NI Audio Kontrol 1

NI gaat blijkbaar nog meer markten uitproberen:

QUOTE:
Native Instruments introduces a new kind of audio interface: high-end, professional sound quality, versatile connections, advanced controller functions and a compact and sturdy design – these are the hallmarks of AUDIO KONTROL 1. And it is these characteristics that make this audio interface the first choice for producers, musicians and DJs. Also included are 3 full versions of Native Instruments software – ensuring you can start creating sounds and mixing tracks instantly. The AUDIO KONTROL 1 will be available in October.

2edcdf54b6.jpg


Specs:

- USB 2.0 interface
- 2 inputs, 4 outputs tot 192Khz
- 1 i/o midi interface
- mic pre-amp
- controller functionaliteit met mapping

Prijs zal rond de 279 euro liggen

Link naar NI site
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind het design in ieder geval wel ok. Maar er moet minstens nog één pre-amp op!
Prijs vind ik ook veel te hoog voor wat het te bieden heeft.

Verder vind ik die controllerknoppen compleet niet handig op een audiointerface tenzij alle inputs op de achterkant van het apparaat zitten. Een controller wil ik namelijk in de buurt van mijn toetsenboard of andere midicontrollers hebben staan. Daar deze op mijn bureau staan en ik daar graag ruimte en orde heb vind ik het niet prettig om aan de voorkant van zo'n apparaat nog allemaal kabels te hebben lopen.

Ik vind het overig sowieso niet fijn dat veel van deze audioboeren er voor kiezen om I/O's te plaatsen naast gainregelaars etc. Ik heb vrij grote handen dus dan is het erg lastig om zo'n apparaat te bedienen.

Dit alles dus naast het feit dat ik kabels graag aan de achterkant van een apparaat heb zitten



Hier nog wat plaatjes;

AK1-Panel-Front_c.jpg


AK1-Panel-Back_c.jpg


AK1-Panel-Top_c.jpg
 
het was toch veel handiger geweest als ze de level knopjes gewoon op de bovenkant hadden gemonteerd :confused: nu zitten ze zoals je al zegt tussen de kabels. helemaal handig zou zijn als ze naast het ledje van de desbetreffende input/output zouden zitten...

ik zeur weer he?

bliepbliep
 
Neehoor, zit wat in.
In de praktijk gaan die knoppies niet werken aan de achterkant,
om over een donkere live situatie maar te zwijgen.
 
Back
Top