HKU Toelating

Voor Sound Design hoefde ik uiteindelijk geen instrument te bespelen. Volgens mij hoeft dat alleen bij de performance opleidingen.
 
en je hoeft volgens mij ook niet bach te spelen op piano.
Want op de site staat dat je zelfs met een Platenspeler aan mag komen.

Je moet gewoon laten zien wat je kan (:
 
We leren nu overigens dat Bach een lutser was. (niet met zoveel woorden maar die conclusie trek ik eruit :D)
 
Dan wordt ook daar af en toe dus bullshit gepraat. :P (Hoe kan men, zeker op zo'n technische opleiding, Bach nu een lutser noemen?). Er is genoeg over geschreven dat het tegendeel bewijst, Bach was de meester in de combinatie van contrapunt én emotie. Of niet jongens? Hmm? :D Smaken verschillen. :)

@Woefje: Ja, vond ik een beetje vreemd. Iemand die 10 jaar piano speelt is muzikaal toch wel anders/verder geschoold dan iemand die platen draait. Anderzijds ook wel goed dat ze iedereen uniek behandelen. Ik doe alles met toetsen (en bass), arrangeer (uit de losse pols over het algemeen) dan wel zo dat het niet als pianowerk te spelen is, en dat is dan mijn eigen muziek. Ik heb eigenlijk alleen eindproducties te showen en om nu te zeggen dat ik geen tijd had om een bekend meerstemmig stuk in te studeren voelt ook vaag.
 
Ohja de piano is geen instrument en is per definitie vals.
Dat je een beetje piano kan spelen is niet echt een pre daar hoor, zéker niet als je SD wil gaan doen. Is het conservatorium geen betere keus als je je zo erg op piano wil focussen? (als ik je ook op gamer.nl zie posten gaat het altijd over je pianospel)
 
Ik wil me het liefst puur op muziekproductie focussen, maar aangezien de toelatingseisen daarvoor overeenkomen met de toelatingseisen voor het conservatorium, is dat voor mij nu niet haalbaar. Dat is het probleem en vandaar dat ik bijna genoodzaakt ben om te beginnen met Sound Design (wat misschien wel heel erg vet is).
 
Piano

Piano

Ohja de piano is geen instrument en is per definitie vals.

Lezen we daar enige frustratie ? Een piano geen instrument ?

En mag ik vragen wat de bedoelde definitie van "vals" dan wel is ? Of refereer je naar de frequentieverdeling ("well-tempered") in het hoog en laag die afwijkt van wat wiskundig zou verwacht worden (of is het net omgekeerd) ?
 
Lezen we daar enige frustratie ? Een piano geen instrument ?

En mag ik vragen wat de bedoelde definitie van "vals" dan wel is ? Of refereer je naar de frequentieverdeling ("well-tempered") in het hoog en laag die afwijkt van wat wiskundig zou verwacht worden (of is het net omgekeerd) ?

Nee hoor, geen frustratie. Ik vond het grappig om te leren dat een piano inderdaad vals is om zijn gelijkzwevende stemming (misschien is onzuiver een beter woord)
 
Nou gelijkzwevende stemming is niet vals als het goed gestemd is (:

Het is alleen niet rein.
Vroeger maakte men muziek met alleen maar reine noten.
Maar dan heb je gewoon veel minder aanduiding in emotie. Zoals mineurs en dominanten (:

Maar de vraag is denk ik wat is vals ipv is iets vals.
 
jaja Die gelijk zwevende stemming daar heeft bach voor gezorgt. bedankt broeder;)

Ik vond het echt super vet dat er op de hku site stond: een draaitafel is ook een instrument.

En zo is het ook alleen zijn er maar weinig die dat instrument kunnen bespelen.

Heb je ooit wel is geprobeert om een drumpartij in te scratchen. dat is moelijker dan echt drummen........

Nou ja goed ik heb ook een dj complex.


De hku leraren zijn gek op polyritmiek, polymetriek.
 
Nadat ik die gasten had gezien die met z'n 4-en ofzo op een rij stonden, en hun draaitafel als een instrument bediende.. was ik overtuigd dat ook een draaitafel prima als instrument gebruikt kon worden.

1-tje deed de scratches en stutters en pieledingetjes, 1-tje de meer melodische geluiden, en de andere 2 dikke beats.. totaal anders dan 2 nr's vloeiend over-mixen. Van heavy-metal tot electro, alles kwam voorbij.

Ben alleen totaal vergeten wat dat voor een optreden was, wie er stonden etc.. maar 't ging veel verder dan wat scratches, was gewoon ziek! hehe
 
Die workshop van Kipsky was mijn allereerste 'les' op de HKU, onderdeel van zijn afstudeerproject.
Echt supervet!
Heb daarna gelijk een SL1200 gekocht en ben gaan leren scratchen!
 
vet!!!:dj::dj::dj:

Ik heb tegenwoordig prottoolsmet de oude serato studio scratch plugin. is echt chill zo kan je scratchen met wat je wil.
 
Laatst gewijzigd:
Ik vond het echt super vet dat er op de hku site stond: een draaitafel is ook een instrument.

jaa lekker street credible overkomen..

ik vind een draaitafel geen instrument, ook al zit je te scratchen en faden en whatever, je gebruikt gewoon een stuk kant en klare muziek en doet alsof het van jou is...
 
jaa lekker street credible overkomen..

ik vind een draaitafel geen instrument, ook al zit je te scratchen en faden en whatever, je gebruikt gewoon een stuk kant en klare muziek en doet alsof het van jou is...

@ Bass: weet je, soms lees ik je posts en dan denk ik dat je soms dingen schrijft speciaal om te provoceren. Dat je eigenlijk heeeeeeul slim bent en dit doet als een soort psychologisch experiment voor je proefschrift....en vlak daarna denk ik dan toch weer oh nee, hij zal wel gewoon een ontzettend irritante maar vooral in z'n hoofd een beperkte gefrustreerde muzikant zijn. Stel je eens open voor de grote boze buitenwereld en kijk eens om je heen wat voor moois en leuks er allemaal is. Kom eens van je zolder en zie dat er ook iets bestaat als zonlicht. En ga daarna weer eens muziek maken, moet je eens kijken hoe ook je eigen ding beter wordt van je openstellen voor andere invloeden. Damn. Lees je eigen post nog eens terug man, en ga een beetje Googlen. Da's een andere pagina die je ook kan vinden op internet naast synthforum.nl...daarmee kan je allemaal dingen opzoeken over onderwerpen etc, zelf foto's en video's super handig, hoef je toch de deur niet uit.

Het is toch te gek als er mensen zijn die enthousiast zijn over het maken van muziek, die gedreven zijn of het nou kopieeren of herhalen van wat er al gedaan is of het ontdekken en proberen te creeeren van nieuwe ideeen en stijlen. Druk dat enthousiasme nou niet gelijk de kop in. Als het niet je ding is, dat kan...maar waarom gelijk afkraken of afdoen als minder dan waar jij mee bezig bent? Of wacht, je geeft natuurlijk alleen maar je bescheiden mening da's waar.
 
ja ik heb ook duidelijk "ik vind" ervoor gezet :mega:
 
Back
Top