19" analoge distortion (dus geen pedaal)

analoge distortion (geen pedaal)

analoge distortion (geen pedaal)

hallow mensen

ik ben opzoek naar een analoog distortion. maar die pedaaltjes vind ik toch meestal niet zo heel vet en leuk werken. heb al een big muff (die klinkt wel vet trouwens:))
ik heb op internet wel een paar x 19" inc of tabletop tegen gekomen. maar weet geen merk of type ofzo.
Kan iemand me verder helpen? het liefst een beetje een ouder type (jaren 80 of eerder).

ik hoor hem graag

remco
 
Ik heb een Jackson JX-3 buizenpreamp wat ik echt een ruige overdrive vind. Er zitten 2 maal ECC-83 buizen in met een lekker analoge klank. Verder ook nog een Shred knop voor als je het geluid echt kapot wilt hebben.

Eigenlijk is deze bak voor gitaar, maar op synths klinkt hij ook heerlijk. Sterker nog, ik heb zelfs 2 van deze bakken in m'n 19" rek zitten. Je komt ze welleens tweedehands tegen. De tweede had ik voor 75,- euro!

De JX-3 is in ieder geval een aanrader ;)

jacksonjx3.gif
 
Bericht door een moderator:
samengevoegd
 
19 "dist tubes

19 "dist tubes

nog maar ff reacten ,...

stuk van mathijs
Maar goed ff terug naar het onderwerp. Je wilde een subtiele oversturing voor synths in hardware formaat.
Ik zou dan voor de Tube Sceamer, MXR Distortion+, Tube Driver of Vox overdrive gaan.
react ; ...ik heb nog nooit de ECHTE tube screamer in handen gehad ,....er zijn wel nieuwe clones,..ts 8/9 ofso,..
letop;...die ouwe ibanezjes schijne wel een bepaalde ok dist.klank te hebben door een bepaald chipie
wat die nieuwe niet hebben,...

van wie ???
Ik heb een Jackson JX-3 buizenpreamp wat ik echt een ruige overdrive vind. Er zitten 2 maal ECC-83 buizen in met een lekker analoge klank. Verder ook nog een Shred knop voor als je het geluid echt kapot wilt hebben.
react ;...dez is eg ok heb ik een hele tyd mogen lene is eg een gitaren preamp met heerlijk instelbare distortion ,
helaas moest ie weer terug,..maar 2nd hand zieikhem bijna niet = aanrader

tsja en die culture vulture
https://www.synthforum.nl/forums/sho...&threadid=52961
Culture Vulture demo
http://www.thermionicculture.com/reviews/index.htm

er zij toch wel meer merken die zoiets bouwen en niet 1500.-+ zijn
tl audio / drawmer
als hun al zoiets hebben zijn het weer meer preamp ,..niet dedicated distortions
distortion = harmonics vervormen

ik gebruik van hughes &kettner de tubeman +,..das een 3 channel tube preamp
geeft een volle bassie boost en genoeg parameters om ook subtiel in te stellen soms eg nodig!
en als ik te dikke drums krijg licht ik het iets op door de H&K cream machine er achter te hangen
beetje gaten, tegen de sustain ruizzzzz
ik vindt dit een erg fijn distortion/preamp setje voor niet te veel cash

heh ik kan geen twee pictures erin hangen
 

Attachments

  • tubemann.jpg
    tubemann.jpg
    4,3 KB · Bekeken: 74
analood distortion.

analood distortion.

Ik heb zelf de boss rod10 ...3 overdrive's distortion en fuzz (analoog) half 19"

Verder had ik de 19" van Art Sgx Lt wel digitaal maar hele mooie distortion en dat met dirt drive laag mid en hoog..
 
jx3p

jx3p

ahhh trouwens ik heb net gereact op een jackson preamp [met ecc buisen ,..]
hoop dat ie er nog is ,..!!!
 

Attachments

  • jx3p.jpg
    jx3p.jpg
    11,4 KB · Bekeken: 79
Re: analood distortion.

Re: analood distortion.

Origineel geplaatst door rombraz
Ik heb zelf de boss rod10 ...3 overdrive's distortion en fuzz (analoog) half 19"

Verder had ik de 19" van Art Sgx Lt wel digitaal maar hele mooie distortion en dat met dirt drive laag mid en hoog..

de bos rod 10 komt morgen binne ik ben benieuwd
 
Re: Re: analood distortion.

Re: Re: analood distortion.

Origineel geplaatst door CptCRxCK
de bos rod 10 komt morgen binne ik ben benieuwd

En, hoe klinkt die? Die wil ik ook al een poosje..
 
Kijk eens voor een Ibanez UE400, Heb ik zelf ook... je hebt 2 versies 1 met overdrive en delay en 1 met distortion en Chorus. Beide hebben ze ook een Compressor en een Phaser aan boord..
 
Back
Top