Synthesizers passend voor Techno?

Voor de OP; het maakt geen donder uit. Er bestaan geen genre-specific synths. Als je dit soort dingen gaat vragen op een forum zal iedereen gewoon zn eigen persoonlijke voorkeur opnoemen.
De Roland TB303 is sowieso speciaal voor acid ontworpen… 😎😏😂
 
De Roland TB303 is sowieso speciaal voor acid ontworpen… 😎😏😂
De TB-303 was origineel ontworpen om een basgitaar te vervangen, terwijl de TR-606 dan een drumstel moest vervangen. Beide toestellen waren voor hun originele doel een grote flop.
Daarom waren ze indertijd zeer goedkoop te vinden in tweedehandswinkels en werden zo ontdekt door House producers. Had ik toen maar geweten dat die dingen ooit een fortuin waard zouden zijn, dan had ik ze allemaal opgekocht :dubbel:
 
wil het ook net zeggen, zag hem van de week nog voor 450 op marktplaats (Virus B). Dan heb je genoeg om alle sounds te maken die je nodig hebt. Zelf zou ik wel een tweedehands behringer TD-3 erbij halen, die is er voor gemaakt (acid).


Ik heb altijd al een Virus willen hebben, en dan gelijk eigenlijk de TI, niet zozeer voor techno maar omdat ik toch wel heel fijne ambient/noise/experimentele dingen van voorbij zie komen regelmatig.
Maar inmiddels gebruik ik al een tijdje de motorola vst emulatie en dat is toch wel het best klinkende stukje software wat er is (vind ik). Is ook wel logisch, aangezien het exact dezelfde code is. Naar verluid zullen andere motorola gebaseerde synths volgen!
 
De TB-303 was origineel ontworpen om een basgitaar te vervangen, terwijl de TR-606 dan een drumstel moest vervangen. Beide toestellen waren voor hun originele doel een grote flop.
Daarom waren ze indertijd zeer goedkoop te vinden in tweedehandswinkels en werden zo ontdekt door House producers. Had ik toen maar geweten dat die dingen ooit een fortuin waard zouden zijn, dan had ik ze allemaal opgekocht :dubbel:
Minimoog is speciaal ontworpen voor westcoast jaren 90 hip hop geproduceerd door dr dre 😉
 
Daarom waren ze indertijd zeer goedkoop te vinden in tweedehandswinkels en werden zo ontdekt door House producers. Had ik toen maar geweten dat die dingen ooit een fortuin waard zouden zijn, dan had ik ze allemaal opgekocht :dubbel:
Ironisch genoeg waren ze dan geen steek waard geweest omdat ze allemaal in jouw kelder stonden in plaats van in house producer studio's. Dan waren die house platen met andere vintage geflopte instrumenten gemaakt. Misschien hadden we dan op accordeonmuziek staan springen :).
 
Iedereen die nu spijt heeft dat ie destijds geen 303s heeft gekocht, moet nu Timbre Wolfs inslaan. Dan ben je over 40 jaar spekkoper.
Bij dit sooft investeringsadvies moet je wel kleine lettertjes toevoegen; Goedkope shit uit het verleden biedt geen garantie voor de toekomst.
 
Bij dit sooft investeringsadvies moet je wel kleine lettertjes toevoegen; Goedkope shit uit het verleden biedt geen garantie voor de toekomst.
Mocht de Timbre Wolf over 40 jaar niet meer waard zijn dan nu neem ik hem van je over voor de huidige dagprijs, zonder inflatiecorrectie. Mits in goede staat en voorzien van originele verpakking, accessoires en aankoopbon en ik op mijn 86ste nog in leven, zindelijk en wilsbekwaam ben uiteraard.
 
Wel jammer dat het topic een beetje ontspoord is. Ik ben benieuwd or @Kernkraft inmiddels al wat beter in beeld heeft wat hij/zij wil.
 
zolang mensen blootgesteld worden aan industriële geluidsvervuiling zal daar naar mijn mening een cultureel antwoord op bestaan
Daar heb je hem weer :D
Das serieus een goede.
Heb daar ook over nagedacht.
De klank van muziek over de jaren heen is gelijktijdig met de industrialisatie mee gegroeid.
Overal zit muziek in.
Is hiphop en techno etc niet gewoon een vertaling van de herrie uit de stad?
Die herrie is uiteindelijk de referentie geworden.
 
ja, ik denk dat muziek een vorm is om controle te zoeken over zaken waar we anders machteloos tegenover staan
 
kopiëren jullie nu niet gewoon de manifesten van het futurisme uit de jaren 1920/30?

(trouwens, ik bedoelde het eigenlijk een beetje breder: Waar is de creativiteit?!)
 
kopiëren jullie nu niet gewoon de manifesten van het futurisme uit de jaren 1920/30?
Niet noodzakelijk omdat het futurisme al het oude en traditionele verwerpt. Ik geloof dat muzikale tradities wel dialectisch doorwerken (these, antithese, synthese…) terwijl het futurisme eerder neigt naar cancel culture
 
Back
Top