[Roland] MC-808

heb een 909 via ebay gekocht jaar terug, werkt prima.. de sound is erg strak mits je eigen samples upload, want de meeste troep erin is crap.. de sequencer blijft gewoon relaxed... snel patterns maken en je ideeen ten uitvoer brengen.. oke kan ook met software met een goeie midicontroller maarja dit heeft voor mij gewoon meer 'feel'.. ik zal een keer wat loopjes uppen... btw.. zo te horen is die mc909 vele male relaxter dan die 808.. enige wat mij nog chiller lijkt dan een 909 is een MV8800 maar voor dat geld koop ik liever een mooie synth..
 
Om nog even terug te komen op de MC-808:

Ik heb er ook één sinds 2 weken (tweedehands gekocht) en ondanks mijn eigen vooroordelen en negatieve verwachtingen moet ik toch toegeven dat het een heel leuk apparaat is. Er vallen best zeer goede dingen uit te halen. Ook het werken met de editor is plezant. Patterns, samples, sounds en effecten editten verloopt allemaal zeer vlot en overzichtelijk en bovendien heb ik (in tegenstelling tot wat ik eerst dacht) gemerkt dat je ook best leuke patterns kan maken zonder de editor aan te raken. Om je eigen geluiden te maken beschik je over zeer veel parameters, en het is dus perfect mogelijk om er heel unieke en persoonlijke sounds uit te krijgen. De machine zelf is stevig gebouwd, ik hoop enkel dat de motorized faders het lang genoeg uithouden maar tot nu toe heb ik niet te klagen. Ook vind ik em erg gebruiksvriendelijk, ik heb in de twee weken dat ik de MC heb mijn handleiding nog niet echt nodig gehad. Het enigste grote nadeel vind ik persoonlijk dat je (zoals eerder al vermeld) samples niet gewoon heen en weer kunt slepen.

Al bij al een leuke machine die ondertussen toch een beetje onderschat wordt door de vele negatieve commentaren (ik stond er ook zeer sceptisch tegenover, en ik ben uiteindelijk blij dat ik er één in mijn bezit heb).

Als laatste nog 1 ding voor mensen die hem in de winkel uitproberen: de preset patterns zijn (met uitzondering van een paar) ongelooflijk slecht gemaakt en geven een verkeerd beeld van de MC-808!

- Hieronder een voorbeeld van enkele patterns die ikzelf er tot nu toe mee gemaakt heb. Ik verwacht er echter nog veel meer uit te kunnen halen. In de demo hieronder gebruik ik enkel preset sounds en alles komt rechtstreeks uit de MC-808. (Ik ben de laatste dagen bezig geweest met het maken van mijn eigen patches en je kunt daar behoorlijk diep mee gaan, waardoor je de MC-808 toch een persoonlijke sound kunt meegeven.)
 
Origineel geplaatst door Groene ridder
Waarom uit de handel halen? Het zijn toch plezante instrumenten:)
Zeker voor mij, want ik kan niet goed klavier spelen.

Ja, ik heb een MC303 (en ook in het verleden gehad) en het is een hele fijn bak.:dj:
 
Origineel geplaatst door Sarrova-Q
Lukt blijkbaar niet goed, ik probeer het later opnieuw.

Iemand die weet wat ik fout doe?
de demo is 5,3 mb en heet "aurex MC808 demo". Dat moet toch lukken niet?!
Een bijlage mag maximaal 1 mb groot zijn.
 
Origineel geplaatst door Sarrova-Q
Om nog even terug te komen op de MC-808:

Ik heb er ook één sinds 2 weken (tweedehands gekocht) en ondanks mijn eigen vooroordelen en negatieve verwachtingen moet ik toch toegeven dat het een heel leuk apparaat is. Er vallen best zeer goede dingen uit te halen. Ook het werken met de editor is plezant. Patterns, samples, sounds en effecten editten verloopt allemaal zeer vlot en overzichtelijk en bovendien heb ik (in tegenstelling tot wat ik eerst dacht) gemerkt dat je ook best leuke patterns kan maken zonder de editor aan te raken. Om je eigen geluiden te maken beschik je over zeer veel parameters, en het is dus perfect mogelijk om er heel unieke en persoonlijke sounds uit te krijgen. De machine zelf is stevig gebouwd, ik hoop enkel dat de motorized faders het lang genoeg uithouden maar tot nu toe heb ik niet te klagen. Ook vind ik em erg gebruiksvriendelijk, ik heb in de twee weken dat ik de MC heb mijn handleiding nog niet echt nodig gehad. Het enigste grote nadeel vind ik persoonlijk dat je (zoals eerder al vermeld) samples niet gewoon heen en weer kunt slepen.

Al bij al een leuke machine die ondertussen toch een beetje onderschat wordt door de vele negatieve commentaren (ik stond er ook zeer sceptisch tegenover, en ik ben uiteindelijk blij dat ik er één in mijn bezit heb).

Als laatste nog 1 ding voor mensen die hem in de winkel uitproberen: de preset patterns zijn (met uitzondering van een paar) ongelooflijk slecht gemaakt en geven een verkeerd beeld van de MC-808!

- Hieronder een voorbeeld van enkele patterns die ikzelf er tot nu toe mee gemaakt heb. Ik verwacht er echter nog veel meer uit te kunnen halen. In de demo hieronder gebruik ik enkel preset sounds en alles komt rechtstreeks uit de MC-808. (Ik ben de laatste dagen bezig geweest met het maken van mijn eigen patches en je kunt daar behoorlijk diep mee gaan, waardoor je de MC-808 toch een persoonlijke sound kunt meegeven.)

@ protohuman: stom van me de maximale grote stond naast de invoeging voor een bijlage :stupid
En nu goed: (mp3 kwaliteit is nu wel wat moeten dalen)
 

Attachments

  • aurex mc-808 demo 1.mp3
    808,6 KB · Bekeken: 59
Hey je kan dus niet op 1-2-3 een drumkit maken met de MC808 en/of bijhorende software.
Maar begin dit jaar heeft Roland hem geupdate naar 1.3 en nu kan ie autochoppen, toch?
Is het nu door deze feature niet plots super easy om je kits te maken?
Wat je nl doet (denk ik he. ben maar wat aant lezen en denken) is je maakt een wav aan op je pc met alle geluidjes ahter elkaar. Vervolgens neem je deze wav op met de MC808 gewoon met zn inputs. Nu doe je AUTOCHOP en HOPA! je hebt op 1-2-3 een drumkit die je bewaart naar de kaart, geheugen of wat dan ook.

Maar kan je met de MC de threshold bepalen voor de autochop? zodat ie niet het oh zo belangrijke startpunt van alle drums gaat wegknippen zoals Recycle dat doet.


Ik zag van de week op Youtube een filmpke met de MC808 en daar paste die man de looppoints van een sample aan met de motorized faders. JUMMIE! 8~ Heeft iemand hier iets meer over te vertellen? Dit lijkt me nl razend interessant..


Kan je alle geluid presets overschrijven? Of enkel de pattern presets?
 
Hallo,

ik ben hartstikke nieuw hier op het forum en ook een enorme rookie wat betreft thuis liedjes maken. Ik heb van iemand voor een behoorlijke goede, lage prijs (zo te zien op dit forum) een Roland MC-808 kunnen kopen. Ik ben er nu 2 weken mee aan het prutsen en uitproberen geweest. Ik vind het wel een geweldig ding, maar als leek... Goh zeg... Beetje ingewikkeld is het wel. Ik zag dat er een aantal mensen in dit onderwerp ook zo'n MC-808 hebben aangeschaft en nu al wat langer in bezit hebben. Ik zou eigenlijk willen vragen.... Is het wat? Ik wil een beetje drum & bass achtige dingen maken met o.a. gitaarsamples. Nu lukt mij dat aardig na twee weken. Maar raak toch een beetje in de war met patterns, phrases, samplepatches, enz. En ik kom er ook nog niet uit hoe of wat met die effecten enzo, is het misschien beter om een extern effect apparaat aan te schaffen, zoals de nieuwe Korg Kaosspad 3?

Ach misschien moet ik het gewoon niet te snel opgeven... Of zijn er eenvoudigere apparaten zoals de Korg Electribe. Van de andere merken weet ik eigenlijk niets.

Uiteindelijk wil ik wel live gaan performen met dit apparaat... Mocht het zover komen... Ik wil graag wat reacties van mensen die de MC-808 al wat langere tijd gebruiken.

Groet *D
 
mc-808

mc-808

Hallo,

gebruik nu al een 6 maanden een roland mc-808,moet zeggen dat t een speciaal apparaat is.
Je moet er even voor gaan zitten en ontdekken,maar als je dit hebt gedaan ga je er steeds intuitiever mee werken.
Geluid is super,veel dynamiek,goede timing.
Prima te gebruiken als drumcomputer,helemaal met sampling.
Kortom,op dit forum neergehakt,maar zeker een waardevol instrument.
 
Kun je nu gemakkelijk samples inladen? Dus niet één voor één? Deze bak lijkt me iets uitgebreider dan een ESX, alleen weer niet zo gebruiksvriendelijk schat ik.
 
Ik heb de MC-808 nu alweer ff, en ik heb daarbij de ESX ook aangeschaft. De ESX is veruit gebruiksvriendelijker, maar met de MC-808 is veel en veel meer mogelijk. Ook het effect/filtergebruik is beter. Alleen dat van die samples is idd waar. Je moet ze 1 voor 1 inladen naar mijn weten. Ik moet zeggen dat ik de MC nog niet helemaal door heb (tenminste niet alle features), terwijl de ESX een eitje was. Het geluid uit de MC vind ik wel vele malen beter en voller! Ik denk dat ik gewoon de MC nog even langer moet gebruiken zodat ik er snel mee kan werken dan is het zekerrrr een vette bak. Al vind ik het wel makkelijk om de ESX erbij te houden.
 
Back
Top