Chris Coil joins synth forum

CHRIS COIL

Ingeburgerd
Lid sinds
9 september 2002
Berichten
64
Locatie
Limburg, BELGIË
Hallo allemaal,

Bij deze wil ik me ook effe voorstellen.
Mijn echte naam is Kris Stevens en ik kom uit Limburg, België.
Ik ben 19 jaar momenteel (bouwjaar: 21/10/1982 ;)).


In 1997 ben ik begonnen met het maken van muziek met het simpele DOS-programma FAST-TRACKER. Vanaf toen raakte ik gefascineerd door het maken van muziek en in juli 1998 wou ik iets 'professioneler' gaan. Ik kocht mijn eerste hardware-synthesizer en dat was een Yamaha Cs1x. Met vallen en opstaan leerde ik melodiën spelen en tevens waren dit de eerste stappen in het MIDI-wereldje voor mij.
Het begon aardig te lukken maar ik wou meer.. daarom kocht ik in augustus 1999 (op de dag van de eclips! ;)) een sampler: een Akai S3000XL.
Door deze aankoop werden mijn mogelijk heden flink uitgebreid en begonnen mijn nummers al wat beter te klinken.

In mei 2000 werd er door "Studio Brussel" (bekende nationale Belgische radio) een remixwedstrijd georganiseerd van het nummer "Power of the flower" van Praga Khan.
Ik deed mee en eindigde bij de finalisten, er werd ook een interview afgenomen van mij en de andere finalisten op Studio Brussel. De winnaar van die remixwedstrijd was Wim Areys, die momenteel ook goed bezig is en zelf een grote studio bezit (http://www.magnetic.be).

Als er iemand geinteresseerd is om mijn remix van The power of the flower te beluisteren en een kleine 3MB webspace vrij heeft, dan wil ik die gerust uploaden. 8)

Ondertussen zitten we bijna aan het einde van 2002 en is er veel veranderd.. Ik maak momenteel vooral Trance, club en meer commerciële dingen. Maar ik hou ook van andere elektronische stijlen zoals techno en groepen zoals Praga Khan, The chemical brothers, etc...

Mijn studio ziet er als volgt uit:

Synths:
Roland JP-8000
Yamaha An1x
Yamaha Cs6x rack
Access Virus B
Jomox Xbase-09

Mixer:
Yamaha O2r v2 + TC Unity FX kaart + ADAT

Monitors:
Tannoy Reveal

Midi:
Midiman USB Midisport 8x8

En voor de rest werk ik veel met pc, ook sampling doe ik volledig op pc met Native Instruments Kontakt. Voor de rest gebruik ik nog Cubase SX en soft synths zoals: NI Absynth, NI FM7, ...
Mijn Akai S3000XL en Yamaha Cs1x heb ik met pijn in het hart verkocht om er ander materiaal mee te kopen >:|


Ik heb vorig jaar ook Bart Wierzbicki leren kennen, die hier ook op het forum zit onder de naam "Beatbrothers".
Wij werken soms samen aan nummers en wisselen ook veel tips uit ivm met de muziek..
Hij kent veel meer dan ik van het muziekwereldje, dus van die gozer kan je altijd wel wat bijleren :)

Ikzelf heb nog geen plaat uitgebracht, maar ik werk eraan!
*D

Bart heeft mij de link gegeven voor dit forum en het is echt enorm interessant om eens een muziekforum in je eigen taal te hebben, thumbs up voor de makers van dit forum! :okdan:
 
Welcome

Welcome

This indeed is a great forum for dutch people... everything is in dutch... all post, answers and explanations..

Welcome again, we do hope you enjoy your stay on the DUTCH synth forum!
 
hoi!
 
hee welkom kris
dat het forum u maar zeer veel antwoorden mag verschaffen en plezier mag bezorgen.
p.s. WAAROM STAAT JE NICK IN CAPS LOCK? DAT IS VET IRRITANT!
 
Origineel geplaatst door cyan_circle
p.s. WAAROM STAAT JE NICK IN CAPS LOCK? DAT IS VET IRRITANT!
In jouw naam staat een underscore, matt second is zonder hoofdletters en mijn nick schrijf je aan elkaar met hoofdletters (net zoals TonyBlack!!!) Iedereen zijn ding! ;)

Maar in ieder geval welkom. Complete posts in hoofdletters blijven waarschijnlijk niet lang staan. p.s. dit is geen hint.
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca

In jouw naam staat een underscore, matt second is zonder hoofdletters en mijn nick schrijf je aan elkaar met hoofdletters (net zoals TonyBlack!!!) Iedereen zijn ding! ;)

okee. my bad. als het regent word ik chagrijnig... da's mijn excuus.

sorry kris! no harm meant!
 
Welkom Chris!

Welkom Chris!

Welkom.. hoe meer Belgen hoe beter! Ehh.. goed..

Ik ben erg benieuwd naar je muziek.. en hoop snel iets te mogen beluisteren.

Enne.. (dit geldt voor iedereen hoor) mocht je je nick ooit willen veranderen.. dat kan!
 
[ff off]Mischien wel ben het nog niet eens over mijn nick maar ik zal het wel laten weten[/ff off]
 
Goed en duidelijk verhaal zeg! Hehehe, cool. Maar wat is dan de relatie met magnetic.be? Of is die er niet?
Ook een hele aardige gear list. Netjes zeg.

Wanneer kunnen we dingen van je horen of waar? Blijft altijd interessant wat iemand zoal maakt met die coole gear!

Eric
 
hoi welkom
 
Welkom!
 
die Wim Areys heeft er wel een grappig remix van gemaakt btw

was iig niet het trance geweld wat verwachte

gelukkig :)
 
Back
Top