NAMM 06 - Nieuwe Roland Producten

mc8080ns.jpg

Persbericht:
From the company that made “groovebox” a household name comes a remarkable addition to the famous Roland groovebox family: the MC-808. Optimized for realtime performance, the sleek, silver powerstation features eight motorized faders on its surface — a groovebox first! With Roland’s most sophisticated processor at its core, the MC-808 possesses top-of-the-line sampling, sequencing, and synthesizer features yet it comes in at a new, low price point.
  • 8 motorized faders — a groovebox first!
  • Same powerful sampling & sequencing features as MC-909
  • Brand new sounds and patterns
  • 128-voice polyphony
  • CompactFlash slot for memory backup
  • USB for storage and AIF/WAV file import and export
  • 16-step pad bank, D Beam controller
  • Editor software included (PC/Mac)

Meer info : http://www.rolandus.com/products/productdetails.aspx?ObjectId=766&ParentId=72

En nog iets... heel verassend!

sh2010vj.jpg

For musicians new to synthesizers, Roland announces the most friendly and fun analog-modeling instrument on the market: the SH-201. For synth pros, the SH-201 will remind them of why they fell in love with synthesizers in the first place. Simply, the SH-201 is a blast to play! It sounds great too, thanks to such features as Roland’s famous Supersaw waveform, resonant filter, saturation control, and more.
  • Great-sounding analog-modeling synth
  • Ultra-EZ front panel is logically designed to teach the basics of synthesis
  • External input for manipulating external audio from CD/MP3 players, etc.
  • Built-in delay, reverb, and saturation effects
  • Arpeggiator adds instant rhythmic motion to sounds
  • USB port for audio/MIDI connection to computer
  • VSTi Editor software included for computer integration
  • Invisible infrared D Beam controller

Meer info : http://www.rolandus.com/products/productdetails.aspx?ObjectId=769&ParentId=72

Even de handleiding doorgenomen: maximaal 10 voices, en hoogstwaarschijnlijk 2-parts multitimbraal. 32 factory presets, 32 user presets.

.. het houdt maar niet op!
junog3wc.jpg


Look familiar? True to its heritage, the new JUNO-G is affordable and user-friendly. But that’s where the comparisons to yesteryear end. This modern marvel packs a studio’s worth of sound, sequencing, and audio recording into one amazing instrument. Sharing the same high-powered processor as Roland’s famous Fantom-X series, the JUNO-G puts a world of first-class sound and performance features under musicians’ fingertips — and allows more sounds to be added via SRX expansion. Songs can be created with the onboard audio/MIDI recorder, all for an incredibly low price!
  • Powerful “Fantom-X-quality” sound engine, 128-voice polyphony
  • Audio/MIDI multitrack recorder with dedicated transport controls and mixer
  • SRX slot for expanding the internal soundset
  • Large, friendly display and front-panel controls
  • Arpeggiator, Chord Memory, and multi-effects built in
  • USB port for MIDI communication, AIF/WAV file exchange, and data transfer
  • PC Card slot (which accepts CompactFlash or SmartMedia cards via adapter)
  • Cakewalk SONAR LE software CD-ROM bundled
  • Invisible infrared D Beam controller

Last but not least...

vp5500dx.jpg


For musicians who can’t accommodate a choir or group of background singers for their gigs or recording sessions, Roland proudly presents the VP-550 Vocal Designer Keyboard. Much more than a traditional vocoder or harmonizer, the VP-550 uses Roland’s breakthrough vocal-modeling technology to bring the highest-quality, interactive vocal sounds to a dedicated instrument. Connect a mic, select a sound, and play. You won’t believe what can come out of this instrument: spectacular classical choirs, soulful gospel choirs, pop and jazz voices, male & female ensembles, vintage vocoder, and lush string/vocal hybrids.

  • Generate expressive, interactive backing vocals in real time
  • Vocal Designer types: Classical, Gospel, Pops, Male/Female, vocoder
  • Ensemble types: mixed chorus, jazz scat, boy’s choir, humming, full strings, slow strings
  • Play Vocal Designer and Ensemble sounds simultaneously
  • Exceptionally user-friendly operation
  • Invisible D Beam infrared controller for high-impact performance

Alle nieuwe producten:
http://www.rolandus.com/products/productlist.aspx?ParentId=72
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Arv
Eigenlijk zijn jullie wel een stelletje trutten hoor. Eerst zeiken op Roland dat ze met nix nieuws komen en dan komen ze met iets nieuws en dan is het weeeeer niet goed! :D

Tja ik snap het niet, als je het RUK vind dan koop je het toch niet? Niet gaan zitten mekken, dan koop je toch die Virus TI die elke puisterige puber op zijn bureautje wil hebben (en waar ie vervolgens niet die Tiesto lead uit kan persen en maar weer verkoopt)

Ik vind die MC808 wel een aantrekkelijke apparaat hoor. Lekker straightforward. Toch even afwachten waar Yamaha mee komt qua opvolging van de RS7k.


R

:halleluja
 
FF voor de duidelijkheid: ik zit niet Roland te bashen.

Waar ik me wel over verbaas is de halfslachtigheid waarmee ze te werk gaan, blijkbaar voelen ze aan dat er behoefte is in de markt om met een soort retro synth te komen waarbij de nieuwe technieken worden toegepast, die brengen ze dan ook uit. Vervolgens 'vergeet' Roland de synth fatsoenlijk af te werken cq van trivialiteiten te voorzien waarbij het gevaar ontstaat dat ze het hele produkt teniet doen. Eeuwig zonde IMHO.

Semi-analoog-synth-technisch gezien is de JP-8080 (mss de SH-32 ook) het laatste pro produkt geweest wat ze hebben uitgebracht (goeie engine, sterke sound, pro build quality) en dat is alweer wat jaartjes geleden...
 
Pffft, wat een stelletje azijnpissers hier! Het zal allemaal best, gelet op het recente verleden, dat Roland alles aan het herkauwen is, maar dat iedereen al een mening over deze apparaten kan hebben is toch echt ongelooflijk. Luister en probeer ze eerst voordat je hoog van de toren blaast. Is het dan niets voor je, prima, even goede vrienden, maar er zullen best wel beginners of gevorderden zijn die het geluid en de functies kunnen gebruiken.
 
Ik ook snap die Roland-afzeikerij niet... Misschien zijn het just wel goeie en vette apparaten (time will tell)... Al die vooroordelen hier; velen kijken enkel naar het merk i.p.v. naar het apparaat. Trouwens niemand heeft die nieuwe toestellen al gehoord laat staan in het echt gezien en toch wordt Roland tot de nek in de stront geklopt.

Ik ben blij dat ze es met iets spannends komen, want de laatste tijd was het gene vetten eigenlijk... Best wel spannend!

Als je anti-Roland kan ik daarvoor begrip opbrengen, maar wees toch een klein beetje redelijk en oordeel pas over de producten als je ze gehoord of geprobeerd of zo hebt.


Hehe... Ik klink wel als een Roland-fan! Wat ik absoluut niet ben, maar wat nog is kan nog komen nietwaar :D
 
Die SH-201 lijkt me best wel mooi met zn supersaw.. Maar zal zeker wel duurder dan een jp-8000 zijn.. En waarom nou weer 10 voice polyphony :confused:
 
Ik snap het afzeiken dan weer wel. Want je kunt ook niet zeggen dat het spannend is (die sh201 bedoel ik dan). Correct: we hebben m nog niet gehoord, maar de specs spreken m op het eerste gezicht tegen. Gewoon weer dezelfde engine zoals de JP80x0 en nog beperkter in de interface ook. Hoe spannend en vernieuwend is dat.

Dus ik snap het afzeiken wel, maar ik weiger er aan mee te doen. :D
 
Origineel geplaatst door Arv
Eigenlijk zijn jullie wel een stelletje trutten hoor. Eerst zeiken op Roland dat ze met nix nieuws komen en dan komen ze met iets nieuws en dan is het weeeeer niet goed! :D

Wat is er zo nieuw aan dan?
SH-201 = JP-8080 repackaged
Juno = Scaled down Fantom in retro verpakking

Niet erg nieuw toch?

Laat ik het zo zeggen, je kan als je op de specs afgaat al prima een mening hebben, de meeste van ons hebben wel een JP-80x0 of fantom aangeraakt en laten we wel zijn: dat zijn prima apparaten, alleen het bestaat dus al. Roland speelt het slim: verpak bestaande techniek in een hip jasje en iedereen denkt dat het nieuw is.

Vergelijk eens de handleidingen en de specs, been there, done that... heeft IMHO nix met afzeiken te maken, just facts.
 
Wat ik echter mis op de 201 is een chorus. In de handleiding en op de interface staat niks over chorus. Als het dan echt een jp80x0 is in een ander kastje waarom hebben ze die dan weg gelaten?
 
Ik zit stiekum al jaren te hopen op een geluidskaart MET karakter, geen transparante zoals er die al zoveel zijn.

Wens:

Een 8 in 8 uit, met de da's en outs van de ultra reeks van Emu.

Wens 2:

Een geluidskaart, met per out de mogelijkheid tot verschillende kleuring, bv op out 1 de kleuring van emu, op 2 van de oude dx, op 3 de kleuring van de sp1200.... enz enz enz...
Dan zou een kaart interesant worden, omdat nu alles dezelfde kleuring krijgt.
 
Origineel geplaatst door razmatazz
Ik zit stiekum al jaren te hopen op een geluidskaart MET karakter, geen transparante zoals er die al zoveel zijn.

Wens:

Een 8 in 8 uit, met de da's en outs van de ultra reeks van Emu.

Wens 2:

Een geluidskaart, met per out de mogelijkheid tot verschillende kleuring, bv op out 1 de kleuring van emu, op 2 van de oude dx, op 3 de kleuring van de sp1200.... enz enz enz...
Dan zou een kaart interesant worden, omdat nu alles dezelfde kleuring krijgt.

Wat heeft dat met roland te maken :D
 
Origineel geplaatst door Arv
:D

F*ck you Arv! :D:D:D

*Q hapt lekker verder 8~
 
Origineel geplaatst door razmatazz
Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhhhhh, ging het niet over de namm 2006?:D

Zo'n beetje ;)
 
Back
Top