Linux i.c.m. Ableton en/of Serato

supahgrass

Stamgast
Lid sinds
8 november 2005
Berichten
165
hallo

Ik heb hier nog een sony vaio liggen met windows 7 die zelden nog gebruikt wordt.
Zou het mogelijk zijn om Ableton en/of Serato hierop te laten draaien?

Excuseer mij dat ik het vraag ivm Serato omdat dit DJ-gerelateerd is maar ik het is maar op dit forum dat ik altijd correcte info verkrijg 8~

ik zou die vaio met linux dan enkel en alleen voor serato of ableton gebruiken, dan zou ik toch met een zeer stabiel systeem zitten, te vergelijken met een mac?

Windows gaat zowiezo altijd meer latency geven dan een mac, ook al is het maar een miniscule fractie, heb ik onlangs in een tijdschrift gelezen...

alvast bedankt!

grtz
 
Windows heeft inderdaad veel meer latency. Ik heb verschillende kaarten gehad op windows die ik niet onder de 30ms kreeg zonder te gaan kraken (motu, focusrite) en rond de 7ms op de mac nog prima draaien.
Als je linux icm ableton-achtige DAW wil zou je kunnen kijken naar bitwig. Ben er zelf erg tevreden over maar ik draai het op een mac en geen ervaring met linux.
 
In plaats van Serato draai je onder linux natuurlijk gewoon mixxx :okdan:

Maar eh, ableton werkt natuurlijk niet. Bitwig heb ik geen ervaring mee, maar is in ieder geval wel echt cross-platform en zou goed onder linux moeten draaien.
 
ai, ik dacht dat wat op windows draait ook op het linux-platforum draait!
groot misverstand dus :p

grtz
 
Sommige windows applicaties kan je draaien op linux door middel van Wine die een windows omgeving nabootst, maar stabiel hangt af van applicatie tot applicatie. Ik gebruik het zelf niet.
Bitwig draait native op linux en ik ben er alvast heel tevreden over. tesamen met bestaande vst plugins(u-he, overtone, discocp, tal, pianoteq,..) die native draaien heb ik voldoende en anders bestaat er natuurlijk ook hardware :-).
 
Back
Top