Ervaringen Virus TI

mooi stukje technische mogelijkhedenen zo te horen....
maar hoe zit dat nu in wezen zuiver met het klankkarakter zelf, schilt dat tegenover B en C?
of is het in wezen dezelfde engine? (buiten die supersaw, maar die heb ik al)

voor het overige veel genot van jullie TI!
 
MOrgen ga ik wat lekkere strings en pads posten, ok?
 
Origineel geplaatst door Bartology
Over 10 minuten al?? :D :D

hehe, nee :D

Moet morgen weer vroeg op en naar mijn werk (bummer) had ze het liefst meteen nog voor je gepost...

Check morgenavond maar weer eventjes ... :D


groet,

avs
 
tsjezus wat klinkt dat ding vet !!

Heb je er niks extern overheen gefiest ?

Wat zijn de akkoorden van dat sawstukje AVS ?

van die brass achige shit ! klinkt vet hoor !!!!!
 
Wat ik eigenlijk het mooiste stukje vind zijn de eerste 2 a 3 seconden van de laatste mp3 van avs. Die saw ontstaat heel apart en dat is vet.

De rest is toch wel weer een beetje cliche en same 'ol-same 'ol. (Het been there done that gevoel).

Wat voor mij echt een selling point is bij deze machine is:

Gaan gebruikers in de toekomst zelf wavetables in kunnen laden..... is echt essentiele functionaliteit wat mij betreft. Wavetables zijn voor mij niet alleen de mogelijkheid om realistische sounds te maken maar voor al om zieke sounds te maken die lastig te plaatsen zijn.

Verder krijg ik nu al wat herkenbare zaken. Zo scande volgens mij Cosmic Dreamer door dezelfde wavetables als Ben Crossland dat deed in die video demo van sonicstate. Ik vind dat overigens een heel vet geluid maar ja.....beetje te obvious om te gebruiken is mijn mening (al denken veel artiesten daar vaak anders over).

Ik had het er dit weekend nog met een forumlid over. Ik mis de innovatie, het nieuwe onbekende. Wavetables bestaan al lang...het concept van sawwaves stapelen ook.....de filtermodellen zijn hetzelfde gebleven (terwijl dat juist is waar een VA kan winnen omdat daar meestal de kritiek ligt).

Er zijn geen nieuwe oscillator modellen naast de hypersaw en wavetables. We zitten dus nog steeds met dezelfde, realtief dunne sound van de Virus oscillatoren. Iets waar de virus echt achterloopt op andere VA's.

De filters klinken wel goed.....ik vond de C altijd al erg goede filters hebben.

Ik ben op zichw el onder de indruk van de machine maar om nou te zeggen of dit allemaal Ti uniek zou moeten zijn. Hypersaw had je op zich met inlevering van stemmen makkelijk op de C kunnen doen. Zelfs FX op op enkele parts misschien ook nog wel (zeg 4 parts max ofzo (ala microwave)...gebruiken er mensen FX op alle 16 parts?)

Wavetables is dan Ti uniek te noemen. De C heeft gewoon geen geheugen voor die wavetables. De user interface is ook Ti uniek (ik vind de nieuwe user interface wel heeeeel goed overigens). De toevoeging van USB vind ik niet meer dan logisch in 2005 net als digi i/o overigens.

Wat ik dus het meeste mis is user wavetables en betere oscillator algoritmen. Stemmen stapelen is niet altijd het antwoord tot een dikkere sound naar mijn mening.
 
Origineel geplaatst door jaccis
tsjezus wat klinkt dat ding vet !!

Heb je er niks extern overheen gefiest ?

Wat zijn de akkoorden van dat sawstukje AVS ?

van die brass achige shit ! klinkt vet hoor !!!!!

Deze geluiden komen rechtstreeks uit de virus, alleen genormalized om even snel het volumevershil te neutraliseren.

sawstukje....ehm, stukje 1 2 3 of 4 ?


Groet,

avs
 
Even een update over mijn Arpeggiator Sync To External Midi Clock instabiliteiten met Cubase SX2:

Ik heb vandaag Cubase SX3 gescoord, geinstalleerd en daarna de Virus TI ermee getest en het loopt nu zo strak als een gabber met te veel speed op.

Nog steeds GEEN idee waarom mijn ouwe Virus en al mijn andere midi gear nooit problemen heeft gehad, maar de nieuwe Virus TI schijnt dus best gevoelig te zijn voor Midi Clock en Cubase SX3 heeft blijkbaar intern wat dingen beter geregeld waardoor de TI veel beter z'n clock kan aanpassen in vergelijking met SX2.

Ik hoop stiekem nog steeds dat ze ernaar gaan kijken en de Midi Sync algoritmes wat finetunen om wat meer "slack" te hebben in het readjusten. Ik bedoel: de ouwe Virus C liep ook gewoon strak op het Midi Clock signaal van SX2, dus ik zie nog steeds niet in waarom de Virus TI dat niet zou kunnen.

Just thought y'all should know.

Cheers!
Joost.
 
Origineel geplaatst door jostiii
Ik heb vandaag Cubase SX3 gescoord, geinstalleerd en daarna de Virus TI ermee getest en het loopt nu zo strak als een gabber met te veel speed op.

Dat klinkt goedkoop....link????
 
Heb de mp3's geluisterd, en ik moet zeggen, het klinkt netjes.
Maarr... voor het geld voor zo'n Virus TI koop ik er liever een dikke pc er bij.
Met de huidige softsynths en effecten krijg je dezelfde geluiden en je bent bovendien stukken flexibeler.
Oke, je hebt niet de geweldige filters van de Virus, maar de filters van bv. Reaktor komen genoeg in de buurt.
En je kunt natuurlijk zeggen: Ja, maar je cpu dan?
Ik denk dat je met de huidige prijzen van cpu's, je beter met een pc af bent.

Maarja, ik ben dan ook voorstander van software. *D
 
Origineel geplaatst door Cquence
Heb de mp3's geluisterd, en ik moet zeggen, het klinkt netjes.
Maarr... voor het geld voor zo'n Virus TI koop ik er liever een dikke pc er bij.
Met de huidige softsynths en effecten krijg je dezelfde geluiden en je bent bovendien stukken flexibeler.
Oke, je hebt niet de geweldige filters van de Virus, maar de filters van bv. Reaktor komen genoeg in de buurt.
En je kunt natuurlijk zeggen: Ja, maar je cpu dan?
Ik denk dat je met de huidige prijzen van cpu's, je beter met een pc af bent.

Maarja, ik ben dan ook voorstander van software. *D

Reken je dan ook de prijzen van software mee? 8D

Reaktor kost namelijk een stevige 499 euro he! (is het wel waard moet ik zeggen)
 
Jazeker. Ik heb hier een stapel gratis synthedit vsti's en effecten.
En rgcAudio z3ta+ heb ik gekocht voor 90 euro. (loadable waveforms (heb virus waveforms gesampled toen ik een Virus C thuis had), supersaw modus, etc).
Zo zijn er nog een stel synths die niet duur zijn.
 
Origineel geplaatst door Cquence
Jazeker. Ik heb hier een stapel gratis synthedit vsti's en effecten.
En rgcAudio z3ta+ heb ik gekocht voor 90 euro. (loadable waveforms (heb virus waveforms gesampled toen ik een Virus C thuis had), supersaw modus, etc).
Zo zijn er nog een stel synths die niet duur zijn.

Maar je had het over reaktor niet over z3ta+! 8o)
 
Die heb ik ooit gehoord ja, en die klonken voor mij het beste.
Al zijn er genoeg andere filters die ook goed klinken. (z3ta+ is ook als filter te gebruiken).
Maar tel er anders voor de gein 500 euro bij op. Dan zit je voor een flinke pc nog onder de nieuwprijs van een Virus. ;)
 
Origineel geplaatst door Cquence
Die heb ik ooit gehoord ja, en die klonken voor mij het beste.
Al zijn er genoeg andere filters die ook goed klinken. (z3ta+ is ook als filter te gebruiken).
Maar tel er anders voor de gein 500 euro bij op. Dan zit je voor een flinke pc nog onder de nieuwprijs van een Virus. ;)

Heb je op het toetsenbord van je pc dan ook adsr/filter/lfo knoppen etc ????

Software haalt het in de verste verte niet bij hardware in het geval van gebruikersgemak. En daar hebben sommige mensen best wat voor over.....

En 80 stemmen uit een pc gaat je ook niet lukken denk ik (zelfs niet met een dualcore G5)
 
Origineel geplaatst door Septic
Heb je op het toetsenbord van je pc dan ook adsr/filter/lfo knoppen etc ????

Ooit van midi controllers gehoord?
En 80 stemmen uit een pc gaat je ook niet lukken denk ik (zelfs niet met een dualcore G5)
Zeker wel! Met gemak!
Maar je kunt dus ook 80 stemmen met een hypersaw osc met unisono uit een virus halen?
 
Origineel geplaatst door Septic
Heb je op het toetsenbord van je pc dan ook adsr/filter/lfo knoppen etc ????

Software haalt het in de verste verte niet bij hardware in het geval van gebruikersgemak. En daar hebben sommige mensen best wat voor over.....

En 80 stemmen uit een pc gaat je ook niet lukken denk ik (zelfs niet met een dualcore G5)

Even 2 reply's in 1 stoppen:

Een dikke PC (en dan spreek ik van een 4000+ AMD of 4 Ghz P4) met een berg RAM kost je inclusief scherm toch al gauw een 1200 euro (als je er geen onzin componenten in stopt).

Dan heb je nog een goede midi interface en een goede soundcard nodig. De soundcard moet zo'n 2 inputs en 6 outputs hebben om wat betreft I/O vergelijkbaar te zijn met een hardware synth. Dus tel er nog een 400-500 euro bij op voor een goede geluidskaart.

Dan zijn de prijzen dus ineens vergelijkbaar en heb je zoals Septic al aangeeft inderdaad geen dedicated knoppen en nog veel belanrgijker nog geen software.

Geen Reaktor, geen z3ta+, geen niks. Alleen gratis spul.

Eneuh....sorry hoor maar voor wat trancesounds komt een Vanguard en z3ta+ misschien aardig in de buurt maar voor de betere VA sounds draait een Virus toch nog wel rondjes om een softsynth.

Bovendien blijft het een feit dat een hardware bak dedicated is en dus niet moeilijk gaat doen als jij even iets anders opstart. Ik heb gisteren z3ta+ even gecheckt en het klinkt zeker best aardig maar zeker wat betreft filters echt minder dan de Virus C en Ti.
 
Origineel geplaatst door Cquence
Ooit van midi controllers gehoord?

Zeker wel! Met gemak!
Maar je kunt dus ook 80 stemmen met een hypersaw osc met unisono uit een virus halen?

80 Stemmen uit de betere VSTI's kun je gewoon echt vergeten.

Geef mij maar 80 Minimonsta stemmen, of 80 stemmen in de betere Ensembles in reaktor 5.

Forget it gewoon.
 
Back
Top