De wavetables helpen in het creëren van "natural factor" eenerzijds en spectrale rijkheid van de tonen. Ik moet nu denken aan alle manier waarop eric persing die typische d50 klanken allemaal gecreëerd heeft. De TI stelt je in staat om ook zo van die dingen te gaan doen. Luister eens naar HS z'n floooooooot klanken of andere betrachtingen om natuurlijke blaas of strijk instrumenten te maken.
Wat ook zeer essentieel is het gebruik van de juiste satturatie, het juiste filter type en/of overdrive . De hypersaw is dermate handig in het vormen van je basis pads, waar je dan een wavetable over kan gooien om dat atmosferische in een gewone pad sound te brengen. Maar als je de wavetables af gaat krijg je ook wel in de gaten dat je dingen zoals fingerbass echt wel kan gaan matrix-modden om er een natuurlijk gevoel aan te geven,
Kwa sound design perspectief is het heel flexibel. Het staat aan de top met "zelf een waveform tekenen (in absynth ofzo)" of, je eigen atmosferen inladen die je in soundforge grcreëerd hebt om een klank mee te maken.
Ik ben niet echt zo onderlegd in parametrale juistheid van dingen, Ik hoor wel wanneer ik denk dat ik een goede klank heb, dat is de manier waarop ik werk dus echt doorbomen erover kan ik niet.