Ervaringen Virus TI

Origineel geplaatst door Cquence
Jazeker. Ik heb hier een stapel gratis synthedit vsti's en effecten.
En rgcAudio z3ta+ heb ik gekocht voor 90 euro. (loadable waveforms (heb virus waveforms gesampled toen ik een Virus C thuis had), supersaw modus, etc).
Zo zijn er nog een stel synths die niet duur zijn.


ik ben ook aan het sparen voor een ti :D
 
LEUK! :(
nóg een hardware vs software discussie... NOT!

Hoe dan ook... ik heb de TI gisteren ook maar besteld :D
ik kon het niet laten... het vlees is zwak...
 
Maarr... voor het geld voor zo'n Virus TI koop ik er liever een dikke pc er bij.
Met de huidige softsynths en effecten krijg je dezelfde geluiden en je bent bovendien stukken flexibeler.

Lekker belangrijk, de een houd van aardappelen en de ander van macaroni. Doet niets af aan het feit dat de virus een gave bak is die we in deze thread aan het reviewen zijn.

Daar wil banana graag nog meer van weten................ :{ :{ 8)
 
Ik ben er nog steeds niet uit of ik mijn C wegdoe en een Ti koop ofdat ik de C ga houden.

Lastig hoor.

Kan iemand me wat argumenten geven? :D
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Ik ben er nog steeds niet uit of ik mijn C wegdoe en een Ti koop ofdat ik de C ga houden.

Lastig hoor.

Kan iemand me wat argumenten geven? :D

1. Dan kan ik mooi jouw, met veel pijn en moeite, in elkaar gelfansde patches testen :)
2. Voices Voices Voices
3. Hieperdepieperzaag
4. Golftabellen, waarvan ik verwacht dat we die in de toekomst zelf kunnen toevoegen.....

Doen!!!
 
Ik hou mijn C wel degelijk in mijn studio.

De TI heeft heel veel raw power en unieke mogelijkheden in vergelijking met de C. Maar ik weet zeker dat met die 80 voices er een moment komt dat je een dedicated aparaat nodig hebt om voice-stealing te voorkomen.

Als je dan bijvoorbeeld een lead hebt die erg in de polyphony hakt, bijvoorbeeld door overmatige unison, dan zou je ervoor kunnen kiezen om die in de C te stoppen (natuurlijk als die daar compatible mee is, als het een patch is met wavetables of hypersaw dan schiet het niet echt op).

Maar je kunt natuurlijk er ook gewoon voor kiezen om te bouncen naar audio. Maar ik vind het prettiger om alles zo lang mogelijk midi te houden. Dat scheelt een aantal stappen in mijn persoonlijke workflow.

Ik voorzie dat ik de TI veel in multitimbral mode ga gebruiken i.c.m. de meerdere outputs. Als je "oude" patches hebt zonder poespas dan kun je denk ik echt wel een part of 5 full blast laten werken, incl. alle effects en whatnot. Allemaal met hun eigen outputs.

Maar als je er dan een megazaag in wil gooien met zo belachelijk veel unison, dan wil je niet dat de andere parts daar onder lijden, dus dan kan de C mooi inspringen.

Maar goed, zo zie ik het. To each his own.

Joost.
 
Origineel geplaatst door jostiii
Ik hou mijn C wel degelijk in mijn studio.

De TI heeft heel veel raw power en unieke mogelijkheden in vergelijking met de C. Maar ik weet zeker dat met die 80 voices er een moment komt dat je een dedicated aparaat nodig hebt om voice-stealing te voorkomen.

Als je dan bijvoorbeeld een lead hebt die erg in de polyphony hakt, bijvoorbeeld door overmatige unison, dan zou je ervoor kunnen kiezen om die in de C te stoppen (natuurlijk als die daar compatible mee is, als het een patch is met wavetables of hypersaw dan schiet het niet echt op).

Maar je kunt natuurlijk er ook gewoon voor kiezen om te bouncen naar audio. Maar ik vind het prettiger om alles zo lang mogelijk midi te houden. Dat scheelt een aantal stappen in mijn persoonlijke workflow.

Ik voorzie dat ik de TI veel in multitimbral mode ga gebruiken i.c.m. de meerdere outputs. Als je "oude" patches hebt zonder poespas dan kun je denk ik echt wel een part of 5 full blast laten werken, incl. alle effects en whatnot. Allemaal met hun eigen outputs.

Maar als je er dan een megazaag in wil gooien met zo belachelijk veel unison, dan wil je niet dat de andere parts daar onder lijden, dus dan kan de C mooi inspringen.

Maar goed, zo zie ik het. To each his own.

Joost.


Dit is dus ook 1 van de beweegredenen om mijn KC te behouden. Ook voor het klavier natuurlijk, maar 2 geschijden omgevingen is natuurlijk altijd beter... en ik heb nu meer analoge outs tot mijn beschikking....

Leads en pads die niet hypersaw of wavetable gerelateerd zijn, klinken uit de KC net zo goed als uit de TI....het enige nadeel is natturlijk de arp en de effecten...maar da's naar mijn inziens bijzaak :D

groet,

avs
 
Over custom arps hoef je je helemaal al niet druk te maken. Gewoon die arp een keer runnen op de TI met Send Arp as Midi aan en de arp gewoon als midinoten recorden. Daarna de patch verplaatsen naar je C en de midi sequence moven naar een andere track en klaar ;).

[edit]
Sterker nog, waarom zou je eigenlijk de tijd nemen om een custom arpeggiator te bouwen in de Virus Control VSTi: als je dan toch bezig bent kun je net zo goed de arp gewoon tekenen op de grid van je sequencer.

Cheers.
Joost.
 
Origineel geplaatst door jostiii
[edit]Sterker nog, waarom zou je eigenlijk de tijd nemen om een custom arpeggiator te bouwen in de Virus Control VSTi: als je dan toch bezig bent kun je net zo goed de arp gewoon tekenen op de grid van je sequencer.

Omdat niet iedereen een soft-sequencer gebruikt...?
 
Origineel geplaatst door Lacertus
Omdat niet iedereen een soft-sequencer gebruikt...?

Bingo.....en omdat je een arp veel makkelijker speelt.

Maar goed dat hele C houden is geen optie. Ik maak veelal techno en 5 parts vol gas gebruiken zal nooit aan de orde zijn. Als dat wel zo is dan gebruiken er wat parts drumsounds en dat zal dus 1 voice zijn.

Dus misschien 2-3 synth parts en als de multimode beter werkt 4 of 5 drumsounds (1 voice per sound).
 
Origineel geplaatst door Cquence
Maar je kunt dus ook 80 stemmen met een hypersaw osc met unisono uit een virus halen? [/B]
Kan iemand m'n vraag beantwoorden?

80 stemmen met 1 simpele osc, of zijn ook 80 stemmen met een hypersaw osc met unisono mogelijk?
 
Origineel geplaatst door Cquence
Kan iemand m'n vraag beantwoorden?

80 stemmen met 1 simpele osc, of zijn ook 80 stemmen met een hypersaw osc met unisono mogelijk?

Volgens ben crossland heeft de hypersaw geen effect op de polyfonie.
Unison daarintegen natuurlijk wel, maar dan kun je nog makkelijk 10 toetsen aanslaan op 8x unison...en believe me, dat wil je niet..... :D

Dus geen probleem, ik heb nu 3 parts op hypersaw met respectievelijk 2,4 en 5 unison met eigen effects, en cygnus x knalt nog perfect door mijn monitors....


groet,

avs
 
De virus heeft onder een "average load" de beschikking over 80 voices.

De Hypersaw is speciaal ontwikkeld om meerdere zagen + suboscs parallel te laten draaien binnen 1 oscillator. Zo kun je tot 9 saws + 9 suboscs draaien en dan gaat er iets van 10 voices af. Hou je dus nog rond de 70 voices over. Unison, zoals altijd, hakt nog altijd wel in de polyphony. Ook het overmatig gebruiken van effects hakt er ook in, dat wil zeggen: als je een multi maakt met zegmaar 5 programs met elk hun eigen dedicated delay en reverb, dan heeft dat ook zo zijn impact op de hoeveelheid voices.

Maar even ter vergelijking: als je met de oudere C versie een hypersaw wil benaderen moet je al 3 oscillators detuned tegen elkaar gebruiken + veel unison en dan hou je weinig voices meer over van de 32. De komst van de hypersaw + het uitbreiden van de voices polyphony zorgt ervoor dat je nog dikker geluid kunt maken, of meerdere parts kunt gebruiken zonder je patches echt te hoeven optimizen.

Natuurlijk moet je niet verwachten als je 2 hypersaws + osc3 + 8 voices detune + bak fx nog veel voices overhoudt om iets mee te doen. Maar dan heb je ook echt een belacheliijk geluid ook ;). Ja wellicht een mono patch van maken met een arp (hele korte amp-env releases).

Maar goed, 80 voices under average load. Heb je een underaverage load van heb je nog veel meer voices. Dus heb je simpele patches, dan heb je veel meer voices. Heb je super complexe en zware patches, dan heb je minder voices. Maar er is geen manier om te meten hoeveel voices er "exact" zijn en hoeveel je er "exact" in gebruik hebt. Access geeft ook aan dat die 80 een benadering is en geen exact getal.

Cheers.
Joost.
 
Heeft iemand eigenlijk de keys of de polar versie? Ervaringen?
Hoe is het verlichtte logo? :D
 
Ik heb de polar bij feedback gezien en dat logo is op zich wel gaaf hoor! Zeker als het donker is ziet dat er denk ik heel cool uit.
 
mmmm...ik denk dat ik eindelijk m'n Virus A maar es moet ruilen voor zo'n TI....:D

je kunt hem gewoon stand-alone gebruiken toch ? of mis je dan echt veel ?
 
De TI reeks werkt prima als standalone hardware synth. Het "software" gedeelte is er alleen maar om integratie met sequencer software beter te stroomlijnen. Hence de naam "total integration". Maar verder is het gewoon nog steeds een krachtige Virus synthesizer, of je hem nou wel of niet i.c.m. software gebruikt.

Het enige wat je dan mist is de makkelijkheid van de Virus Control VSTi. Deze werkt als midi editor, librarian en zelfs als audio interface. Zo kun je de Virus TI benaderen als zijnde een volwaardige softsynth, maar dan zonder de CPU belasting. Daardoor wordt meteen ook het automaten stukken makkelijker en hoef je minder met Controller nummers te werken. Maar dat _kan_ uiteraard nog steeds allemaal wel.

Het enige wat je "mist" als je de synth puur als hardware gebruikt, zonder gebruik te maken van de software die erbij zit, is het kunnen programmeren van custom arpeggiator patterns. Dus dan moet je het doen met de arpeggiator patronen die standaard in de TI aanwezig zijn.

Groet,
Joost.
 
Origineel geplaatst door jostiii
De TI reeks werkt prima als standalone hardware synth. Het "software" gedeelte is er alleen maar om integratie met sequencer software beter te stroomlijnen. Hence de naam "total integration". Maar verder is het gewoon nog steeds een krachtige Virus synthesizer, of je hem nou wel of niet i.c.m. software gebruikt.

Het enige wat je dan mist is de makkelijkheid van de Virus Control VSTi. Deze werkt als midi editor, librarian en zelfs als audio interface. Zo kun je de Virus TI benaderen als zijnde een volwaardige softsynth, maar dan zonder de CPU belasting. Daardoor wordt meteen ook het automaten stukken makkelijker en hoef je minder met Controller nummers te werken. Maar dat _kan_ uiteraard nog steeds allemaal wel.

Het enige wat je "mist" als je de synth puur als hardware gebruikt, zonder gebruik te maken van de software die erbij zit, is het kunnen programmeren van custom arpeggiator patterns. Dus dan moet je het doen met de arpeggiator patronen die standaard in de TI aanwezig zijn.

Groet,
Joost.

dank u....arpeggiators gebruik ik toch zelden...
 
Ik krijg dus echt met geen mogelijkheid geluid uit dat ding als ie met usb zit aangesloten! Het is overigens een desktop, niet dat dat veel zou moeten uitmaken maar toch.

Situatie:

Ik start de virus control, zet bij common part 1 op output 1 L+R, heb mn keyboard op de midi in aangesloten van de virus. Cubase geeft netjes het groene balkje als ik een noot speel, maar geluid ho maar. Heb alle outputs geprobeerd, dus Virus TI die onder de softsynths staat, Virus TI Synth en Virus TI Midi. Ik krijg ook geen geluid uit andere softsynths. Is er nog iets anders dat ingesteld moet worden???
 
Back
Top