Bass van de D-50?

gertjan_vos

Nieuwkomer
Lid sinds
10 april 2006
Berichten
2
Ik ben al een hele lange tijd op zoek naar de volgende bass... ik ben daarom op zoek naar iemand die de klank herkend en me kan vertellen met welke synthesizer het gemaakt is, de D-50 mischien? De franse producer Laurent Boutonnat gebruikt de bass in bijna al zijn nummers. Als je een soundbank/patchnaam kan vertellen zou het helemaal fantastisch zijn!

Luister naar Bass losLuister naar Bass los
Luister naar Bass 30 sec 1Luister naar Bass 30 sec 1
Luister naar Bass 30 sec 2Luister naar Bass 30 sec 2

Mijn dank zal zeer groot zijn!
 
Als je verder niks weet van de oorsprong, hoe kom je er dan zo op dat het een D-50 zou zijn? :)

Je kunt hier overigens controleren of 't 'm is - http://synthmania.com/d-50.htm . Niet alle presets staan er in maar zo krijg je een beter idee van wat voor soort klanken dit ding heeft.

Overigens zijn alle 3 de bassen die je laat horen verschillend :). De eerste klinkt als een VA, de tweede zou wel eens uit een FM-bak (DX en zo) kunnen komen, en de derde klinkt weer heel erg VA-achtig. Ik hoor ook wat filtersweeps, en dat kun je niet bij alles op de D-50 doen (maar 2 partials).
 
Alizee!! 8~

De bassline uit 1 is een Matrix 1000 en 2/3 lijkt een sample uit een EMU of Ensoniq. Ik denk dat je daar moet zoeken. Ook ik zat aan een D50/JD800 te denken. In Frankrijk is de JD800 nog steeds erg populair bij de profs.
 
:D In de clip van 't nummer Alizé staat een D-50 'mee te doen'. Vandaar misschien het idee?

't Zou best kunnen dat de D-50 als basis van sommige geluidjes gebruikt wordt, maar presetjes kan ik zo gauw in die bass-geluidjes niet ontdekken van de D-50.

Maar wie weet hoeveel en wat voor efx erover geknald wordt..
 
Back
Top