[Roland] MC-808

mc-808 gebruikersvraagje

mc-808 gebruikersvraagje

een vraagje aan de mc-808 gebruikers:
kun je samples toewijzen aan de patches als tone?
 
Ja, u kunt zowel de waveroms als je eigen waveforms gebruiken. U kunt dus gewoon je eigen sampels hiervoor gebruiken. U kunt zelfs 4 samples per patch stapelen, om te stapelen is het wel noodzakelijk om je PC aan te sluiten.
Als u met eigen sampels aan de gang gaat ,adviseer wel om dan uw mc808 met 512MB ram en 1GB compactflash uit te bereiden.
 
Ik ben sinds een paar dagen aan het klooien met m'n 808. Jaren terug heb ik een 505 gehad, die ik toen heb weggedaan omdat ik samples wilde gaan gebruiken, en dat toen op de pc wilde gaan doen. Nu ga ik dat maar eens met de 808 proberen.

Anyway: als je de faders van de 808 aanraakt, dan laat het apparaat zien welke parameter er op dat moment aan die fader gekoppeld is. Ik merk echter dat op ogenschijnlijk willekeurige momenten de 808 het ineens vertikt om dit weer te geven. Vooral als je in de synthesizer sectie zit te klooien met parameters die niet lineair zijn (zoals bijvoorbeeld filter type) is dat extreem irritant.

Doe ik iets fout en is dit makkelijk op te lossen?
 
Even een ander vraagje ( wil er niet speciaal een topic voor maken..)


Als je het geheugen van de 808 wilt uitbreiden, kan je dan dit geheugen er in stoppen???


Lijkt mij aan de specifiacties te voldoen maar ff voor de zekerheid
 
Toen ik bijna vastbesloten was een MC-808 aan te schaffen vond ik dit topic en het heeft me heel wat angst ingeboezemd. Ik heb deze machine al eens in mijn handen mogen hebben en dit voelde echt als hetgeen ik nodig had. Gelukkig hebben de meningen het op het einde me er terug doorgesleept :p Ik heb ook boven de esx1 en rs7000 gestaan en die voelden anders, al heb ik deze wel niet zo lang kunnen uitproberen.

Veel gezeik over preset patterns in dit topic, maar als je echt iets wil creëren wie geeft er dan een fluit om die patterns.
 
Maar, toch, ik zit er ook aan te denken er 1 te kopen :D

of kan ik beter ietsje langer sparen en een mc 909 halen ?

met name om het feit dat t inladen van samples zo lang duurt,

zijn er toevallig al gebruikers die hem DAAAROM wegdoen ? 8~
 
Ik vindt het echt een prima ding, tis niet meteen geschikt voor live gebruik maar in je studio kan je hem goed hebben.

Ik gebruik hem oa als:

Soundmodule (heb horen zeggen dat er een SRX slot in zit)
Drumbak (wel standaard maar zeker niet verkeerd)
Sampler..


Gewoon leuk om mee te spelen en dingen te maken... maar ieder z'n smaak uiteraard ;)
 
Ik heb hem hier net binnen, zal er de komende dagen geen moment af te slaan zijn ;)

Wil al direct een hele boel samples zelf erin proppen, maar beter eerst eens het instrument leren :p
 
met name om het feit dat t inladen van samples zo lang duurt,
Dat lange laden valt best mee. De laad tijd heeft oa te maken met de snelheid van de compact Flash kaart. een trage compact flash kaart 40x zal er langer over doen dan bijvoorbeeld een een snelle kaart 140x

Ik heb de laad tijd verholpen door niet te veel samples op 1 kaart te zetten, maar met meerdere compact Flash kaarten te werken.
 
Ja, ik kon het niet laten en heb 'm toch gekocht. ben jaren geleden begonnen met muziek maken toen de MC505 net uitkwam. Vond 'm al snel te digitaal en heb inmiddels veel spullen gehad in de tussentijd. Tot een jaar geleden, alles verkocht en afgezworen. Maar ik miste het toch weer. Gewoon iets om wat ideeën neer te zetten en een beetje te pielen.

Dus zit ik nu met een MC-808 naast me sinds een paar dagen.

Opvallend (aan jullie of je het een voor- of nadeel vindt):
- de motorized faders zijn ideaal, ze staan meteen in de goeie stand, wanneer je van patch of pattern wisselt
- de faders verspringen in hoorbare korte tikjes ipv glijdend, is enigszins storend wanneer het geluid de muziek overstemt
- het kopiëren van samples gaat licht omslachtig
- preset patterns zijn overschrijfbaar
- de editor werkt perfect samen, je bent niet gebakken aan het kleine schermpje, maar kan je computer gebruiken
- de grootte van het editor scherm is vast, ligt dus aan je resolutie hoe groot je deze ziet
- als je de editor gebruikt, kun je je externe midi-keyboard niet gebruiken
- de sounds klinken véél minder digitaal dan de 505
- wordt geleverd met 4Mb RAM, uitbreidbaar tot 512Mb
- de effecten zijn makkelijk toewijsbaar
- wederom een D-Beam......
- geen MIDI thru
- de pads voelen goed aan

Voor € 1.000 ben ik zeker niet ontevreden.

Wanneer wel kopen:
- thuisideeën live performen
- hekel aan software
- wanneer je snel verzadigd raakt door je hoeveelheid aan apparatuur
- luister eens wat anderen met een 505 kunnen http://www.amazon.com/gp/product/B00000K2D3/102-9370629-6952929?v=glance&n=5174, dit kan minimaal met een 808

Wanneer niet kopen:
- als je een professionele productie wilt maken (alhoewel: luister eens naar http://www.amazon.com/gp/product/B00000K2D3/102-9370629-6952929?v=glance&n=5174)

Hoe zijn die gemoteriseerde faders daar wil ik hem wel voor aan schaffen ?


Is dit zo erg bij het prduceren van muziek ?

Wat kan je hier aan tegen doen ?

Voor mij is het eerder dat ik zoon ding aan schaf voor beter beeld te kunnen krijgen bij het muziek maken.

Is dit niet al op gelost door een revisie die ze gedaan hebben met dit ding dan heb ik het over die gemotoriseerde faders.

En zijn die knoppen onderaan wat het klavier moet voor stellen aan slag gevoelig ?

En voor welke dingen kun je niet zonder pc doen waar een pc voor verplicht is ?

Want ook ik zit er over na te denken om deze aan te schaffen.
 
Laatst gewijzigd:
808 sampling

808 sampling

de 808 is geweldig, t beste wat k ooit heb aangeschaft, mede aangezien k eerst alleen met ouwe gare draaitafels liep te klooien, en geen ervaring heb met 303, 505 of 909 maar alles wat je wil doen kun je doen en op n logische manier.. ode aan die Roland!

ik neem aan dat er onderhand wel mensen zijn die er ervaring mee hebben, das mooi want dan is deze site de eerste volgens mijn zoekwerk

dus mn vraag:

wie kan me vertellen wat ik ernaast moet zetten, n kaosspad of iets totaal anders? tis n beetje zonde maar heb al zoveel van die originele samples gebruikt.. k wil via die editor zelf mn saples erin proppen.. (kep Kingston 512mb erbij gestoken)

hoe kan ik de bpm van mn samples verwijderen of wijzigen achteraf? als je ze op je pads gebruikt, hoe hoger de noot die je pakt, hoe hoger de bpm.. damn! iemand bekend met dit gedoe?

is dat niet iets met Quantize? of Truncate?

aaargh tis zo zonde als dit niet werkt..
wie helpt mij!?

:kimono:

alvast behoorlijk bedankt!

Floor
 
Back
Top