MPC 2000xl midi record maximum?

Mensch-Maschine

:mekanikal:
Lid sinds
26 december 2002
Berichten
670
Locatie
A'dam
Beste mede mpc adepten, ik zit met het volgende probleem - wellicht kan iemand mij helpen.

Ik ben net een nummer aan het opnemen. De mpc gebruik ik daarbij als sequencer. Het geluid kom uit mijn hardware sampler. Het probleem is het volgende.

Ik heb een tamelijk lange synthpartij opgenomen dat zicht niet laat hakken in stukken. Ik heb gewoon met de muziek meegespeeld en wil de synthpartij als een aparte sample aan het nummer toevoegen.

Zo gezegd, zo gedaan. De synthpartij is een sample geworden die uit mijn sampler via midi naar mijn mpc wordt gestuurd.
Nou is het volgende aan de hand.

het nummer bestaat uit een seuqunce van 130 tellen. De synthpartij als sample loopt van de 34e tel tot de laatste - het probleem is echter dat na het opnemen, bij het beluisteren de sample op de 60e tel stopt. Na 26 tellen dus.

Ik dacht eerst dat er iets aan de hand was met mijn sampler maar als ik zonder opname gewoon op de mpc pad druk wordt via midi wel gewoon de gehele sample afgespeeld. Ook bij het opnemen wordt de gehele sample afgespeeld, maar dus niet bij het afspelen erna.

Nog meer bewijs dat het aan de mpc ligt leid ik uit het volgende. Als ik de sample in een nieuwe sequence opneem waar geen andere tracks opgenomen zijn en die niks met het nummer te maken heeft doet ie precies hetzelfde. Hij stopt na 26 tellen. (mpc tellen welteverstaan).

Dus mensen, heeft de mpc een soort van limiet? - kan ik bij het opnemen van een externe sampler via midi maar 26 tellen per keer recorden? Zit er een soort van maximum ? Ik heb al gezocht in de manuals en in de mpc zelf maar niks gevonden van een instelling die hiermee te maken lijkt te hebben.

Heeft iemand eerder dit probleem gehad?
Weet iemand wat hier aan het handje is
en weet iemand hoe ik dit moet omzeilen?

anyway - alvast bedankt.

gr
Mensch-Maschine
 
Als ik het goed begrijp moet de mpc dus een noot uitsturen die langer is dan 26tellen en dat doet ie dus niet. Misschien is dit een work around: Laat de mpc die lange sample alleen triggeren en stel het op je sampler zo in dat de sample als geheel af wordt gespeeld als je hem triggert. Dan hoeft de mpc niet zo'n lange noot uit te sturen. Overigens heb ik nog nooit van jouw probleem gehoord (niet dat ik het niet geloof hoor). Toen ik nog een 2000XL had, heb ik geloof ik ook nooit van dat soort belachelijke lange noten uitgestuurd ;)
 
Origineel geplaatst door sander
Is de decay lang genoeg? Zie stepeditscherm.

de sample zit niet in de mpc maar in een andere sampler (toch?) en bij het aanhouden van een noot gaat het toch juist om sustain, niet decay? Maar goed, misschien zit ik er ook wel naast; vond de uitleg ook niet helemaal helder.
 
well, dat zou heel misscihen kunnen - maar de sample kapt er zo plotseling mee dat ik niet denk dat dat het is. Ik zal het straks ook nog eens proberen.
 
Origineel geplaatst door Hazes
de sample zit niet in de mpc maar in een andere sampler (toch?) en bij het aanhouden van een noot gaat het toch juist om sustain, niet decay? Maar goed, misschien zit ik er ook wel naast; vond de uitleg ook niet helemaal helder.

Maakt niet uit of de sample niet in de MPC zit, daar let de sequencer toch niet op.
 
Back
Top