NAMM 06 - Nieuwe Roland Producten

mc8080ns.jpg

Persbericht:
From the company that made “groovebox” a household name comes a remarkable addition to the famous Roland groovebox family: the MC-808. Optimized for realtime performance, the sleek, silver powerstation features eight motorized faders on its surface — a groovebox first! With Roland’s most sophisticated processor at its core, the MC-808 possesses top-of-the-line sampling, sequencing, and synthesizer features yet it comes in at a new, low price point.
  • 8 motorized faders — a groovebox first!
  • Same powerful sampling & sequencing features as MC-909
  • Brand new sounds and patterns
  • 128-voice polyphony
  • CompactFlash slot for memory backup
  • USB for storage and AIF/WAV file import and export
  • 16-step pad bank, D Beam controller
  • Editor software included (PC/Mac)

Meer info : http://www.rolandus.com/products/productdetails.aspx?ObjectId=766&ParentId=72

En nog iets... heel verassend!

sh2010vj.jpg

For musicians new to synthesizers, Roland announces the most friendly and fun analog-modeling instrument on the market: the SH-201. For synth pros, the SH-201 will remind them of why they fell in love with synthesizers in the first place. Simply, the SH-201 is a blast to play! It sounds great too, thanks to such features as Roland’s famous Supersaw waveform, resonant filter, saturation control, and more.
  • Great-sounding analog-modeling synth
  • Ultra-EZ front panel is logically designed to teach the basics of synthesis
  • External input for manipulating external audio from CD/MP3 players, etc.
  • Built-in delay, reverb, and saturation effects
  • Arpeggiator adds instant rhythmic motion to sounds
  • USB port for audio/MIDI connection to computer
  • VSTi Editor software included for computer integration
  • Invisible infrared D Beam controller

Meer info : http://www.rolandus.com/products/productdetails.aspx?ObjectId=769&ParentId=72

Even de handleiding doorgenomen: maximaal 10 voices, en hoogstwaarschijnlijk 2-parts multitimbraal. 32 factory presets, 32 user presets.

.. het houdt maar niet op!
junog3wc.jpg


Look familiar? True to its heritage, the new JUNO-G is affordable and user-friendly. But that’s where the comparisons to yesteryear end. This modern marvel packs a studio’s worth of sound, sequencing, and audio recording into one amazing instrument. Sharing the same high-powered processor as Roland’s famous Fantom-X series, the JUNO-G puts a world of first-class sound and performance features under musicians’ fingertips — and allows more sounds to be added via SRX expansion. Songs can be created with the onboard audio/MIDI recorder, all for an incredibly low price!
  • Powerful “Fantom-X-quality” sound engine, 128-voice polyphony
  • Audio/MIDI multitrack recorder with dedicated transport controls and mixer
  • SRX slot for expanding the internal soundset
  • Large, friendly display and front-panel controls
  • Arpeggiator, Chord Memory, and multi-effects built in
  • USB port for MIDI communication, AIF/WAV file exchange, and data transfer
  • PC Card slot (which accepts CompactFlash or SmartMedia cards via adapter)
  • Cakewalk SONAR LE software CD-ROM bundled
  • Invisible infrared D Beam controller

Last but not least...

vp5500dx.jpg


For musicians who can’t accommodate a choir or group of background singers for their gigs or recording sessions, Roland proudly presents the VP-550 Vocal Designer Keyboard. Much more than a traditional vocoder or harmonizer, the VP-550 uses Roland’s breakthrough vocal-modeling technology to bring the highest-quality, interactive vocal sounds to a dedicated instrument. Connect a mic, select a sound, and play. You won’t believe what can come out of this instrument: spectacular classical choirs, soulful gospel choirs, pop and jazz voices, male & female ensembles, vintage vocoder, and lush string/vocal hybrids.

  • Generate expressive, interactive backing vocals in real time
  • Vocal Designer types: Classical, Gospel, Pops, Male/Female, vocoder
  • Ensemble types: mixed chorus, jazz scat, boy’s choir, humming, full strings, slow strings
  • Play Vocal Designer and Ensemble sounds simultaneously
  • Exceptionally user-friendly operation
  • Invisible D Beam infrared controller for high-impact performance

Alle nieuwe producten:
http://www.rolandus.com/products/productlist.aspx?ParentId=72
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door JaDeX
synthesizer Roland Juno G - 61, 128, inkl.Editorsoftware,ab 05/2006 lieferbar - 1.024,84 EUR
synthesizer Roland SH201 - 49, inkl.Editorsoftware, lieferbar ab 05/2006 - 614,49 EUR
synthesizer Roland VP550 - 49, lieferbar ab 04/2006 - 1.230,01 EUR

Deze prijzen zijn afkomstig van musik-produktiv.

Thanks! Interessante info.

De MC-808 hoort er ook nog bij. Lieferbar ab 04-2006 - 999 euro.
 
Aaarrgghhhh.
Die SH201 is dus net zo duur als een 2de hands JP8080.
Eigenlijk niet zo verwonderlijk, want de research afdeling van
Roland heeft blijkbaar niet veel veel gedaan voor deze SH.

Ik kan wel zeggen dat ik the real thing heb ;)
En das ook wat waard.
 
Origineel geplaatst door Septic
Oef

Ik vind de VP550 erg duur. Een originele VP330 (de ubervocoder) kost minder.
Wat kost een VC-1 kaart eigenlijk voor die Vsynth (versie 2.o standaard erbij toch?)
nou 300 euro voor de behuizing erop (en dat is nog veel voor die grote oplages die Roland maakt en quatumkortingen die ze kunnen bedingen bij grondstoffen leveranciers i.t.t. bijv Macbeth oid) En reken maar uit je verlies ;)

ja, ik vind die vp550 op het eerste gezicht toch ook wel erg overprized.

vc2 (vocoder) is geloof ik 199 euro. (de vp330 algoritmes zitten trouwens wel ingebouwd in de vc2, dus vast ook in de vp550).

als je die prijs van de vp550 zo ziet, dan zou je toch verwachten dat die nog heel wat meer kan als de vc2. Dat moet dan wel erg indrukwekkend gaan worden wil dat de prijs rechtvaardigen. Ikzelf had een prijs van rond de 750 euro verwacht.

Ik ben benieuwd naar de reviews en de demo's ervan.
 
Verschrikkelijk off-topic dit, maar ik moet het zeggen:
Die handtekening van jou Quifster, die is geweldig!
The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist
 
Qua prijs is de SH-201 super interessant, zeer ws zal de echte prijs lager zijn dan de introduktieprijs van Roland. Als ie d'r is ga ik 'm zeker proberen, ben erg benieuwd of mijn vooroordelen juist zijn.

Wat trouwens ook erg goed in de oren klinkt is Macintosh ondersteuning direkt bij introduktie.
 
Origineel geplaatst door quifster
ja, ik vind die vp550 op het eerste gezicht toch ook wel erg overprized.

vc2 (vocoder) is geloof ik 199 euro. (de vp330 algoritmes zitten trouwens wel ingebouwd in de vc2, dus vast ook in de vp550).

als je die prijs van de vp550 zo ziet, dan zou je toch verwachten dat die nog heel wat meer kan als de vc2. Dat moet dan wel erg indrukwekkend gaan worden wil dat de prijs rechtvaardigen. Ikzelf had een prijs van rond de 750 euro verwacht.

Ik ben benieuwd naar de reviews en de demo's ervan.

:( Heb precies dezelfde gedachte......
 
Origineel geplaatst door razmatazz
Ik zit stiekum al jaren te hopen op een geluidskaart MET karakter, geen transparante zoals er die al zoveel zijn.

Wens:

Een 8 in 8 uit, met de da's en outs van de ultra reeks van Emu.

Een Ensoniq/Emu Paris mischien?
 
Ik moet zeggen, na het zien van de hi-res pictures begin ik redelijk anthousiast te worden: het belooft wat zogezegd. Design vind ik redelijk strak, natuurlijk een smaakafhankelijke factor, maar zeker niet afzichtelijk. Maar dan, de functionaliteit van het design, dat zit echt subliem in elkaar. Het hele signal-path in "chronologische" volgorde uitgevoerd, nauwelijks knopjes met sub-layers, alles erg DUIDelijk beschreven en voor alle belangrijke parametersch knopjes en, waar handig, schuifjes. Ook lekker brutaal: geen dot-matrix, of anderszins verhelderend display. Geen eindeloze mod-matrix. Kijk en die laatste twee punten vind ik dan weer wel met karakter te maken hebben. Laten we eerlijk zijn, tegenwoordig komt uit elke DSP-based synth "acceptabel" geluid komt, wat mij veel vaker aanspreekt is hoe inspirerend en interactief een interface kan zijn, software-editors daargelaten. Karakter is een eigenschap van een synth die je pas ontdekt als je de synth van binnen en buiten kent, dan pas komen de fijne randjes en details die specifiek zijn voor een synth naarboven, en het lijkt me dat deze synth dat zeker naar boven kan halen. Kwa prijs-range en mogelijkheden krijg ik eerder een soort microkorg gevoel, maar dan met een goeie interface.
Goed, nu nog wachten op de klank natuurlijk. Geen vernieuwende synth engine, maar who cares, goed dat bedrijven van het caliber roland niet bang zijn om ideeen uit te kristaliseren "vervolg"-producten. Way to go!

Groeten, Maurice
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Een Ensoniq/Emu Paris mischien?

Jammer genoeg zijn die failliet en opgeslokt door Emu toch?
 
joepie...een nieuwe Juno...laten we hopen dat ie beter klinkt als de vorige Juno...want die was echt bagger...

joepie...een nieuwe SH....laten we hopen dat ie beter klinkt als de vorige SH...want die was echt bagger,oh nee,die klonk wel aardig trouwens...

tja,afwachten dus maar,hoe het klinkt...aangezien die vorige 'nieuwe ouwe' synths niet echt een succes waren,verwacht ik wel dat Roland nu wat meer z'n best heeft gedaan,een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen lijkt me...
 
Origineel geplaatst door fuse
Jammer genoeg zijn die failliet en opgeslokt door Emu toch?

Ensoniq is in de tijd opgekocht door E-Mu. E-Mu is op zijn beurt dan weer overgenomen door Creative Labs. Die heeft nu de touwtjes in handen. De merknaam E-Mu bestaat echter nog altijd, al maken ze geen dedicated hardware meer (daarmee bedoel ik synths en drumdozen en dergelijke toestanden). Wie weet komt daar ooit nog verandering in...
 
Ben allang blij dat ze niet voor een groene,paarse of gele behuizing hebben gekozen.
Het begon in de studio steeds meer op een kinderdagverblijf de regenboog te lijken.

Aangezien ik eerdaags toch een jp-8000 wil aanschaffen,ga ik 'm toch eens eerst goed vergelijken met die SH.

Mischien dat het me dan weer lukt om een weekje ziek te melden.
Krijg je z'n typmiep aan de lijn,en vertel je dat je volgens de doctor een beetje last hebt van adsr.
Oh jee ,doe het maar rustig aan en we hopen dat je weer snel beter bent hoor.

:dubbel: :dubbel: :dubbel: Echt waar ...lukt.
 
Origineel geplaatst door The Q
Qua prijs is de SH-201 super interessant, zeer ws zal de echte prijs lager zijn dan de introduktieprijs van Roland. Als ie d'r is ga ik 'm zeker proberen, ben erg benieuwd of mijn vooroordelen juist zijn.

Wat trouwens ook erg goed in de oren klinkt is Macintosh ondersteuning direkt bij introduktie.

De prijzen die je bij de muziekwinkels ziet -zijn- al de laagste prijzen. Roland had voor de SH-201 een introductieprijs van $799 gepland en voor de Juno-G een $995.

Als je een goedkope SH wil hebben... kijk maar eens hoe snel mensen hun JPs gaan dumpen.

Origineel geplaatst door koekebakker
Ik kan wel zeggen dat ik the real thing heb ;)
En das ook wat waard.
Het enige verschil is dat jij 'm nu hebt terwijl de rest tot mei 2006 moet wachten :D.
 
Origineel geplaatst door Ramirez
Aangezien ik eerdaags toch een jp-8000 wil aanschaffen,ga ik 'm toch eens eerst goed vergelijken met die SH.

Nou dan zal je weinig verschil aantreffen qua geluid denk ik... Alleen ontbreekt de chorus (waarom ze dat hebben gedaan is een raadsel voor mij)
 
Vind ik ook vreemd.en een display had ook wel gemogen.
Maar goed ff afwachten wat ie in de praktijk presteert.
Trouwens, ik moet eerst nog eens jp goed uitprobeeren om ze te kunnen vergelijken.
 
we zijn nu 2006 en nu komt Roland nog af met zwakke aftreksels van oude glorie, wel looks en naam dan. De sound zelf is ook al niet meer veranderd sinds de jp8000. (ja ik ken de V-synth, ook al zo'n overrated toestel imo, om nog maar te zwijgen over de vp9000)

sorry Roland, jullie hebben de kans gehad, er was een periode waar mensen smeekten om het heruitbrengen of een nieuwe moderne implementatie van een 303,808, analog polysynth, etc ...

wat ze nu uitbrengen is niks speciaal imo, saai en en puur marketing
(die V-accordeon is nog het meest vooruitstrevende waar Roland mee bezig is :) )

ik heb het wel gehad met Roland en hun D-beams, junoD, Juno-G :) wtf

het echte interessante op synthesis gebied speelt zich af in de software wereld anyway, of kleine inventieve bedrijfjes zoals Jomox, Dave Smith, future retro, metasonix, SE ... de verschillende modular synths ... etc , die echt passioneel bezig zijn ipv enkel met marketing !


en euhm ....

Wat een gezeik weer zeg. Typisch. ... Ga toch muziek maken.

Ik ook snap die Roland-afzeikerij niet...

aha, dus een argument contra, of een skeptische ingesteldheid zijn automatisch afzeikerij ?
mogen er alleen positieve commentaren gegeven worden misschien ? het gaat hem in een forum toch net om de discussie pro en contra, het zijn net deze berichten over zogenaamd bashen of anti die totaal irrelevant zijn ... en deze posters volgen dus meestal hun eigen raad niet op door gewoon muziek te gaan maken :)
 
Back
Top