An1X gedumpt??

OJS

..............
Lid sinds
1 januari 2003
Berichten
2.957
Locatie
Drenthe
Het kan aan mij liggen maar ik zie her en der AN1X-en worden aangeboden. Is daar een bepaalde reden voor? Ik ken de AN1X niet zo heel goed. Ik heb hem 1 keer kort gehoord en ik vond het best een leuke machine, zeker voor die prijs. Mooi filter vooral...

Meningen graag...
 
Prima bakkie voor weinagh.
Misschien niet het summum voor de veeleisende synthfreak maar IMHO erg bruikbaar voor allerlei VA soundjes die toch anders dan de Virus/Novations zijn.
 
Vette Bak voor weinig!!! wat je daar allemaal mee kan is ook oneindig! Moet zeggen dat veel duurdere synths qua mogelijkheden onder doen. Fx zijn ook erg goed en de feedback:{ Zeker een leuke,mooie en zeer goed spelende synth!

gr,

Mart.
 
idd niet het summum, maar ik ben er toch al een tijd erg gelukkig mee
 
Ik vind 't ding inspirerend; ondanks het gebrek aan knoppen en de relatief rare UI. Altijd wel wat bruikbaars te vinden, en genoeg effecten er op, en inderdaad, kost nog maar een prikkie. De AN1x moedigt je (meer dan de meeste andere VA's) aan om lekker weirde dingen te doen met FM en sync.
 
Het is uit mijn collectie mijn favoriete back qua veelzijdigheid. Er zit altijd wel iets in de An1x dat je uit een andere bak niet snel zal halen....vooral de free-eg's heersen.
 
Allemaal positieve reacties. Ik heb een paar persoonlijke negatieve.
- hij is nie echt stevig, dat blauwe kunststof is zo slap als het maar zijn kan.
- Editen is voor sommigen geen probleem, voor mij werkte het toch niet echt lekker.

Ik heb hem 3 jaar geleden nog voor 250 euro gehaald wat toen natuurlijk al een koopje was.
Als je op zoek bent zou ik het eens proberen iig.
 
De klankmogelijkheden zijn goed te noemen. Maar de bouw ervan. Je kunt zien dat het destijds niet al te duur moest kosten.

Stel je eens voor dat ze zo'n ding in EX7 (kleine EX5) behuizing hadden gestopt met een betere kwaliteit DA-conversie? Dan had ie niets van de JP8000 heel gelaten.

ik heb zelf gehad, maar weggedaan omdat ik de klank op gegeven moment goedkoop begon te vinden in vergelijking met mijn andere speelgoed. Daarnaast zijn die adapters zwak en geven ze een bijklankje in de vorm van een hoge piep.
 
Origineel geplaatst door René
Stel je eens voor dat ze zo'n ding in EX7 (kleine EX5) behuizing hadden gestopt met een betere kwaliteit DA-conversie? Dan had ie niets van de JP8000 heel gelaten.
Niks EX7 (zware krengen!) - een CS6x en dan met meer knoppen. De JP is ook maar van plastic maar is veel prettiger in de bediening.
 
Origineel geplaatst door René
De klankmogelijkheden zijn goed te noemen. Maar de bouw ervan. Je kunt zien dat het destijds niet al te duur moest kosten.


NIET DUUR DESTIJDS, ga je mond spoelen, IK HEB ER 2100 GULDEN DESTIJDS voor neergelegd.:maffia:

Iedereen die hem niet koopt wordt niet gelukkig. :)
 
Laatst gewijzigd:
nordracks waren toen net zo duur als nu ... eigenlijk zijn alleen de versies van de racks zelf omhoog gegaan maar de prijs is zo ongeveer t zelfde gebleven volgens mij .... weet iig nog wel dat de jp vroeger dikke 3000 gulden was
 
Origineel geplaatst door Mostatic
NIET DUUR DESTIJDS, ga je mond spoelen, IK HEB ER 2100 GULDEN DESTIJDS voor neergelegd.:maffia:

Iedereen die hem niet koopt word niet gelukkig. :)

ben mijn mond aan het spoelen nu. Met heerlijke Amstel pils. Het is trouwens "wordt met een dt" Ik heb er 225 euri voor betaald.
 
Ik heb er ook eentje. Zeer tevreden!

Heeft er iemand nog tips of patches voor de an1x :)

Die van de yahoo groups heb ik al.
 
Ik heb 'm al zeven jaar en hij staat hier nog steeds. :)

Een paar dingen die ik ondertussen geleerd heb:

- gebruik de pc-editor, al is het maar om de architectuur beter te leren kennen
- gebruik de pc-editor om free-EG's te tekenen
- herlees regelmatig de manual, je komt altijd nog iets tegen

De belangrijkste les die ik geleerd heb met deze synth, is dat 'minder is meer' hier wel van toepassing is. Er zijn zoveel mogelijkheden dat ik al snel alles door mekaar haal en eindig met erg leuke, maar totaal onbruikbare klanken. Zolang ik niet alles in een en dezelfde patch probeer te gebruiken, zit het wel goed.

Btw, zelden een VA tegengekomen die zo enthousiast en overtuigend 'the real thing' weet na te bootsen. Dat ligt vooral aan het filter, dat in het algemeen erg goed gesmaakt wordt.
 
heb hem twee jaar gehad maar vond hem uiteindelijk toch wat tegenvallen qua sound en zeker de filters vond ik wat slapjes. maar heeft wel een eigen klank karakter.:W
 
wat ook ill aan die an1x is dat je de draaiknoppen kan indrukken zodat je ziet op welke waarde hij staat, indrukken en draaien tegelijk dan doet ie het in kleine stapjes.

o ja en die feedback is zeer ok.

Het is gewoon de synth voor weinig!!!

als ie kapot gaat koop ik meteen een nieuwe!!! voor 200 euro!!!

je kan echt killer patches maken. van c64 naar killer dnb bass!! heb zelfs wat beats ermee gemaakt(met de seq)

en die filter is niet zo scherp als bv een virus maar ik vind em mooier!!

en je hebt per osc een filter(edge) waarmeer je traploos van saw naar sine kan!!!

en die pulsewidth zit niet alleen op de pulse osc.....
 
Back
Top