Moog Minitaur aanschaffen?

EugeneAzizi

Nieuwkomer
Lid sinds
12 mei 2021
Berichten
7
Locatie
Helmond
Beste,

Ik heb een Korg Minilogue XD en ik merk dat ik hem nauwelijks gebruik omdat ik veel doe met Arturia plugins of diva. Dat is overigens ook mijn enige analoge synth.

Ik wil daarom deze verkopen en ben aan het denken om Moog Minitaur aan te schaffen omdat ik vaak opzoek ben in de plugins welke Bass ik mooi vind passen in mijn productie. Ik ben zelf niet heel goed met sound design dus gebruik ook meestal presets.

Ik wil graag melodic techno maken en ben sinds 2 jaar echt bezig met produceren, maar heb nog geen tracks gemaakt dat ik denk dit is echt wat ik wil.

Wat raden jullie mij aan, om de moog minitaur wel of niet aan te schaffen?

Bedankt!
 
Hoi Eugene.

Ja, de Minitaur geeft een heerlijke bas.
Hij is wat beperkt qua sound design mogelijkheden, maar wel erg lekker in de mix voor de geluiden die hij maakt.

Maar je kunt dit ook prima met VST's benaderen hoor.
Daar heb je niet 'per sé' een hardware synth als de Minitaur voor nodig.
(is mijn mening)
En eigenlijk wil je dan ook vast wat effectenpedaaltjes hebben, want een droge Minitaur is niet echt iets wat je wilt gebruiken in een track.

Ik denk dat je met Analog Lab van Arturia echt een heel eind moet komen.
Of een verzameling virtuele instrumenten.
Die Diva zie (hoor) ik heel vaak terugkomen. Ook bij de grote producers.
En daarnaast nog wat effecten natuurlijk

Ja, de Minitaur is leuk (of een hardware synth), maar ik denk dat je tegenwoordig met alle plugins etc. die er zijn bijna alles wel kunt maken zonder hardware.
En het voordeel van digitale instrumenten is dat er vaak ook heel veel presets voor zijn (ik lees dat je meer een preset iemand bent, wat ik herken)
 
Als je steeds naar plugins grijpt om muziek te maken, lijkt het me dat VSTs je ding zijn. En dat is helemaal prima. Als de Minilogue XD niets toevoegt aan de ervaring, dan denk ik ook niet dat een minitaur dat zal doen, tenzij je de XD echt een onding vindt om een of andere reden :-). Wat verwacht je precies dat de minitaur zou toevoegen aan je setup/workflow ?
 
Koop Bass Mint in de sale van Plugin Alliance. Dan maak je van iedere VST een aardbeving.

 
Voor techno weet ik niet, maar zo'n Minitaur lijkt me wel wat als je een one-man metalband wil beginnen, als ik bij Thomann kijk.


Minitaur.jpg


;)
 
Belachelijk duur tegenwoordig dat ding, ik herinner me dat ik m nieuw kocht voor 375 (zo'n 10 jaar geleden?) zou eerst kijken naar software oplossing. Misschien een presetpack melodic techno for serum of welke andere vst dan ook met flink wat bass presets erin. Google even wat rond. Vrij universele vraag, zal vaker gesteld zijn.
 
Ik zou eerst maar eens lekker muziek gaan maken. En dan, als je weet wat je mist, de beslissing maken.
 
Beste,

Ik heb een Korg Minilogue XD en ik merk dat ik hem nauwelijks gebruik omdat ik veel doe met Arturia plugins of diva. Dat is overigens ook mijn enige analoge synth.

Ik wil daarom deze verkopen en ben aan het denken om Moog Minitaur aan te schaffen omdat ik vaak opzoek ben in de plugins welke Bass ik mooi vind passen in mijn productie. Ik ben zelf niet heel goed met sound design dus gebruik ook meestal presets.

Ik wil graag melodic techno maken en ben sinds 2 jaar echt bezig met produceren, maar heb nog geen tracks gemaakt dat ik denk dit is echt wat ik wil.

Wat raden jullie mij aan, om de moog minitaur wel of niet aan te schaffen?

Bedankt!
Waarom wil je een hardware synth als je lekker muziek maakt met software?
 
Ik wil daarom deze verkopen en ben aan het denken om Moog Minitaur aan te schaffen omdat ik vaak opzoek ben in de plugins welke Bass ik mooi vind passen in mijn productie. Ik ben zelf niet heel goed met sound design dus gebruik ook meestal presets.
Kijk voor een tweedehandse of nieuwe Bass Station 2, dan heb je een perfekte bass synth maar ook eentje die een hele goede allround synth is met presets en door de librarian kan je heel makkelijk op je pc allerlei presets zetten die je dan via usb kan omwisselen met wat op de bass station opgeslagen staat, 2 lfo's, arp/sequencer, verschillende fliters en je kan 'm gebruiken als controller voor je vst's.
Daarnaast heeft Novation zo'n beetje de beste customer service met z'n live chat funktie en als je 'm registreert kan je al is ie tweedehands toch de software die je erbij krijgt downloaden.
Tweedehands doen ze vanaf zo'n 250/275 en nieuw een kleine 400 euro.

Een fijne controller voor je vst's is bijv een launchcontrol XL als je voor weinig geld klaar wil zijn, tweedehands vanaf zo'n 100 euro of je moet voor iets nieuws willen gaan. dan zijn er zat opties natuurlijk.
 
Of anders de gratis Surrealistic MG-1 Plus van Cherry Audio. Simpel maar doeltreffend, wapperende broekspijpen enzo.


1702650851796.png
 
ik heb een mooie minitaur die ik misschien wel weg wil doen (met van die mooie houten zijpanelen), pm me if interested!
 
Back
Top