Hai, dit is m'n eerste bericht hier, dus ik zal me ff voorstellen; ik ben Serge, beeldend/performance kunstenaar, fotograaf, zaaltechnicus in een poppodium, docent, papa, gescheiden [want], stronteigenwijs , Citrofiel (XM+DS), zanger, toetsenist en exhibitionist.
Tot zo'n 5 a 6 jaar geleden had ik een flinke collectie aan houten bakkebaarden in m'n studio staan, maar m'n beroepspraktijk als kunstenaar vergde teveel tijd om daarnaast ook nog op een zinvolle manier met musiceren bezig te zijn. Op een gegeven moment heb ik het knoopje doorgehakt en m'n studio ontruimt. Veel apparaten zijn toen naar vintage-bedrijven in Engeland en Schotland gegaan.
Daarna was het een paar jaar rustig bij mij op dat gebied. Tot ik afgelopen zomer een optreden deed met een gelegenheidsbandje (zang) en instant de smaak weer te pakken had. Sinds 2 maanden vorm ik nu samen met een 3tal gasten een bandje, waarbij we 1 keer in de week los gaan en tot nu toe valt dat qua tijd mooi te combineren. Muzikaal gezien gaat het richting; Velvet Underground, Hildegard Knef, Ultravox, Joy Division, Stereo Total en David Bowie. Als je dat bij elkaar kiept dan krijg je 'Achtung!Harung!
Bij de Harung doe ik zang en toetsen. Die toetsen bestonden de afgelopen 2 maanden uit een Siel Nogiets orgel, die zo kaasig als de neten klinkt, maar wel een gave ritmebox heeft (erfenisje van oma) en een Korg Micropreset (die uit een stoffige hoek van de studio van de bassist komt). Op een gegeven moment begon het een beetje te kriebelen en vond ik het tijd geworden voor een iets serieuzere synth. Bij voorkeur polyfoon, 'hands-on' en met een aantal memories. Daarnaast was ik niet van plan om een arm en een been af te staan voor apparaten waar ik ooit een borrel en een sigaar voor betaalde. Cheap dus. En dan kom je al snel bij een Polysix of een Juno uit.
Het is een Juno geworden. In mijn geval een Juno 50, want er mist een voice. De ruisgenerator heeft er trouwens ook geen zin in. Ik heb 'm gekocht met het idee dat dit op te lossen is. Nu heb ik al het 1 en ander op het net gelezen over deze kwaal en de oorzaak gereduceerd tot de VCF of VCA chip, of de voicealocation, c.q. adressering van de voices.
2 vragen:
-kan iemand mij helpen aan een servicemanual van de Juno 60? Dit hoeft vanzelfsprekend niet voor niks.
-die VCF en VCA chips en nog wat andere onderdelen zijn lastig te vinden, omdat ze niet meer gemaakt worden. Omdat zo'n rotte voice in een Juno een vrij regelmatig voorkomend fenomeen is, vraag ik mij af of er hier mensen zijn die zin hebben om binnen een groepje van bv 3 personen een [kapotte] Juno 60 op de kop te tikken voor onderdelen. Met z'n 3en kan ieder 2 voiceboards krijgen en de rest kan naar wens verdeeld worden. De kosten blijven daarmee minimaal en je bent er zeker van dat je Juno nog vele vele jaren in het ronde kan krijsen.
Tot zo'n 5 a 6 jaar geleden had ik een flinke collectie aan houten bakkebaarden in m'n studio staan, maar m'n beroepspraktijk als kunstenaar vergde teveel tijd om daarnaast ook nog op een zinvolle manier met musiceren bezig te zijn. Op een gegeven moment heb ik het knoopje doorgehakt en m'n studio ontruimt. Veel apparaten zijn toen naar vintage-bedrijven in Engeland en Schotland gegaan.
Daarna was het een paar jaar rustig bij mij op dat gebied. Tot ik afgelopen zomer een optreden deed met een gelegenheidsbandje (zang) en instant de smaak weer te pakken had. Sinds 2 maanden vorm ik nu samen met een 3tal gasten een bandje, waarbij we 1 keer in de week los gaan en tot nu toe valt dat qua tijd mooi te combineren. Muzikaal gezien gaat het richting; Velvet Underground, Hildegard Knef, Ultravox, Joy Division, Stereo Total en David Bowie. Als je dat bij elkaar kiept dan krijg je 'Achtung!Harung!
Bij de Harung doe ik zang en toetsen. Die toetsen bestonden de afgelopen 2 maanden uit een Siel Nogiets orgel, die zo kaasig als de neten klinkt, maar wel een gave ritmebox heeft (erfenisje van oma) en een Korg Micropreset (die uit een stoffige hoek van de studio van de bassist komt). Op een gegeven moment begon het een beetje te kriebelen en vond ik het tijd geworden voor een iets serieuzere synth. Bij voorkeur polyfoon, 'hands-on' en met een aantal memories. Daarnaast was ik niet van plan om een arm en een been af te staan voor apparaten waar ik ooit een borrel en een sigaar voor betaalde. Cheap dus. En dan kom je al snel bij een Polysix of een Juno uit.
Het is een Juno geworden. In mijn geval een Juno 50, want er mist een voice. De ruisgenerator heeft er trouwens ook geen zin in. Ik heb 'm gekocht met het idee dat dit op te lossen is. Nu heb ik al het 1 en ander op het net gelezen over deze kwaal en de oorzaak gereduceerd tot de VCF of VCA chip, of de voicealocation, c.q. adressering van de voices.
2 vragen:
-kan iemand mij helpen aan een servicemanual van de Juno 60? Dit hoeft vanzelfsprekend niet voor niks.
-die VCF en VCA chips en nog wat andere onderdelen zijn lastig te vinden, omdat ze niet meer gemaakt worden. Omdat zo'n rotte voice in een Juno een vrij regelmatig voorkomend fenomeen is, vraag ik mij af of er hier mensen zijn die zin hebben om binnen een groepje van bv 3 personen een [kapotte] Juno 60 op de kop te tikken voor onderdelen. Met z'n 3en kan ieder 2 voiceboards krijgen en de rest kan naar wens verdeeld worden. De kosten blijven daarmee minimaal en je bent er zeker van dat je Juno nog vele vele jaren in het ronde kan krijsen.
Laatst gewijzigd: