sounds/ second bass/ belletjes ook. de arp is erg prettig en kan er erg snel iets leuks mee maken.

De phaser, distort en chorus klinken ronduit slecht. De eq is erg beperkt maar doet uiterst goed zijn werk. de delay klinkt erg triest. de presets die meegeleverd zijn zijn best te pruimen en hebben trancuele waarde ;)

al bij al niet veel geld. wel zouden ze een beetje duidelijker mogen zijn dat het gaat om een vst zonder de taxen en belastingen, want bij het uitchecken verschiet je toch effe van de te betalen som al is het dan nog erg goed te pruimen.

sylent1: :luv:

Dude... gebruik jij nooit andere effect plugs over je synths ofzo? Jij wilt dus een synth die kaal precies zo vet klinkt als jij wilt? Wordt een beetje moeilijk, al doet de sylenth al aardig zijn best. Interne FX lijkt me niet echt een graadmeter voor een VSTi. Denk dat de sylenth dé synth is voor trance. Daar heb ik zelf een hekel aan, maar gelukkig kan je ook veel andere dingen met dat ding. :biertje:
 
subberdesub

subberdesub

en niemand noemt de nord modulars als lekkere trancebakken? kunnen dit ook aan hoor

Hebben die ook een multioscillator (oscillator die zichzelf opdeelt in onderling detunende suboscilatoren 8~)?
Dat is voor de typische trancegeluiden onontbeerlijk.
 
Hebben die ook een multioscillator (oscillator die zichzelf opdeelt in onderling detunende suboscilatoren 8~)?
Dat is voor de typische trancegeluiden onontbeerlijk.

Valt wel te proggen denk'k, zo'n spread-functie, heb'k ook al over zitten denken...

(Ideetje: Je wilt een bepaalde verhouding voor de fine detune van de verschillende oscillators.
Deze wil je langzaam maar zeker groter maken door één constante waarde te laten veranderen (Spread-knop). Misschien met Morph ofzo (via Modwheel), want fine tune is geen directe controllable parameter op de OSC's zie ik.)

Ik doe't gewoon met 7 manueel gedetunede oscillators op de NM G2, dan heb je ook een superzaag.
Wil wel eens wat van die patch laten horen.
 
Hebben die ook een multioscillator (oscillator die zichzelf opdeelt in onderling detunende suboscilatoren 8~)?

Lekker zelf bouwen, is stukken leuker :P.
 
Back
Top