PPG 1020

Hooihuis

Acta est fabula
Lid sinds
8 juli 2004
Berichten
4.890
Locatie
tha Bleep City
Er staat een (schijnbaar erg mooie) PPG 1020 te koop op 2e hands.nl. Ik vraag me echt af wat nu zo'n beetje een redelijke prijs is voor deze synth; er is niet veel over te vinden (ook op dit forum niet).

Om te zien vind ik het in ieder geval een mooie bak! Heb er wel eens eentje zien staan bij Music House......ik denk niet dat dit dezelfde is maar 1 ding is zeker: veel zijn er niet van!
 

Attachments

  • ppg1020_main.jpg
    ppg1020_main.jpg
    59,5 KB · Bekeken: 68
Dat vraag ik me ook af! Wat is nu een gemiddelde prijs voor deze bak...?
 
Destijds bij Musichouse preezde ze deze synth echt de hemel in?!
Er zijn er erg weinig van gemaakt, zwaar zeldzaam, echt een uniekum... Ben er nooit achter gekomen wat ze er voor vroegen?!
 
ik heb deze ooit gehad, speciaal is hij niet van sound.
max 750 euro's voor een perfect werkende en perfecte conditie.
 
Origineel geplaatst door christo
ik heb deze ooit gehad, speciaal is hij niet van sound.
max 750 euro's voor een perfect werkende en perfecte conditie.

Haha... nog een bewijs dat Musichouse........
 
hij i smisschien zeldzaam maar daarvoor nog niet iets om te kopen en in de kast de plaatsen !!

en zeker nu deze tijden zal het je een bom geld kosten en het zal verloren geld zijn !!!!!!!!!
 
Had dat ding bij Musichouse toen geen handgeschreven labels onder de draaiknoppen, of was dat weer een ander type PPG ?
 
misschien een toelichting,

ik weet dat er PPG synthesizers zijn gemaakt met een "duitse" bedrukking i.p.v. engels !

das misschien iets om te verzamelen maar de sounds blijft hetzelfde hé !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
De 1020 heeft engelse bedrukking, volgens mij was dit bij de modulars van PPG wel duits.
De 1020 heeft trouwens digitale oscillatoren (of waren het dco's?) itt de vco's van de 1002.

Ik zelf zou er ook niet al teveel voor uitgeven ondanks dat hij zeldzaam is.
 
Ik heb voor de mijne 1500 euri betaald... Hij heeft DCO's maar er is een bruut geluid uit te halen.
Bij MH hadden ze geloof ik een bod van een Engelsman van 8000 Pond!?

Meer dan 1500 zou ik er niet voor over hebben...
 
Ach bij Music House zeggen ze zoveel, die moeten 't vooral hebben van mensen die niet weten wat de gangbare prijzen zijn. Kom op zeg 8000 pond... ter illustratie: er stond de laatste tijd een echte PPG modular op ebay die maar niet verkocht raakt voor veel minder dan 8000 pond.
 
voor meer info, hij heeft ook ooit in de interface gestaan.
vorig jaar geloof ik. dat was die van de music house.
was er niet iets met deze synth, geen aamsturingsmogelijkheden of iets dergelijks?
 
Origineel geplaatst door chielos
voor meer info, hij heeft ook ooit in de interface gestaan.
vorig jaar geloof ik. dat was die van de music house.
was er niet iets met deze synth, geen aamsturingsmogelijkheden of iets dergelijks?

Nou... er zit gewoon CV/Gate op... al is het niet zo voor de hand liggend... dus hij is wel degelijk extern aan te sturen.
MH heeft er meerdere gehad en dit was de 1002 als ik mij niet vergis...
 
Origineel geplaatst door chielos
was er niet iets met deze synth ?

ik hoop niet dat dit weer zo'n music house afzeik thread wordt, nergens voor nodig! het is wel weer even geleden.
(is die martijn al uit de kast trouwens?)
 
Origineel geplaatst door Leo
ik hoop niet dat dit weer zo'n music house afzeik thread wordt, nergens voor nodig! het is wel weer even geleden.
(is die martijn al uit de kast trouwens?)

Foei Leo...

Dit is geen Afzeik thread... De laatste PPG die Martijn had was de 1002... vandaar...
 
tsja die nr's lijken ook wel veel op elkaar, en nou heb ik al niet zo'n heel erg goed geheugen...:peukie:
 
die bij mhouse had idd waveforms als osc ...meenik!
en die te koop staat stond van pierre[zo,n verzamelaar ]kost 1250.-...
tsja er zijn mensen die geveenook800 voor ms20...dus!
 
mensen zijn "gek" om daar 1250 euro's voor te betalen !!!!!!!

ik heb de mijne een 1,5 jaar geleden verkocht voor 600 euro's, was als nieuw !


waarom er zoveel voor uitgeven ???? er bestaan toch genoeg andere alternatieven !
soms begrijp ik mensen totaal niet , omdat ze zoveel geld uitgeven voor iets dat ze niet kennen, of
voor de naam . vindt het verschrikkelijk en vooral verloren centen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Origineel geplaatst door christo
mensen zijn "gek" om daar 1250 euro's voor te betalen !!!!!!!

ik heb de mijne een 1,5 jaar geleden verkocht voor 600 euro's, was als nieuw !


waarom er zoveel voor uitgeven ???? er bestaan toch genoeg andere alternatieven !
soms begrijp ik mensen totaal niet , omdat ze zoveel geld uitgeven voor iets dat ze niet kennen, of
voor de naam . vindt het verschrikkelijk en vooral verloren centen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Volgens mij heb ik die van jouw (of je broer) 1,5 jaar geleden gekocht voor 1500...
 
Back
Top