Doepfer

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik ben overgins ook bezig met mijn custom modular!

lego_soundlab1_normal.JPG


lego_soundlab2_normal.JPG


:) lego regeert!
 
Wat moet die module gaan doen dan? Kan het zo 123 niet ondekken met al die lego bouwwerken er om heen ;)
 
waarom lego?
 
Origineel geplaatst door Michael U
waarom lego?
Omdat dat mijn was is! :)

Ik was met mijn neefje aan het lego-en en toen dacht ik! Hej!

Ik zal eens kijken of ik er een heel bouwwerk van kan gaan maken, inclusief lampjes en motortjes :)
 
haha ik ben benieuwd naar het eindresultaat..
hou me op de hoogte..
 
Origineel geplaatst door Michael U
je kunt heel veel leren over geluidskwaliteit, brands, analoog/digitaal, alles wat met muziek te maken heeft...


heb zelf geen modular , maar bergrijp denk wel wat je bedoelt.
er zit gewoon verschil in die dingen, ik hou bv erg van het arpengeluid ( dat is ook niet zo moeilijk als een modular)
begin er niet aan want ik snap er toch niks van , zou alleen maar in paniek raken als er een knop niet goed staat ofzo
maar ik vindt het wel interesant om te lezen over de mudulars.
ik heb met mijn kop meer in de pc gezeten als in de synths:stupid
het is de top van het synthgebeuren , het mooiste en denk het duurst en moeilijkst:halleluja
 
Origineel geplaatst door turtel
het is de top van het synthgebeuren , het mooiste en denk het duurst en moeilijkst:halleluja
Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens.. mijn Magnus Air organ klinkt echt super.. en die was niet duur.
En dat vind ik interessant. Zo ook modulars.
Met 1 VCO, 1 VCF, 1 VCA, 2 LFOs en een ADSR kun je al zoveel, maar als je 8 VCOs hebt, 10 VCFs enzovoort, dan vergeet je dat wel eens.. Minimalisme is gewoon heel mooi, maar soms moet je veel gehad hebben of hebben om het te leren waarderen.
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
.... Minimalisme is gewoon heel mooi, maar soms moet je veel gehad hebben of hebben om het te leren waarderen.

Deze gaat diep; maar dan ook heel diep ... :geslaagd:
 
Met 1 VCO, 1 VCF, 1 VCA, 2 LFOs en een ADSR kun je al zoveel, maar als je 8 VCOs hebt, 10 VCFs enzovoort, dan vergeet je dat wel eens.. Minimalisme is gewoon heel mooi, maar soms moet je veel gehad hebben of hebben om het te leren waarderen. [/B][/QUOTE]

dat komt omdat je goed moet zijn om met zo weinig iets te kunnen..
 
Je kan het ook andersom zien, als je veel hebt zal je toch ook heel goed moeten zijn om er een vette sound uit te krijgen. Je moet immers al de modules kennen. Maar JB heeft helemaal gelijk, je moet soms teveel hebben gehad om de kleine dingen te waarderen :)
 
Origineel geplaatst door Michael U
dat komt omdat je goed moet zijn om met zo weinig iets te kunnen..
Precies... maar als je weinig hebt, dan denk je misschien dat het niet goed klinkt omdat je te weinig hebt, en dat hoeft niet altijd het geval te zijn.
 
Ik wil meer (:


Maar weet momenteel niet of ik voor meer doepfer ga of wat anders............................ik haat dat.

Heb ik eindelijk weer eens wat geld, kan ik het niet uitgeven, flip ik van.

Dus Jeroen, verkoop mij die Bohm maar ofzo (:
 
Interesante wending krijgt deze thread.... maar als je NIET helemaal tevreden bent met het basis geluid, werkt dat niet motiverend om daar iets muzikaals mee te maken.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens.. mijn Magnus Air organ klinkt echt super.. en die was niet duur.
En dat vind ik interessant. Zo ook modulars.


geloof best dat het niet zo duur hoeft te zijn ,en het gaat erom dat je er plezier aan beleeft.


sorry voor de oftopic micheal u




:)
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Precies... maar als je weinig hebt, dan denk je misschien dat het niet goed klinkt omdat je te weinig hebt, en dat hoeft niet altijd het geval te zijn.

maar je kan wel weinig hebben, maar als je dan voor weinig gaat ga dan ik elk geval voor kwaliteit..
 
Origineel geplaatst door Jena_mu6
En wat insinueer je dan in dat gebroken nederlands van je?

jij en dieter :luv: komen zeker op elkaars verjaardag ook? zo snel als jij aangebrand bent?!
:biertje:
 
Origineel geplaatst door Jena_mu6
En wat insinueer je dan in dat gebroken nederlands van je?


je begrijpt mijn gebroken nederlands maar al te goed..
 
Ja sorry, ik het niet laten om nog een maal te reageren.

Topicstarter wil blijkbaar Doepfer zwart maken, waarom is mij een raadsel.

Doepfer heeft absoluut de beste prijs kwaliteitsverhouding in modular land.

Te vaak lopen mensen die zelf geen Doepfer hebben(geld ook voor andere synths) de boel af te kraken, meestal gebaseerd op andere synth roddels op het net.

Het kan zijn dat de sound niet je ding is.......dat kan. Maar om dan maar te zeggen dat iets slecht is, is gelul.

Als je van wollige ronde moog achtige sounds houdt, dan moet je niet bij Doepfer zijn.
MAAR als je van lekkere rauwe volle gefreakte sounds houdt(binnen een normaal budget), dan kom je toch al snel bij Doepfer terecht.

Ik krijg geen Dot.com geluid uit mijn Doepfer, maar je krijgt ook geen Doepfer sound uit een Dot.com......(o.a. omdat de beschikbare modules te vanilla zijn)

Ook wil ik even aangeven dat ik zelf geen supergefreakte Doepfer fan ben......................zeker niet(ga zelfs binnenkort een ander merk vco kopen)

Dus Michael U.....................kraakt iets af gebaseerd op feiten (en waarom zou je daar dan een thread over willen starten..........wat is jouw belang bij het herhaaldelijk afzeiken van een synth die je zelf niet hebt of wil hebben).

Heb je geen feiten, kraak dan ook niet af en ga lekker aan je custom Dot.com rossen.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top