HKU Toelating

Ik heb dit jaar bij de toelatingsdagen wel een paar knappe rockchicks gezien hoor. Alleen zijn die niet aangenomen volgens mij..





..beetje jammer weer.
 
Stereo zit niet tussen je oren. Surround wel, ben ik van overtuigd. Je hebt immers
maar twee oren, dus zou je met twee speakers ook zeker wel surround moeten
kunnen creƫren. Vandaar dat het ook al gebeurt op die manier. Jammer, anders had
ik het misschien wel uitgevonden over 10 jaar.
 
ik blijf het zeggen: alles zit allemaal tussen je oren! :-)
 
ook.....want als je je oren afsnijdt, kan je ze nog steeds denken te voelen (fantoom-oor)
 
vorige week de 2e ronde gehad voor audio design. ging vrij goed naar mijn gevoel, ik stond vrijwel binnen 10 min weer buiten, of dat goed of slecht is weet ik niet.. nu nog afwachten!

Zenuwachtig als de pest door dit topic :P
 
Zelf ook aan HKU-kmt gestudeerd in Hilversum, afgestudeerd in 2005. Toelating is 'lopende band werk', dus zou me geen zorgen maken over het binnen tien minuten weer buitenstaan. Als je door mag naar ronde twee dan zien ze voldoende potentie. Wees creatief en vernieuwend, studenten die alleen maar gebaande paden betreden en een trucje of kunstje blijven toepassen horen thuis op technisch onderwijs. Wil niet zeggen dat beproefde successen gemeden moeten worden.

Succes kerel!

Jeroen
 
GEFELIIII!!!!!
7598CongratsSmiley.gif
 
Gefeliciteerd! Moet je ook morgen naar le academie Arthur?
 
bedankt! 25ste inderdaad naar naar school gegaan, ik was alleen in de ochtend aanwezig.
begin jij ook in het eerste jaar dan?
 
Laatst gewijzigd:
bedankt! 25ste inderdaad naar naar school gegaan, ik was alleen in de ochtend aanwezig.
begin jij ook in het eerste jaar dan?

Yesh! Nu weer de 20ste en de week erna dus blijkbaar met z'n alle een paar dagen weg, wordt leuk! :D (..neem een instrument mee waar je denkt muziek mee te kunnen maken, hmm, ik neem wel een shaker mee :P)
 
spannend jongens. Heb zelf zowel c&p, sound design en audio design gevolgd. :)

Twee jaar geleden studie afgerond. Was best een leuke tijd. Al kon ik het niet altijd goed vinden met al die muzikanten. Blijven rare types. Vond ze over het algemeen erg arrogant en zich beter voordoen dan ze waren. Met name naar leraren toe.

Heb de opleiding zelf redelijk passief gevolgd, ging na me schooldag meteen aan me eigen tracks werken ipv de opdrachten, waardoor de opleiding soms lastig ging, maar waar mijn medeklasgenoten eigenlijk bijna stilstonden qua vordering van hun eigen muziek ben ik in al die jaren wel lekker doorgegaan. Misschien weet ik dan wel niet zoveel van de muziekgeschiedenis van indonesie in de 18e eeuw en/of solfege, maar I don't give a fuck.

Soms sprak ik klasgenoten die in de afgelopen 4 jaar 2 nummers hadden gemaakt. "sinds ik op school zit heb ik geen tijd meer voor mijn eigen muziek".

Dat is iig mijn tip! Veel plezier.
 
spannend jongens. Heb zelf zowel c&p, sound design en audio design gevolgd. :)

Twee jaar geleden studie afgerond. Was best een leuke tijd. Al kon ik het niet altijd goed vinden met al die muzikanten. Blijven rare types. Vond ze over het algemeen erg arrogant en zich beter voordoen dan ze waren. Met name naar leraren toe.

Heb de opleiding zelf redelijk passief gevolgd, ging na me schooldag meteen aan me eigen tracks werken ipv de opdrachten, waardoor de opleiding soms lastig ging, maar waar mijn medeklasgenoten eigenlijk bijna stilstonden qua vordering van hun eigen muziek ben ik in al die jaren wel lekker doorgegaan. Misschien weet ik dan wel niet zoveel van de muziekgeschiedenis van indonesie in de 18e eeuw en/of solfege, maar I don't give a fuck.

Soms sprak ik klasgenoten die in de afgelopen 4 jaar 2 nummers hadden gemaakt. "sinds ik op school zit heb ik geen tijd meer voor mijn eigen muziek".

Dat is iig mijn tip! Veel plezier.


Wat een ontzettend goede tip zeg, super handig voor mensen die moeten beginnen om zo inderdaad het samenwerken tussen de disciplines te bevorderen, super motiverend en jouw aanpak staat zo dicht bij hoe in de praktijk ook gaat (wat heb je nou aan al die andere stomme mensen als je het zelf zo goed doet en weet?)!:stupid

Waarom noem je dit een tip? Je eigen ding ernaast blijven doen is je eigen verantwoordelijkheid en niet van de opleiding toch...zo zwaar is ie ook weer niet, scheelt of je zelf thuis spullen hebt om te kunnen werken of dat je op school moet blijven hangen. Daarnaast is werken aan je eigen tracks ansich een overrated iets, leuk maar overschat. Ken zoveel mensen die ruk dingen maken zonder visie wat nooit wat gaat worden en waar ze ook helemaal geen groei en leerproces aan koppelen of uithalen...dan is het leuk tijdverdrijf maar verder niet.

Weet niet, jij bent misschien goed terecht gekomen maar om jouw aanpak en levensverhaal nou als tip mee te geven vind ik een beetje:doei:

In ieder geval heel veel succes gasten daar met de opleiding. Hou oren en ogen open, tijdens de opleiding kom je met leuke dingen mensen en bedrijven in aanraking! Kijk goed om je heen naar de andere disciplines en medestudenten want die kan je later heel goed in het werkveld tegenkomen.

Ik heb het zelf maar iets langer dan een jaar volgehouden en ben toen gaan spelen/de praktijk in, kreeg toen goede kansen in de schoot geworpen en heb daar geen spijt van...maar kom nog steeds overal en nergens mensen tegen op leuke plekken die in mijn jaren hebben gezeten, op de verschillende richtingen.

Enjoy!
 
Back
Top