reverse: hoe gebruik je dat???

Re: Da's duidelijk...

Re: Da's duidelijk...

Origineel geplaatst door pjeut
...net zozeer dat het duidelijk is dat je met wat empty space in ieder geval wél je de reversed sample kan trimmen zodat 'ie wel weer bij die bpm past.

Trouwens, we hebben het nog niet over het proleem bij phrase-sequencers gehad, zoals mijn RM1x. Stel in een nummer ga ik van userphrase 1 naar userphrase 2 (sorry voor dit merk en type-gebonden jargon), en op tel van 1 van phrase 2 zou eigenlijk een reverse cymbal moeten klinken. Dat betekent dat ergens aan het eind van phrase 1 de bijbehorende MIDI-noot al moet staan. Maar dat betekent dat bij het loopen van phrase 1 (dus als je nog niet naar phrase 2 gaat) die reverse cymbal ook al klinkt terwijl dat niet de bedoeling is, en ook als je van phrase 1 naar bijvoorbeeld phrase 3 gaat.

Ik denk niet dat daar een oplossing voor is te bedenken, behalve dan: nooit een phrase laten beginnen met een reversed sample.

Nogmaals bedankt.


Pjeut.
je kan die reversed sample toch aansturen met een aparte track? die kan je gewoon muten als jem niet nodig hebt lijkt me
 
Dat kan wel...

Dat kan wel...

...maar dan zit je nog met dat bij een phrase-wisseling de MIDI-noot in de vorige phrase moet staan om de attack van de sample (dus het achtereind) op tel één in de volgende phrase te kunnen horen.
Maar het probleem is al opgelost: door met de grid te spelen en met MIDI-stretching kun je de phrase die geschikt was voor de niet-reversed sample (dus gewoon op de tel) zo bijtunen zónder dat de originele phrase wordt veranderd, zodat 'ie de reversed sample goed kan aansturen. Bij een sample van één maat lang (0,5 secorden bij 120 bpm) betekent dat dus een tijdverschuiving van één maat (0,5 seconde bij 120 bmp dus) naar voren.

Gaat goed komen.
 
Back
Top