Origineel geplaatst door jostiii
Ik hou mijn C wel degelijk in mijn studio.
De TI heeft heel veel raw power en unieke mogelijkheden in vergelijking met de C. Maar ik weet zeker dat met die 80 voices er een moment komt dat je een dedicated aparaat nodig hebt om voice-stealing te voorkomen.
Als je dan bijvoorbeeld een lead hebt die erg in de polyphony hakt, bijvoorbeeld door overmatige unison, dan zou je ervoor kunnen kiezen om die in de C te stoppen (natuurlijk als die daar compatible mee is, als het een patch is met wavetables of hypersaw dan schiet het niet echt op).
Maar je kunt natuurlijk er ook gewoon voor kiezen om te bouncen naar audio. Maar ik vind het prettiger om alles zo lang mogelijk midi te houden. Dat scheelt een aantal stappen in mijn persoonlijke workflow.
Ik voorzie dat ik de TI veel in multitimbral mode ga gebruiken i.c.m. de meerdere outputs. Als je "oude" patches hebt zonder poespas dan kun je denk ik echt wel een part of 5 full blast laten werken, incl. alle effects en whatnot. Allemaal met hun eigen outputs.
Maar als je er dan een megazaag in wil gooien met zo belachelijk veel unison, dan wil je niet dat de andere parts daar onder lijden, dus dan kan de C mooi inspringen.
Maar goed, zo zie ik het. To each his own.
Joost.