[Drill n Bass] Thanks Lilly

Disorder

Stamgast
Lid sinds
12 oktober 2004
Berichten
303
Locatie
Overijssel


Ik heb een track gemaakt onder mijn alter ego Ninja Fetus. Het is Drill n bass achtig. Denk een beetje in de richting van Snares. Kritiek is altijd welkom, mits er advies bij komt :)

PS: De tracklengte in het plaatje klopt niet. Moet 3:23 zijn.. En de kwaliteit is 192kb.
 
Geen kritiek klinkt gewoon tof.
 
Ik vind dat er meer structuur inzit dan in een Snares nummer. Of dit positief is of niet ben ik nog niet helemaal uit. :-)

Aan de ene kant is het onvoorziene in een snaresnummer altijd wel leuk, maar soms mag er wel wat meer structuur in.

Maar voor de rest wel een gaaf nummer.

edit: typo
 
Laatst gewijzigd:
lekker!

ben niet zo gek van die iets te stereo bas (vreselijk oncompatibel met vinyl)
acidy geluidjes zijn goed gedaan, maar hebben iets te weinig variaties (mag wat extremer)

die vocale stukjes zijn echt heel mooi, zo 3/4 in het nummer, die maken er echt iets bijzonder van
en mogen dan ook iets prominenter in het 'gehoor' komen

vind het leuk dat 'amen' er af en toe erin komt, en dan echt op de juiste plaatsen

fijne track :luv:
 
Origineel geplaatst door bodo
lekker!

ben niet zo gek van die iets te stereo bas (vreselijk oncompatibel met vinyl)
acidy geluidjes zijn goed gedaan, maar hebben iets te weinig variaties (mag wat extremer)

die vocale stukjes zijn echt heel mooi, zo 3/4 in het nummer, die maken er echt iets bijzonder van
en mogen dan ook iets prominenter in het 'gehoor' komen

vind het leuk dat 'amen' er af en toe erin komt, en dan echt op de juiste plaatsen

fijne track :luv:
Kun je daar misschien iets meer over uitleggen? Heb vaker dingen gehoord over wat niet te doen met een bassline, maar weet het zo niet meer. Iets te stereo dus? Hoort zoiets meer in het midden?
 
Origineel geplaatst door Vsnareslikesyou
Gast, blijven oefenen, het kan alleen maar beter worden. Props voor deze track. (y)
"het kan alleen maar beter worden." "Props voor deze track." Is het nou wel of niet goed? :)
 
Wat misschien ook een optie is voor het probleem met die stereo bass, is dat je die bass door een plugin haalt die de plugin in 2 frequentiegebieden kan scheiden. Een soort frequency splitter/crossover plugin dus, als je die hebt. Dan kan je de lage frequenties mono maken en bijvoorbeeld vanaf 800 Hz en hoger laat je de bass stereo. Dan heb je toch het gevoel dat de bass stereo is, maar dat wordt dan alleen veroorzaakt door de hogere frequenties.

Of je kan zoiets natuurlijk ook zelf bouwen door deze bass naar 2 kanalen te vertakken op je mixer:
- op kanaal 1 (mono) zet je een LPF op ongeveer 800 Hz
- op kanaal 2 (stereo) zet je een HPF op ongeveer 800 Hz
 
Dank voor de tips.. Waar ik zelf nog wel eens mee loop te klooien is het gebrek aan kennis wat betreft het plaatsen van de verschillende elementen in dit soort muziek. Ik heb nooit geleerd waar de bassline te plaatsen in het frequentiegebied en in het stereo/mono gebied. Dat soort dingen probeer ik uit te vogelen door gewoon naar anderen te luisteren.

Is er misschien een topic hier, of een tutorial ergens anders waar dit globaal staat uitgelegd?

En zo'n splitter plugin had ik nog niet trouwens, nog suggesties voor een goeie? :)
 
Back
Top