Control Voltage (CV) Samplen en (DC) uitsturen

Ja, goed idee inderdaad. Ik zie dat die Erica Link een heel simpele voltage divider gebruikt (twee weerstandjes per kanaal). Als je ooit nog zoiets in een case zou willen inbouwen, kun je voor meer flexibiliteit gewoon wat jacks en weerstanden gebruiken. En eventueel actief met een opamp als je ook inputs zou willen. Ik kwam daarvoor o.a. dit schemaatje tegen:

1708816737251.jpeg
 
Ik heb daarvoor sinds 2015 een peperdure RS-450 vierkanaals cv-recorder van Analogue Systems maar die neemt niet meer op en moet dus naar terug naar de winkel voor reparatie. Ik heb overigens het nut van zo'n module overschat. Bijna alles kun je doen met midi-naar cv-omzetters.
 
Mijn hemel, ja dat is erg "Boutique" idd. Tsja ik record ook gewoon met mn SSL dc coupled audio interface. Dus das 0 extra euro.
Maargoed het spelen met cv recordings en vooral snippeds in mn drumlogue sample slots en tunen heeft interessante uitkomsten gegeven.
Zelfs mn waldorf NW1 neemt op en speelt af.

Wat betreft midi en cv. Wat ik me afvraag en test, nu ik ook met haken audio bezig ben is de dat de articulatie van cv toch preciezer is. NRPN moet ik me nog even in verdiepen.
 
Op dit moment heb ik twee keer adat in, maar uit.
Mn usb, zitten vol.
Maar ik heb een HDMI poort.

Dit kastje steld dat ik een signaal kan uitsturen via hdmi en dan het kastje het geluid (of cv hoop ik) gescheiden uit kan sturen.
Zou dat werken. Ik weet echt niks van hdmi behalve dat mn chrome gast er 1 heeft.

Screenshot 2024-04-05 at 15.09.28.png
 
Back
Top