made in china

the tall lad

https://soundcloud.com/ge
Lid sinds
12 juli 2002
Berichten
2.091
Locatie
YOU
ik weet dat dit misschien niet het meest geschikte forum is voor dit soort threads maar ik kan het niet laten ....
ik heb onlangs een sony vaio laptop aangeschaft gefabriceerd in china (voor mij geen enkel probleem .....)maar na enkele horrostories gelezen re hebben op het internet heb ik toch sterk mijn twijfels over de duurzaamheid van het product ..terecht of niet ...
 
1. Dit is een muziekforum,
2. Je moest eens weten hoeveel dingen je in je bezit hebt met "made in China". Zelfs als er een ander land op staat,
3. Ik ben een Chinees fabrikaat en al bijna 30 jaren oud.
 
ik voel al dat deze thread in verkkeerde aard gaat vallen ...antiglobalistische discussies wil ik het liefst vermijden (dit doet hier niet terzake )$
iedereen weet dat elke(op winst uitzijnde ,bloed drinkende ) multinational haar (m/v?)goederen in ee goedkoper land laat fabriceren , ben geen economisch aangelegd humanist ,dus laten we de antiglobalistische discussies vermijden ,
wil gewoon weten of er mensen zijn die slechte ervaringen hebben met laptops die in china (wat doet het toch pijn om deze zin te typen =( :Z ) worden vervaardigd .....nu sta ik waarschijnlijk voor altijd op de 'synthforumblacklist'
 
Alle laptops die in China worden gebouwd hebben onderdelen uit Taiwan of Korea. Veel plezier ermee dus :). Het hele "made in USA" wil niks meer zeggen, omdat je als je de know-how verscheept China echt nergens voor onderdoet - het is niet dat ze het niet kunnen, het is veel meer een kwestie van kosten.

Voor laptops zou ik me oneindig veel drukker maken over garantievoorwaarden dan onderdelen die door een Aziaat in elkaar zijn gezet. Sterker nog, laptops bouwen is toch al grotendeels lopende-bandwerk, en ik heb liever iemand die met een goed ontwikkelde routine iets in elkaar zet dan iemand die elke vrijdagmiddag denkt "Jeuj, weekend" en de kantjes er dan maar af loopt. Nationaliteit boeit dan niet zoveel meer.

Mijn MPC1000 komt ook uit China, overigens :).
 
./thx-_
.
zal wel zien hoe lang de lappie meegaat ,was van plan om die als center in m'n setup te plaatsen ,vandaar mijn (onterechte )bezorgdheid ..(moet ineens aan 'we are the world' van M.J. denken8o) )
Het is juist de assemblage vazn de onderdele die de kosten vermindert ,een simpele benchmark van sisof sandra toont wel al de versc...ende onderdeln die in de lappie aan...zig zijn ,dus daar gaat het hem niet om .
Misschien is het wel tijd dat het grote rode doek valt en de voorstelling kan beginnen


mijn clavia modlular is 'made in sweden':W :W
 
D'r zijn toch maar een paar bedrijven die behuizingen voor IC"s maken?
Die liggen toch allemaal in Azie?
Dus zowieso geheid dat onderdelen van welke elektronica dan ook in Azie gemaakt is.

Maar qua electronica heeft Sony wel een redelijke reputatie als het gaat om interne zaken.
Vind menig apparaat van Sony er van binnen altijd wel OK uit zien, degelijk enzow.
Zowieso dat Viao toch als A-merk op de markt wordt geetaleerd.

Wat die verhalen betreft. Je beeld kan erg snel vertroebeld raken door een aantal nare ervaringen van anderen. En niet vaak dat je erg positieve verhalen hoort want mensen posten dat niet zo snel. Vaak zijn de winkels die wel weten hoet het echt in elkaar zit want die krijgen al het gezeik met de apparaten die het niet doen.
En dan is het nog maar net de vraag of die persoon wel fatsoenlijk met die laptop is omgegaan.
Want ze laten stuiteren van 2m hoog vinden ze nog steeds niet leuk. Of laten liggen in een auto s'nachts buiten als het vriest werkt ook niet zo handig. En is het dan terrecht dat ze gaan lopen klagen?

Maar een percentage uitval blijf je altijd houden (wet van behoud van ellende) en dat licht aan het feit dat ze bij produktie de marges niet zo ruim houden dat bepaalde onderdelen van de computer toch niet helemaal 100% met elkaar kunnen samenwerken. Oftwel dit is wat een A en B merk van elkaar onderscheidt vaak.
 
Het is wel degelijk een vraag voor dit forum. Je gaat er toch muziek mee maken, dus is het relevant.
Ik kan nog wel de tijd herinneren dat men zei dat alles uit Japan troep was, maar die tijd is al heel lang voorbij.
China is een slapende reus, waar straks (als niet nu al) de beste spullen vandaan zullen komen.
Made in USA kan ook niet vaak het beste zijn. Ik heb meer problemen over de jaren gehad met Made in USA apparatuur dan met welk ander land dan ook. Alesis is een goed voorbeeld, die maken alleen maar rotzooi.
Laptops over het algemeen zijn erg fragiel, zelf de Powerbooks van Apple hebben niet het eeuwige leven (Voeding en batterij). Als je je laptop met zorg behandeld hoef je je niet zorgen te maken over de makelij.
 
een laptop hoeft toch niet lang mee te gaan...over 1 jaar is ie al weer verouderd...
 
Origineel geplaatst door dione
een laptop hoeft toch niet lang mee te gaan...over 1 jaar is ie al weer verouderd...

Tja... sterk punt?!
 
Laptops lopen kwa specificaties toch al ver achter bij desktops, maar als je zo al over laptops denkt waarom dan je geld vergooien als je weet dat je over een jaar alweer een nieuwe gaat kopen. Koop dan een desktop, die gaan wat langer mee en kunnen meer opgewaardeerd worden.
 
Origineel geplaatst door iunowhu
Laptops lopen kwa specificaties toch al ver achter bij desktops, maar als je zo al over laptops denkt waarom dan je geld vergooien als je weet dat je over een jaar alweer een nieuwe gaat kopen. Koop dan een desktop, die gaan wat langer mee en kunnen meer opgewaardeerd worden.

wel, misschien wil je een laptop omdat je je computer wil kunnen MEENEMEN?
 
Bericht door een moderator:
Dit onderwerp is niet relevant voor het computer hardwareforum. Er wordt immers ook zat syntgear in dergelijke landen gemaakt.
 
het gaat om mij om de duurzaamheid vanhet product (lees reliability)...voor mij is de laptop snel genoeg en ben niet van plan om die binnen een jaar te upgraden ....heb zelf nog een amd athlon xp2000 plus ,hoewel die al enkele jaren is verouderd draait die nog moeiteloos de software waar ik mee werk (sx2,absynth3,fl5)...ik blijf werken met de software die mij het beste ligt (en mn pc ) ...wacht nog wel effe tot wanneer win.vista z'n sporen heeft verdiend
 
Back
Top