[Roland] MC-808

PS.

Truncate is het in stukjes verdelen van een loop.
Zo kun je op een recycle-achtige manier de loops spelen in het tempo dat je wilt zonder dat de pitch aangetast wordt.

Quantize is de manier voor de machiene om jouw timingfoutjes te corrigeren naar een net grid.

Zelf stuur ik via de MC de JP8000 en de Virus aan...

Alles loopt sync via MIDI-OX.
 
Misschien beetje rare vergelijking maar wil toch wel jullie mening horen wat jullie vinden.

Het verschil tussen een korg triton studio en een roland mc 808 quwa sampling gedeelte
het verschil daar van.

Ik hoor het wel van jullie.
 
Nog een vraag je over mc 808 quwa sequencer wat het verschil is met de korg electribe mx quwa sequencer.

Welke van deze 2 bakken is de sequencer gedeelte beter om mee te werken.
Zo wel voor als nadeel van deze 2 bakken.

Waar om ik dit zo vraag ik zit sterk te over wegen roland mc 808 aan te schaffen of een korg electribe mx.
 
hoi mensen.. beetje late reactie hier..
hoeveel mc808s zijn er in tussentijd aangeschaft?
kmoet zeggen dit is het eerste stuk apparatuur wat ik kocht, toen ik begon met muziek
kep em nu een paar jaar en na zon 40 patterns te maken en n paar keer live mee te draaien.. damn tis echt een fijn apparaat..
kan niet zeggen waarin ie verschilt tegenover de 909 of de 505 omdat ik die apparaten niet ken..
alleen kep em al n tijd niet aangeraakt aangezien ik met reason veel meer detail en gekke shit in n nummer kan krijgen..
ook vindt ik t samplen n beetje zuur, en zie t dan maar eens degelijk in een pattern te krijgen..
kzit er wel aan te denken om ableton ermee aan te sturen maar op een of andere manier werkt dat iet ideaal, waarsch een driver iets..

Havelock, kan niet zeggen welke sequencer beter is maar als ik kijk naar die elctribe, kan me niet eens voorstellen hoe ie werkt.. die 808 is zo simpel in zn gebruik
de electribe heeft volgens mij ook 2 versies, maar het verschil weet ik niet..

misschien helpt de D-BEAM je keuze makkelijk te maken.. :) echt een fijne functie!
 
Ik heb hem nog steeds, al een paar jaar.
Mooi apparaat,
D-Beam gebruik ik nooit.
de moterized faders zijn echt geweldig.
Verder leuke effect en sampling,
appergiator is erg handig voor het maken van patterns.
Op zich moet je wel oefenen met dit apparaat, bijvoorbeeld copieren patterns, tracks, en het maken van een song moet je soms een beetje bij nadenken.
 
Ben even benieuwd naar wat gebruikers ervaringen met de MC808 anno 2016 :)

Was vanavond bijna eigenaar geworden van een MC808 (samen met n MC909.) Het leek me wel leuk om wat nieuwe speeltjes in mijn hardwarehoekje te hebben. :)
Helaas viel het me al binnen n minuut al op dat 2, hooguit 3 van de motorised faders na n paar X switchen tussen de kanalen/sound settings, niet in hun oude stand terugkwamen.
Uiteindelijk bleven er maar 2 over geloof ik.. De verkoper was niet bekend met het probleem, melde hij (???) ik had verder geen zin in een apparaat wat meteen al begint met problemen.
De MC909 heb ik niet heel goed getest maar die was ineens niet meer los te koop dus kon met lege handen vertrekken.

Is dit nu gewoon een brak exemplaar geweest of zijn die motorised faders gewoon een zwakke plek op de MC808?
 
@ MacGyverGear

Zo een MC-909 heb mij ook altijd mijn aandacht nog getrokken, alleen kunnen weinig mensen hun ervaring vertellen hierover.
En diegene die hun ervaring vertellen zijn meestal niet zo zeer positief over een MC groovebox helaas.

Daarom was de verkoper denk ik ook niet op de "hoogte" ervan en kon je ze alleen als set kopen 8o)

Het is ook jammer dat de MC groovebox hedendaags niet meer worden ondersteund op Mac OSX
Alsnog had ik deze graag aangeschaft en vraag ik me af of het chiller werkt dan bijv. een TR-8
 
Ik had ook serieuze interesse in de MC808 hoor en nog steeds.. maar interesse ging ik eerste instantie naar de 909 alleen uit ja ;) Wel een bummer dat ik nu niets heb idd..

De MC808 vind ik erg goed klinken maar lijkt gewoon stukken minder populair.. en snap inmiddels een beetje waarom. De USB connectie schijnt niet erg stabiel te zijn. Het duurt ook best lang voordat samples over zijn gepompt ook en soms zijn samples ineens verdwenen.. dat soort dingen..
Je kunt, voor zover ik het nu snap, op het apparaat zelf geen rhytm set samen stellen met gemaakte samples, of die op de CompactFlash. Dit is alleen via de PC app te doen.. alsmede de sounds diep editen.. heel veel mensen skippen em en gaan voor de MC909 waarop dit allemaal wel kan.

De support qua app houdt bij de PC ergens bij Vista op.. draai zelf ook nog wel iets met XP, dus dat is niet echt het probleem.
Weet niet tot hoever de ondersteuning gaat op Mac en of dat beter/stabieler is. :)

Ik vind het wel leuk om wat rhythmparts met wat eigen samples extra te hebben om te kunnen muten/un-muten.. iets wat met mijn Roland MV niet kan.. maar daarop kan ik weer verschillende patterns op de pads selecteren tijdens het jammen.. en zo hebben ze allemaal hun voors en tegens. :)

Edit.. de TR8 vind ik teveel kerstverlichting hebben en te beperkt.. er zijn wel leuke trucjes met die stutter functie te doen enzo maar wil me niet beperken tot alleen X0X klanken/samples..
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb al meer dan een jaar een MC-909 en ik vind het een zalige machine. En dat zeg ik terwijl ik maar een kleine subset van de functionaliteit gebruik.. via de preset patterns en de heel handige per-track mute buttons kun je heel gemakkelijk "nieuwe" patterns maken die een subset zijn van de preset. De presets zijn ook zo gemaakt geweest dat 1 track meestal maar 1 instrument gebruikt. Dus die mutes laten je toe om instrumenten toe te voegen/weg te halen. (op mijn BeatThang bvb hebben ze in één track meestal meerdere instrumenten gezet, wat deze techniek op de BT dus onmogelijk maakt).

Het grote scherm en de deftige faders geven de 909 een heel productieve UI. Ik gebruik de 909 als mijn master clock.. de lange tempo fader (rechts) is geknipt voor de job.

Voor ik hem kocht heb ik grondig de verschillen bestudeerd tussen de verschillende MC-x0x modellen, en de 909 was toch veruit de meest interessante.
 
Back
Top