Doepfer

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Die is gestart door mij, dus daar heb je niets aan. Helaas.

Maar er staan wel nuttige opmerkingen in van mensen die er wel verstand van hebben...
 
Origineel geplaatst door Michael U


het was mij toen ten zeerste afgeraden door iemand die er voor doorgeleerd heeft,

:slotje: :slotje:

Op basis van welke argumenten ?
Deel het met ons en dan krijgen we het begin van iets dat een leerzame discussie zou kunnen worden.

PS: mijn opa heette ook Johnny
 
Origineel geplaatst door dione
Maar er staan wel nuttige opmerkingen in van mensen die er wel verstand van hebben...
Helaas, ik heb ze niet gevonden. Ik ben namelijk te oud om te leren.
 
ik vind de zeroscillator die ik net besteld heb bijvoorbeeld kwaliteit...
zo clean... is dat uit doepfer modules te halen?
 
Origineel geplaatst door levka
Op basis van welke argumenten ?
Deel het met ons en dan krijgen we het begin van iets dat een leerzame discussie zou kunnen worden.

PS: mijn opa heette ook Johnny

doepfer is mij afgeraden omdat ik als ik even geduld had en door spaarde iets veel beters kon kopen.. en dat heb ik geweten..
geduld is dan een schone zaak..
ik zeg niet dat doepfer slecht is maar er is beter en als er beter is waarom zou je dan slechter nemen? als het prijs verschil eigenlijk niet zo heel groot is..als je ziet wat je er voor terug krijgt..
 
Origineel geplaatst door Michael U
doepfer is mij afgeraden omdat ik als ik even geduld had en door spaarde iets veel beters kon kopen.. en dat heb ik geweten..
geduld is dan een schone zaak..
ik zeg niet dat doepfer slecht is maar er is beter en als er beter is waarom zou je dan slechter nemen? als het prijs verschil eigenlijk niet zo heel groot is..als je ziet wat je er voor terug krijgt..

OK, maar _beter_ in welke zin ?

Het betere is soms de vijand van het goede
 
Origineel geplaatst door Michael U
ik vind de zeroscillator die ik net besteld heb bijvoorbeeld kwaliteit...
zo clean... is dat uit doepfer modules te halen?
Cynthia... kijk, das mooi ja, maar dat vind ik wel een beetje een fiat panda vergelijken met een porsche.

Ik ben blij met elke stukje modcan/cynthia in europa. Dat is mijn ideaal samen met mijn soundlab. Maar waarschijnlijk zou ik hem wel aansturen met een simpele A-155 van 255 euro.. :)
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Cynthia... kijk, das mooi ja, maar dat vind ik wel een beetje een fiat panda vergelijken met een porsche.

Ik ben blij met elke stukje modcan/cynthia in europa. Dat is mijn ideaal samen met mijn soundlab. Maar waarschijnlijk zou ik hem wel aansturen met een simpele A-155 van 255 euro.. :)
jij hebt een aardig systeem staan geloof ik he?
 
Origineel geplaatst door Michael U
jij hebt een aardig systeem staan geloof ik he?
Wel een aardig systeem, maar geen cynthia / modcan.

Ik moet duidelijker zijn:
Mijn onprofessionele mening is als volgt: Ik vind dat ik een aardig systeem heb, maar heb geen cynthia / modcan. Voor wat ik wil en doe is dat ook niet nodig.
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Wel een aardig systeem, maar geen cynthia / modcan.

Ik moet duidelijker zijn:
Mijn onprofessionele mening is als volgt: Ik vind dat ik een aardig systeem heb, maar heb geen cynthia / modcan. Voor wat ik wil en doe is dat ook niet nodig.

ok, maar wat wil en doe je dan?
 
Origineel geplaatst door Michael U
ok, maar wat wil en doe je dan?
Geluid maken en dat doe ik.. gedachten die je in je hoofd hebt kunnen uitvoeren. En dan niet een geluid namaken van iets wat je elders hoort, maar gewoon wat je zelf verzint. Moduleren en rust in je kop krijgen! Eigenlijk lichttherapie maar dan met geluid, die je zelf stuurt.
En soms er een nummer omheen maken als je daar zin in hebt. :)
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Geluid maken en dat doe ik.. gedachten die je in je hoofd hebt kunnen uitvoeren. En dan niet een geluid namaken van iets wat je elders hoort, maar gewoon wat je zelf verzint. Moduleren en rust in je kop krijgen! Eigenlijk lichttherapie maar dan met geluid, die je zelf stuurt.
En soms er een nummer omheen maken als je daar zin in hebt. :)

geluiden maken is cool..
 
Origineel geplaatst door Michael U
geluidskwaliteit: detail, warmte, bereik... ik noem maar wat....

Wat is dit voor zooi? Kil, dik, warm, detail :confused: het heeft niet zoveel met apparatuur te maken, maar hoe je het programmeerd :kont:
 
Origineel geplaatst door mOkBor
Wat is dit voor zooi? Kil, dik, warm, detail :confused: het heeft niet zoveel met apparatuur te maken, maar hoe je het programmeerd :kont:

tuurlijk pik..
jij vind een novation bass station vast ook op een moog lijken of niet?
 
Origineel geplaatst door Michael U
tuurlijk pik..
jij vind een novation bass station vast ook op een moog lijken of niet?

hij klinkt wel als een moog op hongerdiet :P (zitten best paar leuke basjes op verder, no knocking the bass-station, net zo duur als een doepfer mcv4, heb je 2 minder uitgangen maar wel een grappig syntje erbij :P)

doepfer is goed spul voor control-signals, vind de audio-modules die ik tot nu gehoord en mee gespeeld heb toch minder.. Heb ooit op een koninginnedag bij de music-house in utrecht een demonstratie gezien van 1 mega-doepfer-rack.. wel leuk, maar t miste toch net ff iets...
 
Origineel geplaatst door Michael U
tuurlijk pik..
jij vind een novation bass station vast ook op een moog lijken of niet?

Jep, noob. Moet je niet klagen over mijn bijdehante ondertoon, want je bakt er zelf ook niet veel van. Volgens mij moet je nog een hoop leren... en lezen voordat je dit soort stomme en irritante vragen stelt.
 
Origineel geplaatst door mOkBor
Jep, noob. Moet je niet klagen over mijn bijdehante ondertoon, want je bakt er zelf ook niet veel van. Volgens mij moet je nog een hoop leren... en lezen voordat je dit soort stomme en irritante vragen stelt.

ik ben misschien een noob op dit forum maar niet in de muziek wereld..
maar goed.. ik ben hier niet om vrienden te maken
 
Origineel geplaatst door Michael U

maar goed.. ik ben hier niet om vrienden te maken

that's the spirit :P

:okdan: :biertje:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top