Wat kun je hiervan verwachten?

Zoals al zo vaak gezegd: ga zelf luisteren!

Je zou de CM-62 kunnen checken, die zal met z'n 6 inch woofer iets minder ielig klinken dan de CM-42. Maar check dan ook op z'n minste de passieve Alesis. Feedback zit niet erg uit de buurt bij Correct, toch?
 
Da's niet zo correct van Correct dan.

Hier een review: http://www.zero-distortion.com/tests/kutijea/kutije_04.htm

"not very linear, but fun to listen to". Klinkt meer als een hifi speaker dus dan als een monitor.

Als je serieus met muziek bezig bent, is het toch wel erg handig als je een beetje serieuze speakers hebt. Zonder ze gehoord te hebben zou ik die JBLs iig niet kopen.
 
Hallo! Het gaat om EUR40,-. Als je dan ooit betere boxen koopt kun je deze aan je computer hangen of in de keuken ofzo...
 
Tja, ik kan niet in Rene's studio, portemonnee en hoofd kijken.

Ben je serieus bezig en heb je een paar duizend euro aan apparatuur staan, dan zijn een paar honderd euro om die dingen ook een beetje redelijk te kunnen horen wel zo handig.

Heb je weinig geld, voornamelijk softsynths en brakke pc speakertjes, dan zijn goede hifi speakers inderdaad al een stap vooruit.

Voor die 40 euro krijg je overigens 4 inch woofertjes, wat wel een redelijke garantie voor erg weinig laag is.
 
Ik heb ooit Tannoy reveals gehad maar vond het grote dingen. Heb weinig ruimte. Ben aan het sparen voor Genelecs 8020/8030's.

@ Joris: ik denk dat je oordel over 4inch speakers op geruchten baseert. De adviesprijs van die JBL's p/stuk lagen behoorlijk hoog. Ik denk tevens dat JBL een serieuzer merk is dan Behringer.
 
Ik zou zeggen dat je er geen buil aan kan vallen als je ze koopt.
Het is maar 40 euro, alleen moet je niet verwachten dat er heel erg liniear geluid uit komt.
Daarnaast zijn de kasten van plastic, een waarschijnlijk redelijk dun. Dit kan nadelige effecten hebben op de geluidsweergave op hogere volumes. En kan resonatie optreden waardoor bepaalde frequentie onbedoel worden versterkt.

Over kleine doorsnede van speakers is voor het algemeen bekend, dat er weinig bas uit komt.
Dit heeft meer en minder te maken met het kastvolume, dit omdat er voor elke speaker een bepaalde gulden verhouding is tussen kastvolume materiaal en dergelijke variabelen.
Ik ben niet meer zo thuis in speakerbouw, maar er is een verband tussen het oppervlakte van een speaker. Dus hoeveel inch/cm een speaker is en de massa van de conus.

Ik geloof dat een kleine speaker ten eerste meer moeite heeft om de lucht(medium) in beweging te brengen wegens de geringe massa van de conus, daarnaast is het oppervlakte niet groot. En er dus weinig druk in de lagere regionen kan worden geproduceerd. Dus de unit geeft het wel min of meer weer maar de druk is te laag waardoor het moeilijk waarneembaar is. Dus zijn de andere frequenties meer aanwezig, omdat deze dus wel een hogere geluidsdruk hebben.
Maar pin me er niet op vast, ben geen expert. Als je een voledige uitleg wilt zou je het forumlid mischa kunnen aan spreken. Die heeft verstand van zaken.

Nogmaals tis geen geld maar verwacht ook geen wonderen, en of JBL serieuser is dan beringer durf ik te betwijflen. JBL richt zich op een ander marksegment, Beringer richt zich op een lagere marksegment.

Ik denk dat als je monitors nodig hebt je beter een stel Beringher truths kan kopen, want ik weet wel zeker dat daar een beter geluid uit komt dat deze speakers. Ben je 100 euro meer kwijt ofzo.


Succes met sparen en je keuze
 
Re: Wat kun je hiervan verwachten?

Origineel geplaatst door René
De JBL Comtrol Xtreme serie

verkrijgbaar bij: CORRECT ROTTERDAM

Is het de moeite waard of kun je toch maar beter wat Behringers/Alesis/Phonic aanschaffen? Graag uw mening...

Leuk als pc-speakers of in de tuin :D (ALL-WHEATHER BEHUIZING) lijkt me.

Fabrikanten geven weinig/niks kado, en moeten tochwel een beetje winst maken, dus ja..

40 euri is niet veel, trek zelf je conclusies zou ik zeggen.
 
Deze dingen zijn NIET geschikt als studio monitors voor het maken van een mix. Maar zeker lekker om naar te luisteren in de huiskamer of als setje d'r bij. Ook handig met wat lange kabels voor wat muziek in de tuin op een zwoele zomeravond.
 
hee frank, heb jij soms een dubbel account??

Wat kun je hiervan verwachten? René FrankH 2006.04.11 @ 16:58

Midi latency? Brice Frank H 2006.04.11 @ 16:53

Monitoren ophangen. Hallucinator FrankH 2006.04.11 @ 16:50

beetje vreemd wel...

ontopic, ik heb zelf een setje van logitech staan, de Z3. ik ben daar erg tevreden over. geen plastic en zo en een handige grote volumeknop.

bliepbliep
 
Nee ik ben nieuw hier, nadat ik mij geregistreerd had kwam ik er achter dat iemand al die nickname gebruikte maar dan zonder spatie. Ik kan er nu niets meer aan doen, hoop dat het geen verwarring gaat geven.

On-topic:
Het belangrijkste bij studiomonitors is dat je de juiste dingen te horen krijgt en dat jij aan de hand daarvan de juiste beslissingen kunt nemen zodat je het geluid krijgt wat je wilt. Persoonlijk houdt ik van zo vlak mogelijk.
 
Back
Top