Live 5.0 vervormd, wat kan dit zijn

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

djmachiel

Stamgast
Lid sinds
6 december 2004
Berichten
110
Locatie
afval aan den rijn
Ik zal meteen eerlijk zijn.... Ik heb Live 5.0 illegaal gedownload van limewire. Ik ben al 5 jaar een trouwe reason fan die ik wel origineel heb.

Mijn reden is dat ik eerst wil kijken of live aan mijn verwachting voldoet. Dan koop ik hem zeker. Updates zijn toch altijd handig en alleen legaal te verkrjigen.

Echter ondanks dat ik van plan ben om te trouwen met Live 5.0 zijn er wat huwelijks problemen... Ik gebruikte al jaren cubase+reason en gebruikte de yamaha final master... Klinkt echt lekker maar..... als ik diezelfde final master gebruik in live [ op het master kaneel net als in cubase] klinkt het vervormd. Een soort scheurend geluid[net als een overstuurd signaal] en alles klapt helemaal in elkaar terwijl ALLE meters in live en ALLE VST in en ouputs volledig in het groen staan. Ik heb dezelfde VST's die ik altijd in cubase gebruikte maar het klinkt gewoon slecht. Voor de rest gebruik ik absoluut geen enkel filter, eq o.i.d. Zelfs als ik final master niet gebruik en alle vst's direct naar de output stuur klinkt het ook al zo alleen iets minder belabberd maar klinkt nog steeds als een verkeerde instelling of defect.

Zelfs een MP3 via media player klinkt beter dan dit. En ook mijn yamaha 01x tafel staat keurig netjes ingesteld zoals het hoort. [ moet wel want nogmaals, elk geluid wat niet van Live komt klinkt wel goed]

Weet iemand hoe dit kan.



2e probleempje.

In Vanguard VST synth heb ik een loopje gemaakt [ voor de lead synth] maar op bepaalde vaste momenten lijkt het alsof er een filter cuttoff plaatsvind maar ik heb niets geprogrammeerd. Alles nagekeken maar ik zie nergens een wijziging of parameter veranderen op dat moment. Maar het klinkt wel alsof ik het ooit zo ingespeeld heb. Het gaat alleen niet meer weg. Ik heb de Vanguard verwijderd en opnieuw in mijn track gezet en de piano roll opnieuw ingespeeld.

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt. . [ of is er ergens een mogenlijkheid om automation te zien via een tab ofzo... mischien staat daar iets in maar heb zoiets niet kunnen vinden.

Alvast bedankt. Machiel
 
Bericht door een moderator:
Je haalt de demo maar binnen vanaf de Ableton site. Synthforum.nl is niet het medium om voor ondersteuning van warez te vragen.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top